Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet sånn ca hvordan man regner ut poeng fra vgs-vitnemål, men det jeg lurer på er, skal jeg regne norsk-karakterene som 1 karakter (altså ta gjennomsnittet av bokmål/sidemål/muntlig?). Og skal jeg gjøre det samme med engelsk?

Jeg har engelskkarakterer fra alle tre årene. Skal jeg legge sammen alle de, eller kun de fra samme år?

Håper noen kan klare opp litt for meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skal ha en karakter i norsk hovedmål, en i norsk sidemål og en i muntlig. Der du har eksamenskarakter, plusser du sammen. Feks norsk skriftelig hovedmål pluss eksamenskarakter delt på to blir karakter i norsk hovedmål. Samme med engelsk, ikke pluss sammen alle år, det er tre karakterer (dersom engelsk fordypning)

Skrevet

Takk :) Så muntlig og skriftlig 3engA teller for seg selv? Altså én karakter i skriftlig og én karakter i muntlig? *Må visst ha det inn med teskje* :ler:

Skrevet

Fra samordna opptak:

Gjennomsnittskarakteren blir rekna ut på grunnlag av ein karakter i kvart fag. I fag med fleire karakterar; standpunkt og eksamen og skriftleg / munnleg i framandspråk, blir det rekna middelverdi.

Norsk tél som tre fag: Hovudmål, sidemål og munnleg. For dei felles allmenne faga skal berre karakterar på høgaste nivå reknast med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...