Gå til innhold

Vond lukt på urin, normalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har det siste året merket at jeg har fått en ubehagelig lukt når jeg tisser, veldig annerledes enn slik det var før. Før luktet det kun urin, sterkere om morgenen og ellers veldig ubetydelig lukt.

Men nå lukter det rett og slett vondt, er dette normalt og hva kan det skyldes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Lukten kan påvirkes av hva du spiser og drikker, i tillegg til diverse sykdommer. Kanskje ta med en urinprøve til legen?

Skrevet

jeg pleier å ha det kanskje en gang hver 3 mnd, varer som regel bare et par dager. men har ingen anelse hva det er..

følger med her jeg :)

Skrevet
Lukten kan påvirkes av hva du spiser og drikker, i tillegg til diverse sykdommer. Kanskje ta med en urinprøve til legen?

Hadde kansje vært det beste ja, men har veldig dårlig råd for tiden, er student og juletida og tannlegeregninger er ikke så godt forenlige. Så å dra til legen i tillegg tror jeg ikke jeg kan ta meg råd til når det "bare" er noe som dette, er jo bare plagsomt og litt sjenerende.

SÅ hadde vært super å vite noe sånn om hva det KAN være, feks om det er noe annet enn mat. For jeg spsier ikke særlig annerledes nå enn jeg gjorde for et år siden så rart om det bare er pga mat el drikke.

Skrevet

Kaffe får urin til å lukte forferdelig f.eks.

Vil nesten tippe at det er noe du spiser eller drikker.

Skrevet

Kan feks mye søtt være en årsak da? Drikker ikke kaffe. Eller kansje det kan være nudler, eller te? Prøver bare å tenke på hva jeg spiser/drikker mer av i år enn i fjor, men aner ikke om det er noe av dette som forårsaker dette.

Er det da vanlig hos mange at det ikke lukter noe særlig av urin hvis det virkelig bare forårsakes av bare litt ulike mattyper?

Skrevet

Jeg ville tippe at det er noe du har spist + at du drikker for lite vann = konsentrert ille luktende urin.

Skrevet

hmm mange gode svar her ser jeg, drikker veldig mye vann så er ikke det, men det kan jo godt være noe annet jeg får i meg da som flere sier.

Urinveisinfeksjon har jeg aldri hatt så det vet jeg ikke så mye om, men har ingen andre problemer rundt dette, så er kanskje ikke så stor sjanse for det da?

Nesten så jeg skulle ØNSKE at det var noe spesielt for da hadde jeg hvertfall kunne gjort noe konkret for å få det bort.

Men samtidig er det jo ikke akkurat det verste som feiler en, men er som sagt litt sjenerende når en er på do sammen med venninner. eller samboeren er på badet sammen med meg.

Skrevet

Det kan være en urinveisinfeksjon selv om du ikke har noe annet ubehag enn lukt. En bekjent av meg svimte av en natt hun var på do. Det viste seg at hun hadde gått med en urinveisinfeksjon veldig lenge uten at hun hadde kjent noe. Men så ble hun som sagt veldig brått skikkelig syk.

Ta deg en tur til legen du. Det koster ikke allverdens.

Skrevet

Er enig med de to som sa at det antakelig er en urinveisinfeksjon. Før når jeg fikk det hadde jeg fryktelige smerter i tillegg, slik at jeg måtte til legen for å få antibiotika, mens jeg nå bare får den samme vonde lukta, men som går over i løpet av en dag eller to. Uansett - jeg ville gått til legen hvis jeg var deg, det kan jo hende at du kan få virkelige problemer hvis du går med det lenge.

Skrevet

men det hørtes jo kjemepfint ut, skal sjekke om kansje jeg også kan gjøre det her jeg bor. Takk for alle svar dere!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hvis du mistenker urinveisinfeksjon, så er det viktig at du går til legen fort, for det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, og DET er svært, svært smertefullt og potensielt farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...