Gå til innhold

Frekt eller???


viwi

Anbefalte innlegg

Fikk telefon av tanta mi som bor i sverige hvor hun takket for innbydelsen og sa at de kom. Så spurte hun om hva de skulle gjøre med barna?? Jeg sa at det kun var tante og onkel som var invitert. Men hun bare kvernet på med at de skulle på ferie etter bryllupet osv og hva med barna da?? de er forresten 12 og 16 år gamle. senere så hadde hun ringt mamma og sagt at de uansett kom til å ta med barna. Og det uten å ha fått klarsignal fra oss. Blir helt matt jeg.Fordi vi har plassbegrensninger og tenk om alle plutselig kom med barna sine....hva syns dere vi skal gjøre med dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir helt matt jeg....... at noen klarer/orker/kan være så frekke??? icon_confused.gif

Jeg klarer bare ikke å skjønne slik?? Klarer det ikke.... icon_confused.gif

Det samme gjelder søster til *Perser* som vil stille i SIN brudekjole i sin søsters brylupp, og svigermoren som insisterer på at svigermors SYKLUBB skal i sønnens brylupp.

Er folk i ferd med å "gå av skaftet" icon_mad.gifkjempesinna.gif Stå på Viwi - DU bestemmer - det er DITT bryllup kys_2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at barna får være hjemme hos noen andre slektningers barn som heller ikke blir bedt i bryllupet, så kan de ha det fint sammen. Kanskje noen søskenbarn eller noe?

Har dere ikke tenkt til å be barn så har dere ikke tenkt til det! Sånt må de bare respektere synes jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solgløtt

Hei icon_razz.gif

Kanskje tanta til Viwi, søstra til Perser og svigermora til Anonym skulle slå seg sammen og danne en egen syklubb!?!?!? Da kunne de fjolla rundt i brudekjoler og hørt på bedehus musikk mens de passa unger. Disse tre damene passer jo ypperlig sammen!

Fra spøk til alvor, Viwi, dette kan ikke tanta di gjøre! Hadde det vært min tante, hadde jeg sagt at hun enten fikk komme uten unger, eller ikke i det hele tatt. Folk kan ikke ta seg til rette på den måten!

Solgløtt icon_rolleyes.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med konen til min samboers venn. Da vi fortalte at vi skulle gifte oss, og de selvsagt ville bli invitert så sa hun "Å, kan jeg ta med datteren min!?" Datteren hennes vil være ca. to år når vi gifter oss... Jeg har tenkt til å si til mine venner at de ikke kan komme med barn. Vi har ikke plass til mange små barn - lite lokale. Dessuten - lang middag = kjedelig = grinete og sutrete unger (naturlig nok, de er jo tross alt bare barn). Jeg kommer til å si at hun må ordne med barnevakt den dagen, på lik linje med mine venner. Hun er da troenes til å si at hun da ikke kommer. Men det får i så fall bli hennes problem ikke vårt!

Det jeg mener, er at du bør ringe tanten din å si i fra. Dere har ikke plass til blindpassasjerer! Hun får ordne med "barnevakt" den dagen for sine barn. Hennes problem / ønsker skal ikke måtte bli ditt problem. Om hun så sier / truer med å ikke komme - ja så får hun la vær da!

Beklager, men jeg blir så irritert over gjester som skal bestemme hvem vi skal invitere og ikke!!! Hvem er det som betaler kalaset? Hvem er det som inviterer - vertskapet eller gjestene? *Grrr* icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg synes ikke det er noen unnskyldning i at din tante kommer langveisfra. Min tante kommer hele veien fra Australia og hun har klart å plassere sønnen som er mindreårig hos noen andre mens hun er i vårt bryllup. Nei jeg synes det er frekt - kan vel finne en barnevakt for den kvelden der da ?

Lykke til icon_smile.gif

25 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Barnet" på 16 kan vel passe på han/hun på 12 hjemme hos noen den kvelden, din mor og far f.eks.

Synes ikke de trenger barnevakt engang.

Synes ærlig talt det er mange av den eldre genrasjonen som krever altfor mye etter å ha lest endel innlegg her.

Stå på jenter, vi lar oss ikke presse og herse rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg så ikke at den ene var 16 icon_smile.gif sorry. Men halloen er an 16 så hva er da problemet. Dersom foreldrene ikke klarer å stole på dem en kveld så gir jeg nesten opp. Neida gi klar beskjed - det er ingen gjester som skal overstyre dere - da kan dem jo nesten bare holde seg hjemme.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at vi får samme problemet. Vi skal be 104 gjester og deriblant er det bare tre barn, mine tantebarn. Omtrent alle søskenbarna våre har barn, mange av vennene våre har barn, hvis alle skal ta med barna sine blir gjestetallet opp mot 200 + pluss at da blir det rene barneselskapet og det går ikke ann!

Men søsteren min mener at selv om man ikke skriver at barna er invitert så vil mange ta det som en selvfølge at de skal ta med seg barna sine! Jeg er livredd for at det plutselig blir mange som spør eller aller verst bare dukker opp med 2-3 barn hver på slep. Uff, dettte høres jo forferdelig negativt ut, men dette er et bryllup og ikke et slektstreff. Selv om mange kommer langveisfra så får de finne barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke helt på folk jeg,det er noen som tror de kan bestemme alt.Nå slipper vi heldigvis det problemet,for vi skal invitere også barna til vårt bryllup.Men Skulle vi ikke gjort det,og noen likevel hadde forlangt å ta med barna,da hadde jeg blir passe sinna ja.Hadde sagt at enten skaffer du barnevakt eller så kan du holde deg hjemme.

og kjære folk,to "barn" på 16 og 12 kan da klare seg selv den stunden.Eventuelt kan noen venner holde et øye med de.Bare gi beskjed du,for det er DERE som bestemmer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er et problem mange har: Men selv om de kommer langveisfra, så er det ikke vårt problem. Høres stygt ut, men bruden har vel nok å tenke på, om hun/vi ikke skal ringe rundt å skaffe b.vakt til gjestene også! Tante kunne vel tatt det opp med "mamma" vel? Eller noen andre i fam. IKKE deg.. Vi blir plutselig "slemme" fordi vi ikke inviterer barn.. Enig med alle dere andre; laaang middag, sutring ,dyrt. Har nok med å få plassert min egen sønn...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at de vil ha med ungene på TUREN for å gjøre det til en ferie, når de først skal reise et stykke. Men å bli med i selve bryllupet er selvsagt noe helt annet.

Men de er da så store at det umulig kan være noe problem. Få din mor til å invitere dem til å være hjemme hos dem og se TV og spise pizza eller noe. La din mor ta seg av kommunikasjonen om dette, så slipper du.

Kanskje det til og med kan vise seg å være gull verdt å ha noen så store unger tilgjengelig: Hvis andre gjester viser seg å være like frekke, så kan du bruke dem som barnevakt..... icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for svar!!

Må nesten le jeg. Det er jo litt komisk igrunnen når jeg tenker meg om. Merkelig hva folk tar seg til rette med. Skal si til tante at barna må hun plassere en annen plass. Vi får rett og slett ikke plass til alle sånn som dette blir...100 gjester ble invitert og allerede da er det fryktelig trangt!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...