Gå til innhold

Jeg blir gal!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farger og tegninger ligner på Hellig Birma, men jeg har bare sett langhårede.

Skrevet

Skal ikke prøve å late som jeg har peiling, men har googlet litt... Kan det være en burmeser, tro?

Gjest Vidvandre
Skrevet

Hm, burmesere har vel mer spisst ansikt og store ører (som siamesere), og er veldig korthåra. Denne så ut til å la en veldig tjukk pels, selv om den ikke er langhåra. Gjerne en blanding?

Skrevet

Synes det ikke se ut som en rasekatt jeg.

Det er en maskekatt, og det er en fargekombinasjon man finner i flere raser, og som også blandingskatter kan få (det er en reccesiv egenskap).

Birmaen finnes bare i langhåret utgave.

Den kan minne om en burmeser, men de har annen hodeform.

Siameseren er jo den mest kjente maskekatten, men den har et helt spisst ansikt.

Britisk korthår finnes også i de fargene, men den har et mye bredere, mer "bamsete" ansikt.

Så for meg ser dette ut som en gatemix :)

Skrevet

Nei, det har du helt rett i.. Men det er Heligg Birma jeg er på jakt etter, så jeg fant frem ;)

Skrevet

Er det ikke en Siameser da? Tanten min hadde en som het Fabian. Han så slik ut.....

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Herregud, da, folkens!!! :roll:

Dette er da ingen Siameser, burmeser eller Birma...

Dette må da være en RAGDOLL!!!!

En brun colorpoint ragdoll (RAGn)

Verdens nyyyydeligste katter!!! :Hehe::Hehe:

Endret av spezitas
Skrevet

Synes også det ligner på ragdoll.

Bare se på denne. :)

Skrevet (endret)

Nei nei nei... Gi dere nå folkens ;)

Ragdollen er en langhårskatt, og katten på bildet er definitivt korthåret! Det er heller ikke en siameser (som er mye slankere, tynnere pels, og har lenger snuteparti og større ører), ei heller en hellig birma (langhåret). Det kunne vært en exotic (korthåret perser) utfra kroppsfasong, men de har mye mer inntrykte snuter. Det kunne også vært en meget feit burmeser, men jeg tror nok ganske sikkert katten på bildet er en britte, eller en britisk korthår som rasen egentlig heter.

Bare se her:

http://home.online.no/~kr-troan/arnold_familie.htm

Endret av MzS
Skrevet (endret)
Nei nei nei... Gi dere nå folkens ;)

Ragdollen er en langhårskatt, og katten på bildet er definitivt korthåret! Det er heller ikke en siameser (som er mye slankere, tynnere pels, og har lenger snuteparti og større ører), ei heller en hellig birma (langhåret). Det kunne vært en exotic (korthåret perser) utfra kroppsfasong, men de har mye mer inntrykte snuter. Det kunne også vært en meget feit burmeser, men jeg tror nok ganske sikkert katten på bildet er en britte, eller en britisk korthår som rasen egentlig heter.

Bare se her:

http://home.online.no/~kr-troan/arnold_familie.htm

Jeg har ragdoll selv, så jeg vet innmari godt hva jeg snakker om ;)

Ragdollen er en semilanghårskatt, som går inn under kategori 2 på en katteutstilling. Det er kun persere som har en egen langhårskategori under KAT I. (Utenom huskatter, som på en utstilling bare er inndelt i langhårskatter og korthårskatter)

Noen raggiser er veldig langhårede, og andre raggiser er faktisk ganske korthårete, slik som denne. Pelslengden varierer, også på kattens alder og på hvilken årstid det er. :)

Endret av spezitas
Skrevet

Jeg mistenker at det er en raggis ja

• 1 år senere...
Gjest av Chimay (N)
Skrevet

Ved aller første øyekast kan det enten være hellig birma eller regdoll,

men kroppsfargen er så mørk at flasketuten peker mot ragdall, og det samme

gjør formen på hodet. Typemessig passer dette mest med ragdoll, og hvis dette

er en rasekatt så må det være hellig birma eller ragdoll.

Mvh.

av Chimay (N) Hellig Birma

Skrevet

Kan absolutt være en ragdoll ja, eller en neva maskerade sibir, men behøver jo faktisk ikke være renraset i det hele tatt da.

Skrevet
Ved aller første øyekast kan det enten være hellig birma eller regdoll,

men kroppsfargen er så mørk at flasketuten peker mot ragdall, og det samme

gjør formen på hodet. Typemessig passer dette mest med ragdoll, og hvis dette

er en rasekatt så må det være hellig birma eller ragdoll.

Mvh.

av Chimay (N) Hellig Birma

Eller en sibir...

http://www.dvninvest.be/bubastis/morpheus/morpheus.html

Skrevet

Synes tydelig det ser ut som en blanding av Birma og Siameser.

Ragdoll er det ihvertfall ikke.

Gjest Britten
Skrevet

dette er IKKE en ragdoll. dette er en brunmasked britisk korthår. jeg deriver selv oppdrett av disse og har gjort det i snart 9 år. stol på meg, uansett ville ikke en ragdoll hatt så lang avstand mellom ørene. jeg kan forsikre dere om at katten på bildet er en britte.

Skrevet
dette er IKKE en ragdoll. dette er en brunmasked britisk korthår. jeg deriver selv oppdrett av disse og har gjort det i snart 9 år. stol på meg, uansett ville ikke en ragdoll hatt så lang avstand mellom ørene. jeg kan forsikre dere om at katten på bildet er en britte.

Ja, det er det jo faktisk, ser det nå. På ørene og hodet. Men dette er da ikke noen rasetypisk britisk korthår? Nesa er jo alt for lang og ørene temmelig store. Har ikke vært så mye på utstilling, men har ihvertfall ikke sett den typen representert der jeg har vært. Bk forbinder jeg med et lite ansikt i et stort rundt hode, med kort snute og middelstore eller helst små ører. Veldig lett å kjenne igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...