Gå til innhold

Blåmerker av kløe

Fremhevede innlegg

Gjest graceland
Skrevet

Samboeren min har så intens kløe i området rundt knærne, og når hun klør der får hun blåmerker! Blåmerkene blir bare verre og verre, og det klør mer og mer. Nå øker det i omfang også, så det klør på stadig større område. Hun klør ikke så hardt, så det skulle normalt sett ikke blitt blåmerker av dette.

Noen som vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kompetanse til å sette noen diagnose over nettet. Men jeg vet at hvis man lett får blåmerker kan det tyde på c-vitaminmangel.

Skrevet

Jeg har av og til hatt det slik på lårene. Har klødd og klødd for så å få skikkelige heftige blåmerker. Som oftest kommer jeg etterpå på at jeg har dultet borti noe i forkant og at det har vært utviklingen av blåmerket som faktisk har klødd.

Ved et par anledninger har jeg også reagert på fargestoffet i strømpebuksene som også har fått meg til å klø på meg blåmerker. Jeg trodde heller ikke at jeg klødde så hardt... men da var det ihvertfall en allergisk reaksjon som lå bak.

Skrevet

Er dere sikker på at det er blåmerker og ikke sånne synlige blodårer/blodutredelser da? Det kan faktisk klø veldig. Veldig vanlig å ha det i knehasene...

Skrevet

På lårene og andre steder med tynn hud har jeg klødd på meg blåmerker, men ikke så ille som det du beskriver her.

Men hvorfor klør hun da? kanskje et legebesøk er på sin plass?

Skrevet

Jeg tror jeg ville anbefalt henne å gå til lege, i hvert fall om ikke noen av forklaringene over stemmer helt for henne. Om man får lett blåmerker KAN det være tegn på alvorlig sykdom, selv om det ikke trenger å være det. Dessuten kan det jo være greit å utelukke vitaminmangel og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...