Ginen Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har fått urinveisinfeksjon. Det svir og jeg har "kramper" og jeg har virkelig ikke ro i sjela. Jeg jobber på urologisk seksjon på sykehuset, så dette burde jeg visst... Men har fri i helga, så kaver meg ikke dit... Men når en nyoperert pasient får infeksjon, så pøser vi bare på med antobiotika intravenøst. Men jeg er jo til vanlig helt frisk, og har bare hatt UVI en gang før så husker ikke fra den gang. Spørsmål: Må jeg aller helst ha antibiotika-tabletter, eller kan jeg skylle godt ut med "sur" væske og satse på at det går over av seg selv? Har skummet gjennom tidligere tråder, men finner ikke svar på akkurat dette. På forhånd takk!
Gjest gjesta Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Når du har så tydelige symptomer bør du komme deg på legevakta å få antibiotika. Som du sikkert veit, kan det fort forplante seg til å bli nyrebekkenbetennelse og da kan du bli virkelig dårlig. Pass også på å drikke rikelig! God bedring!
aline Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 nå er jeg verken lege eller jobber med dette, men jeg har hatt uvi/blærekatarr (litt om hverandre) ofte tidligere og dersom jeg fikk tatt Uvacin og drukket masse surt og generellt drukket massssssssssssse HELT fra første lille følelse av at noe kunne komme, så klarte jeg å bli kvitt det, men jeg har alltid fått antibiotika dersom det har gått så langt at det er vondt, og med KRAMPER så ville jeg kommet meg til legen så fort som søren for å få hjelp. kom deg til legen er mitt råd.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Spørsmål: Må jeg aller helst ha antibiotika-tabletter, eller kan jeg skylle godt ut med "sur" væske og satse på at det går over av seg selv? Har skummet gjennom tidligere tråder, men finner ikke svar på akkurat dette. På forhånd takk! ← Grunnen til at du ikke finner svar er fordi dette er en avgjørelse som LEGEN tar! Kom deg derfor på legevakten du!
Ginen Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2006 Jeg meinte ikke kramper som i feberkramper og sånn da *rødme*, men som om jeg føler jeg VIRKELIG må tisse og det sprenger på Er en form for "kramper" det også. Men jeg tar hintet, skal kontakte legen jeg! Takk for medfølelse og gode råd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå