Kayli Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Hvor viktig er det å bruke en shampo som er spesielt beregnet på farget hår når en har farget håret (oioi, for en heslig setning!)? Hvilke erfaringer har dere? Går det ut over fargen hvis man bruker en vanlig shampo?
Gjest Lanyah Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Det går ikke ut over fargen å bruke vanlig sjampo, eller bare om du bruker rensesjampo (òg det bruker en vel en sjelden gang). Det som gjør at fargesjampo er flott for håret er at den får fargen til å holde seg lenger, mer glansfull og frisk. Det er vel nok grunner til å kjøpe seg fargesjampo for meg iallefall! Men jeg selv bruker ikke det, da jeg konsenstrerer meg om å reparere håret. Hadde jeg hatt sunt og fint hår, ville jeg brukt fargesjampo. Det er noe man må vurdere selv, en kan jo bruke fargesjampo og så balsam for den hårtypen du har osv. Det går fint an å kombinere, men helst hold deg til samme merke, da merkene er laget for å jobbe sammen!
Gjest Deception Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Jeg synes fargeshampoer tørker ut håret, og da hjelper det lite at det ser fint ut. Den eneste fargeserien jeg har prøvd som ikke har hatt denne effekten, er Biolage Color Care fra Matrix.
Trin Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Jeg bruker forskjellige sjampoer etter årstiden og etter hva håret trenger jeg Om vinteren kan håret virke tungt og livløst selv om jeg farger det hver 4. til 5. uke hele året ( håret mitt gror). Da gjør jeg som Lanyah og bruker en sjampo som gir "liv" og reparerer. Noen ganger blir hodebunnen tørr, og da bruker jeg sjampo for dette I tillegg bruker jeg balsam hver gang jeg vasker håret, samt hårkur én gang per uke når jeg føler håret trenger det. Det er ikke noe så pent som et nyfarget og glansfullt hår - derfor anbefaler jeg deg å bruke produkter for farget hår Men du må kjøpe disse hos frisøren! Dagligvareproduktene gjør håret trådt og livløst - ikke bra
Kayli Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2006 Jeg bruker alltid shampo kjøpt hos frisør. Problemet mitt er at det er så mye pleiestoffer i shampo for farget hår, at håret blir fett igjen med en gang. Vasker det vanligvis annenhver dag, men må snart ta det hver dag.
Gjest Borghild Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har blondt hår med gyldne striper og bruker Vitamino Color fra Lòreal Serie Expert. Den er utrolig bra og lukter nyyyyyyydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå