Gå til innhold

Husker dere Pernille?

Anbefalte innlegg

Gjest Kardemomme
Skrevet

Som overskriften sier: husker dere Pernille, Mr Nelson og Tralle Tonetroll?

Serien gikk på NRK på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet. Det var en koselig juleserie som jeg skulle ønske NRK sendte i reprise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk ikke den opprinnelig relativt tidlig på 70-tallet? I så fall husker jeg den! :ler:

Skrevet

Åja :)

De husker jeg godt.

Pærnillle som han sa.

Hihi.

Den gikk for første gang på tv i 1962.

Da var nok jeg bare en tanke langt langt vekk.

Profilen Mr Nelson

Navn Mr. Nelson

Yrke Globetrotter og lystløgner

Bosted Trollskogen

Alder 50

Høyde 60 cm

Vekt 4 kg

Sivilstand Ugift

Karaktertrekk Upålitelig og redd

Kvalifikasjoner Svært god til å fortelle usanne historier fra et langt liv

Spesielle kjennetegn Hatt og solbriller

Kjente ord "Jeg husker da jeg møtte den store grizzlybjørnen i Alaska"

Prinsipp Først meg selv

Interesser Pernille

Høydepunkt Hver gang noen vil høre på

Fast uttrykk "Jamen, Pernille, da. Det er helt sant, æresord"

Venner Pernille og Tralle Tonetroll

Skuespiller Ragne Tangen

hentet fra nrk sine sider.

Pernille

Skrevet

Jada...den husker jeg godt :) den gikk tidlig på 70-tallet, men sikkert senere også. Husker jeg syns den var litt skummel :ler:

Det hadde vært artig å sett den igjen ja

Skrevet
Jada...den husker jeg godt :)  den gikk tidlig på 70-tallet, men sikkert senere også. Husker jeg syns den var litt skummel :ler:

Jeg var redd den, Pompel og Pilt og "Det suser i sivet" :ler:

Skrevet

Husker den ja, husker vel mest at noen (kan det være Pernille mon tro) roper på Mr. Nelson. Litt småskummelt og den falt ikke helt i smak.

Skrevet

ja den husker jeg. koslig serie som nrk sendte i jula "mange" år på rad

Skrevet
Jada...den husker jeg godt :)  den gikk tidlig på 70-tallet, men sikkert senere også. Husker jeg syns den var litt skummel :ler:

Jeg syntes å den var skummel. Hadde vært morsomt å sett den igjen og sett om den virkelig er slik jeg husker den.

Skrevet (endret)

Jeg elsket den serien!

Sendte en mail til nrk for et par år siden, da hadde de ingen planer om å sende den på nytt :tristbla:

Jeg kunne derimot få kjøpe den for usannsynlig mye penger... :forvirret:

Endret av Tuddelidu
Skrevet

Godt å se det ikke bare er jeg som er Pernille-traumatisert :ler: . Jeg syntes også den serien var skummel, -særlig episoden med bjørnen.

Skrevet

Klart jeg husker den. Favoritt-barne-TV når jeg var liten. Har spilt mye Pernille og Mr. Nelson som dokketeater når jeg har jobbet med barn.

Husker ikke første gangen i 1962 da :ler: , men den gikk nok i reprise ikke mange år etter :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ja, husker den godt. Syntes at Mr Nelson var skummel, og likte ikke serien da jeg var ordentlig liten. Men syns den er koselig nå (sist jeg så den). Moren min har også minner til denne fra da hun var liten.

Skrevet
Som overskriften sier: husker dere Pernille, Mr Nelson og Tralle Tonetroll?

Serien gikk på NRK på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet. Det var en koselig juleserie som jeg skulle ønske NRK sendte i reprise.

Mr Nelson var utrolig skummel, det er det jeg husker best.

Jeg har en LP med de tre som jeg nesten hørte i filler da jeg var lita, og jeg ble like redd hver gang :)

Skrevet

Å jaa, den husker jeg godt. Tror jeg synes den var litt skummel egentlig.. Det var et eller annet med at noen skulle ut å finne "brorene" sine (ble sagt med amerikansk aksent..)

Skrevet
Å jaa, den husker jeg godt. Tror jeg synes den var litt skummel egentlig.. Det var et eller annet med at noen skulle ut å finne "brorene" sine (ble sagt med amerikansk aksent..)

Ja, det er Mr Nelson som snakker med amerikansk aksent, den skumlingen!

Skrevet

Åh ja, jeg får julestemning når jeg tenker på det. Husker veldig lite nå, men vet at jeg hadde blitt fryktelig nostalgisk hvis jeg fikk se den igjen :)

Kanskje det går an å laste det ned et sted? Noen som har forslag? Søkte for sikkerhets skyld på Limewire, men der var det ikke noe Pernille eller Mr Nelson nei :ler:

Skrevet

Husker den godt, og syntes også den var litt skummel..hehe...

For noen år siden pratet jeg og en kompis en del om den, og han kjøpte den til meg på VHS! Så den skal være mulig å få tak i, men vet ikke om det finnes på DVD da..

Skrevet

Hva het egentlig serien? (og hva heter videoen?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...