Gjest mata Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Nå er jeg uten prevensjon pga at spiralen måtte fjernes. Det kjennes herlig for mensen varer bare 3 dager og ikke sju. Jeg har hatt sex, men med kondom og det er kjedelig. Har en fast partner, og vil ikke ha flere barn. Fastlegen kunne ikke sette inn ny spiral etter at jeg fjernet den gamle, pga at det var dannet arr. Jeg fjernet den gamle fordi den var kommet på skjeve, og det gjorde vondt. Det var en kobbersprial. Da var jeg i utlandet, og måtte på legevakten, og det tok to mnd. før jeg kom til fastlegen min, som altså ikke kunne /fikk til å sette inn en ny spiral. Jeg er stadig på reise i forbindelse med jobb, men da jeg var hjemme, der de ikke har gynekologer, mente sykehuset at jeg KANSKJE måtte opereres. Nå er jeg bekymret for det var litt av en melding. Samtidig sa legen at det ikke er noen komplikasjoner, kun sammenvokst vev pga arrdannelse av den forrige spiralen. Jeg skjønner ikke hva legen på sykehuset mente med mulig operasjon. Kan jeg be de sterilisere meg, eller koster det stadig 6000 kroner? På hvilke grunnlag kan jeg forlange sterilisering dekket av trygdekassen, hvis noen vet?
Gjest gjesta Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Jeg vet at det er mulighet for å søke å få det offentlige til å bekoste steriliseringen. Har en venninne som fikk det. Tror hun fikk det fordi annen prevensjon ikk fungerte. Hør med legen din du. Opplevde faktisk det samme som deg. At pga sammenvoksning og arrdannelse så kunne gynokologen ikke sette inn hormonspiral. Vanlig spiral gikk greit da denne har et tynnere innføringshylster. Jeg valgte da å sterilisere meg. Har aldri angret. Uansett så må du tenke igjennom alle aspekter. Vil du ha barn dersom noe skjer med de barna du allerede har? Hva dersom du treffer en ny mann? En sterilisering er for livet og derfor må du tenke igjennom alle sider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå