Gå til innhold

Jeg blir gal!

Fremhevede innlegg

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet

Er ikke det bilde av en brunmasket Hellig Birma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
dette er IKKE en ragdoll. dette er en brunmasked britisk korthår. jeg deriver selv oppdrett av disse og har gjort det i snart 9 år. stol på meg, uansett ville ikke en ragdoll hatt så lang avstand mellom ørene. jeg kan forsikre dere om at katten på bildet er en britte.

Må bare ta deg på kornet der og si at den påstanden om ragdollens øreplassering er feil;)

Legger herved til bilder av min blå bicolour ragdoll som har en bra topp og bra øreplassering:

060308rb7.jpg

0603082so0.jpg

Legger også ved et bilde av min hunnkatt i sommerpels for å bevise at ragdollen faktisk kan ha så kort pels som katten på bildet.

Katten på bildet i linken er heller ikke særlig typet, men den minner om en amerikansk gammel ragdoll-variant med sommerpels. Katten på bildet kan også være en rasekrysning.

121207110mj7.jpg

Endret av spezitas
Skrevet

Spezitas; hvis du googler bristish shorthair så ser du at det er liten tvil om at det er en britte. Bare ikke den typen vi ser mest av i Norge, som nesten har begynt å likne litt på exotic. Men jeg er ikke i tvil om at det er en britte.

Skrevet
Må bare ta deg på kornet der og si at den påstanden om ragdollens øreplassering er feil;)

Legger herved til bilder av min blå bicolour ragdoll som har en bra topp og bra øreplassering:

060308rb7.jpg

0603082so0.jpg

Legger også ved et bilde av min hunnkatt i sommerpels for å bevise at ragdollen faktisk kan ha så kort pels som katten på bildet.

Katten på bildet i linken er heller ikke særlig typet, men den minner om en amerikansk gammel ragdoll-variant med sommerpels. Katten på bildet kan også være en rasekrysning.

121207110mj7.jpg

For noen nyyydelige pusekatter.helt skjønne.Blir glad av å se bilder av kattepuser :):ler::):)

Skrevet
dette er IKKE en ragdoll. dette er en brunmasked britisk korthår.

Enig med du! :) Ragdoll er det definitivt ikke! (Heller ikke hellig birma, for de er i likhet med ragdollen langhåret).

Jeg tror det er en britisk korthår.

Pen katt da :)

Skrevet
Enig med du! :) Ragdoll er det definitivt ikke! (Heller ikke hellig birma, for de er i likhet med ragdollen langhåret).

Ragdoll, hellig birma, norsk skogkatt, main coon, sibirkatt, Angora etc er ikke langhåret, de er semilanghåret. Det vil si at i perioder kan de se helt korthåret ut! Perseren er den eneste rasen jeg kjenner til som er langhåret.

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet

Hei !

Det er nok hverken Hellig Birma, Ragdoll eller Perser.

Den er alt for korthåret.

Det er vanskelig å si hva det er fordi det er egentlig et dårlig bilde. Den viser kun forkroppen på katten.

Katten er også alt for brun på kroppen til at den er fin utstillingsmessig.

Tror den katten må være amerikansk.

Skrevet
Spezitas; hvis du googler bristish shorthair så ser du at det er liten tvil om at det er en britte. Bare ikke den typen vi ser mest av i Norge, som nesten har begynt å likne litt på exotic. Men jeg er ikke i tvil om at det er en britte.

Jeg synes den ser for lang ut i snutepartiet for å være en britte. Har googlet britter, og den ser ikke ut som hverken en typet britte eller ragdoll.

Er det en britte, har den i såfall god øyenfarge til å være colourpoint;) (og det er jo ikke så ofte vi ser nå)

Men jeg tror vi kan lure oss både gul og blå, for det står ingen "fasit" hverken under bildet, eller på hjemmesiden der bildet ligger på.

Kanskje en bri-doll? :ler:

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_liv_*
Skrevet
Er det ikke en Siameser da? Tanten min hadde en som het Fabian. Han så slik ut.....

Ikke er det en birma, ikke en ragdoll men en siameser. Vel og merke en klassisk siameser- aplehead på engelsk. mange kaller disse for tradisjonelle siamesere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...