Gå til innhold

Jeg er syk

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går var jeg og noen venninner ute å spiste, og jeg kom vel hjem i 20-tiden.. Klokka 1 i natt begynte jeg å bli dårlig, og det begynte først med diare.. Så ble det oppkast, og slik har det gått hele natten og hele dagen.. Feber har jeg også fått, og masse smerter i korsryggen :(

Dette høres kanskje litt ekkelt ut, men nå er det bare vann som kommer ut endetarmen også, nesten helt klart vann.. Og det er så fælt, det er så vondt at magen vrenger seg, og det er sikkert fordi jeg ikke har spist noe siden..

Jeg sliter også med å få i meg noe å drikke, siden jeg blir kvalm med en gang.. Jeg har søkt her på KG og alle tips med omgangssyke er prøvd ut.. Salte kjeks, saltvann, farris og eplejuice, men jeg tør ikke å spise eller drikke for mye, for det kommer bare opp igjen..

Noen som vet om det er omgangssyke på gang i Oslo/Lillestrømsområdet? Er det omgangssyke.. Dette er det verste jeg har vært med på, og hvis det ikke gir seg snart så må jeg stikke til lege, men kan lege hjelpe?

Noen som har opplevd lignende, og har noen gode tips.. Jeg blir gal.. Kan det være noe med at jeg har vært stressa med eksamen de siste 5 ukene, og endelig var den overstått? Hjeeeelp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAA det er mange som er syke nå...

*trøster*

Skrevet

Noe tips er det ikke. Men omgangssyke? Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt var at det du hadde spist til middag sikkert har gjort deg dårlig...

Kan det tenkes at du har blitt matforgiftet...? Hmmm..

Stakar.. :troest:

Skrevet

Men jeg tror ingen av de andre ble syke, og vi spiste jo av samme pizza..

Men hvis det er noe som går så er det sikkert det... Hadde nesten glemt hvor vondt det er jeg.. Men er nesten bedre å sitte på do og det kommer bare vann, fremfor å kaste opp bare vann :( Og jeg har begge deler :(

Skrevet

Ja, det høres egentlig mere ut som matforgiftning...

Hvis det ikke er blitt beder ca. 24 timer etter du ble syk, er det nok best å oppsøke lege.

Håper du blir bedre snart, hvis du ikke er blitt bedre.

:troest:

Skrevet

Joda, har blitt litt bedre.. Fra i natt til i 14-tida i dag var det omtrent en tur på do hvert femte minutt, og jeg hadde feber.. Jeg tok paracet, men den kom vel rett ut igjen.. Så etter noen timer tok jeg Pinex forte, og da fikk jeg sove litt etterhvert.. Og nå er det vel dotur en gang i timen, men det er slitsomt :( Hvis jeg drikker så kjenner jeg at det renner nedover hele fordøyelseskanalen min, og det sildrer.. :o Itte artig :(

Skrevet

Usj, nei, det høres virkelig ikke gøy ut... :troest:

Men ikke nøl med å dra til legen hvis det fortsetter å være ordentlig ille, for det er jo ikke så mye næring du får i deg...

Og en positiv ting ved magesjau er jo at du får rensa litt ut ;)

God bedring!

Skrevet

Kan du ikke ringe til legevakta da? Bare for å høre hva de sier mener jeg? Kan jo hende at de har noen tips også...

God bedring!! :klem:

Skrevet (endret)

Det er mye omgangssyke ute og går nå ja. Folk ligger i opp til ei uke. Det må nesten bare gå sin gang og så lenge du får i deg væske(en spiseskje av gangen dersom det er det som må til), så går det nok bra.

Ryggvondten kommer kanskje av at du har brekt deg mye. Varmeflaske på ryggen kan muligens hjelpe.

Endret av Kermit
Skrevet

Nå har jeg sovet litt, og føler meg mye bedre.. Ryggen er bare litt vond, og nå er det lenge siden jeg har vært på do.. Formen er generelt mye bedre :)

:hoppe:

Skrevet

Det var nok omgangssyke, for nå er det sambo sin tur.. Jeg er i fin form, men har periodevis litt diare.. Men synes synd på stakkars samboeren min da.. Fælt å høre på at han holder på å brekke seg med vilje for å slippe å være kvalm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...