Gjest Kardemomme Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Som overskriften sier: husker dere Pernille, Mr Nelson og Tralle Tonetroll? Serien gikk på NRK på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet. Det var en koselig juleserie som jeg skulle ønske NRK sendte i reprise.
Leo Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Gikk ikke den opprinnelig relativt tidlig på 70-tallet? I så fall husker jeg den!
Amalie_85 Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Åja De husker jeg godt. Pærnillle som han sa. Hihi. Den gikk for første gang på tv i 1962. Da var nok jeg bare en tanke langt langt vekk. Profilen Mr Nelson Navn Mr. Nelson Yrke Globetrotter og lystløgner Bosted Trollskogen Alder 50 Høyde 60 cm Vekt 4 kg Sivilstand Ugift Karaktertrekk Upålitelig og redd Kvalifikasjoner Svært god til å fortelle usanne historier fra et langt liv Spesielle kjennetegn Hatt og solbriller Kjente ord "Jeg husker da jeg møtte den store grizzlybjørnen i Alaska" Prinsipp Først meg selv Interesser Pernille Høydepunkt Hver gang noen vil høre på Fast uttrykk "Jamen, Pernille, da. Det er helt sant, æresord" Venner Pernille og Tralle Tonetroll Skuespiller Ragne Tangen hentet fra nrk sine sider. Pernille
Gjest lazuli Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Jada...den husker jeg godt den gikk tidlig på 70-tallet, men sikkert senere også. Husker jeg syns den var litt skummel Det hadde vært artig å sett den igjen ja
Leo Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 Jada...den husker jeg godt den gikk tidlig på 70-tallet, men sikkert senere også. Husker jeg syns den var litt skummel Det hadde vært artig å sett den igjen ja ← Jeg var redd den, Pompel og Pilt og "Det suser i sivet"
Gjest _Leela_ Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Husker den ja, husker vel mest at noen (kan det være Pernille mon tro) roper på Mr. Nelson. Litt småskummelt og den falt ikke helt i smak.
Pasha Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 ja den husker jeg. koslig serie som nrk sendte i jula "mange" år på rad
Gjest Skya Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 Jada...den husker jeg godt den gikk tidlig på 70-tallet, men sikkert senere også. Husker jeg syns den var litt skummel Det hadde vært artig å sett den igjen ja ← Jeg syntes å den var skummel. Hadde vært morsomt å sett den igjen og sett om den virkelig er slik jeg husker den.
Tuddelidu Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 (endret) Jeg elsket den serien! Sendte en mail til nrk for et par år siden, da hadde de ingen planer om å sende den på nytt Jeg kunne derimot få kjøpe den for usannsynlig mye penger... Endret 16. desember 2006 av Tuddelidu
Cata Skrevet 16. desember 2006 #10 Skrevet 16. desember 2006 Godt å se det ikke bare er jeg som er Pernille-traumatisert . Jeg syntes også den serien var skummel, -særlig episoden med bjørnen.
Gjest Ulva35 Skrevet 16. desember 2006 #12 Skrevet 16. desember 2006 Klart jeg husker den. Favoritt-barne-TV når jeg var liten. Har spilt mye Pernille og Mr. Nelson som dokketeater når jeg har jobbet med barn. Husker ikke første gangen i 1962 da , men den gikk nok i reprise ikke mange år etter
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. desember 2006 #13 Skrevet 16. desember 2006 Ja, husker den godt. Syntes at Mr Nelson var skummel, og likte ikke serien da jeg var ordentlig liten. Men syns den er koselig nå (sist jeg så den). Moren min har også minner til denne fra da hun var liten.
Kantalopa Skrevet 16. desember 2006 #15 Skrevet 16. desember 2006 Som overskriften sier: husker dere Pernille, Mr Nelson og Tralle Tonetroll? Serien gikk på NRK på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet. Det var en koselig juleserie som jeg skulle ønske NRK sendte i reprise. ← Mr Nelson var utrolig skummel, det er det jeg husker best. Jeg har en LP med de tre som jeg nesten hørte i filler da jeg var lita, og jeg ble like redd hver gang
Lib Skrevet 16. desember 2006 #16 Skrevet 16. desember 2006 Å jaa, den husker jeg godt. Tror jeg synes den var litt skummel egentlig.. Det var et eller annet med at noen skulle ut å finne "brorene" sine (ble sagt med amerikansk aksent..)
Kantalopa Skrevet 16. desember 2006 #17 Skrevet 16. desember 2006 Å jaa, den husker jeg godt. Tror jeg synes den var litt skummel egentlig.. Det var et eller annet med at noen skulle ut å finne "brorene" sine (ble sagt med amerikansk aksent..) ← Ja, det er Mr Nelson som snakker med amerikansk aksent, den skumlingen!
Tulipanpiken Skrevet 16. desember 2006 #18 Skrevet 16. desember 2006 Åh ja, jeg får julestemning når jeg tenker på det. Husker veldig lite nå, men vet at jeg hadde blitt fryktelig nostalgisk hvis jeg fikk se den igjen Kanskje det går an å laste det ned et sted? Noen som har forslag? Søkte for sikkerhets skyld på Limewire, men der var det ikke noe Pernille eller Mr Nelson nei
MellonCollie Skrevet 16. desember 2006 #19 Skrevet 16. desember 2006 Husker den godt, og syntes også den var litt skummel..hehe... For noen år siden pratet jeg og en kompis en del om den, og han kjøpte den til meg på VHS! Så den skal være mulig å få tak i, men vet ikke om det finnes på DVD da..
Tuddelidu Skrevet 16. desember 2006 #20 Skrevet 16. desember 2006 Hva het egentlig serien? (og hva heter videoen?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå