Arielle Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Jeg spiser sen kveldsmat for å unngå å bli sulten på natta, men jeg våkner opp hver natt og er så sulten at jeg nesten kaster opp. Ganske irriterende... Jeg spiser aldri på natta, så det er rart at kroppen ikke er vant til at den ikke får mat da... Og så ligger jeg og er sulten ganske lenge før jeg greier å sovne. Er det flere rare gravide der ute som har det slik?
Gjest *Just-Me* Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Er oppe å tisser en del på natta, så jeg merker ofte at jeg kan være litt sulten ja... men spiser aldri, drikker litt vann, og legger meg igjenn. Orker liksom ikke ta meg noe mat da.... men da er jeg som regel veldig sulten på morgenen og må ha noe ganske raskt da ja.
Arwen Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Jeg spiser mellom fem og syv hver natt/morgen. Har vært oppe tidligere en det et par ganger også. Har ikke sjangs til å få sove hvis jeg ligger og er sulten, så det er likesågreit å bare lage seg en brødskive og gå å legge seg igjen
smile Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Ja jeg plagdes VELDIG med det de første 12 ukene. Måtte stå opp midt på natta og spise flere brødskiver... Men nå har det gitt seg mye! Det er heller ikke så stort press på blæra nå heldigvis. Hvor langt er du på vei da Arielle? Kanskje det letter etterhvert? Det gjorde det for meg iallefall!
Arwen Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 For meg har det ikke lettet i det hele tatt, var nok verre de første ukene ja, men har fortsatt ikke sjangs til å ikke spise noe. Jeg er 26 uker i morgen.
Blueberry Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Ja, jeg er sulten om natta, men gjør sjelden noe med det. Unntatt på mandag da jeg hadde så voldsomt med feber og var helt utslått. Mannen var så lettet da jeg sa jeg ville ha ei skive kl 1 om natta, at han løp og lagde både skive og kakao til meg.
Frida Frosk Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har ikke opplevd økt matlyst i det hele tatt, men det er nok veldig forskjellig fra person til person. Kjenner noen som har økt matinntaket voldsomt etter at de ble gravide, mens jeg orker heller mindre mat enn tidligere. Spiste kveldsmat en stund fordi jeg ble så kvalm om jeg lot vær, men nå gjør jeg ikke det så ofte lengre.
Ephemera Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har også hatt det sånn i noen uker nå, ja! Jeg har våknet og vært vanvittig sulten sånn i 5 - 7- tiden, jeg også. Sånn sulten at det har kjentes ut som jeg ikke har spist på flere dager! Har måttet stå opp og spise. Men det har avtatt litt de siste dagene og idag har jeg gått rundt og vært mett hele dagen. Jeg har et håp om at magesekken min endelig begynner å komme i klem Vekta raser oppover, så det hadde ikke gjort noe De siste dagene har jeg heller våknet og vært tørst. Forresten så har Arielle termin akkurat samme dag som meg, til deg som lurte på det 32 + 2.
Arielle Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2006 Forresten så har Arielle termin akkurat samme dag som meg, til deg som lurte på det 32 + 2. ← Jeg har termin 18. Februar jeg... . Men lurer på om vi ikke hadde samme termin helt i begynnelsen, før ultralyden. Ble satt tilbake noen dager. Så jeg er 31+1 i dag jeg
Ephemera Skrevet 16. desember 2006 #10 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har termin 18. Februar jeg... . Men lurer på om vi ikke hadde samme termin helt i begynnelsen, før ultralyden. Ble satt tilbake noen dager. Så jeg er 31+1 i dag jeg ← Åh... beklager Jeg tror du står med 10. som termin på terminlista vår, nemlig. Det må jeg sjekke.
Ephemera Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 Arielle: Du står med 18. som termin. Det er visst bare jeg som roter
Mrs N Skrevet 16. desember 2006 #12 Skrevet 16. desember 2006 Jeg må gjerne opp på do et par ganger om natta, og dersom jeg ikke får sove igjen innen 5-10 minutter blir jeg skrekkelig sulten. Det mest plagsomme er at dette blir kvalmende hvis jeg ikke spiser noe, eller sovner igjen. Har ikke vært ordentlig kvalm siden 1. trimester men i forrige uke (uke 17) begynte jeg å få problemer om morgenen med litt kvalme hvis jeg ikke løp fra senga og til kjøleskapet og gomlet i meg noe i full fart
Minmy Skrevet 17. desember 2006 #13 Skrevet 17. desember 2006 Ephemera: det er jeg som har termin samtidig som deg, 9 februar (nesten da.. ) Og ja, "vi" spiser på natten ja . Förste "natt-spise-periode" var i 2 måneden og varte vel 4-5 uker. Siden det har jeg faktisk ikke hatt så mye mer matlyst enn vanlig, men nå er det kommet tilbake (natt-spise-perioden alltså, ikke matlysten ). Jeg står opp i tre-tiden og drikker litt youghurt, ellers kan jeg bare glemme å sove noe mer...
Lillepusen Skrevet 17. desember 2006 #14 Skrevet 17. desember 2006 Svaret her er JA! Hehe, er visst mer vanlig enn jeg trodde... Jeg må gjerne ha meg en brødskive eller noe (en kveld var det pølse i lompe...), sånn rundt midnatt eller litt senere. Da har jeg gjerne ligget og prøvd å få sove siden halv elleve-tiden... Ikke så lett å få sove om nettene nå som jeg er gravid... Men etter en tur på do og litt mat så får jeg sove da!
Ephemera Skrevet 17. desember 2006 #15 Skrevet 17. desember 2006 Ephemera: det er jeg som har termin samtidig som deg, 9 februar (nesten da.. ) ← Ja! Også har Leanne termin den 10. også!
Scorpina Skrevet 17. desember 2006 #16 Skrevet 17. desember 2006 *mumser og smatter i meg en brødskive med nyyydelig gräddost på* Er så godt atte... Nuvel, noe vane å spise om natta har jeg ikke fått, men magen hylte! Så da så...
Holly Hobbie Skrevet 19. desember 2006 #17 Skrevet 19. desember 2006 Jeg er ikke sulten midt paa natten. Men jeg er desto mer sulten om morgenen/formiddagen. Det hender jeg spiser to frokoster, en klokken halv syv og en klokken aatte.
Amalie_85 Skrevet 19. desember 2006 #18 Skrevet 19. desember 2006 Jeg er sulten om natta visst jeg våkner selv om jeg ikke er gravid Men jeg får fort sove igjen da!
Minnie27 Skrevet 19. desember 2006 #19 Skrevet 19. desember 2006 Nei, merker ingen økt matlyst på natta. Heldigvis, for jeg legger på meg nok som det er.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå