Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått rotfylt ei tann og må tilbake for å få krone på. Jeg fant veldig lite informasjon på nettet, hva er det egentlig som blir gjort, og er det vondt? Må man få bedøvelse? Jeg er så lei av å gå til tannlegen, det har gått mye tid og penger til det i det siste :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fått rotfylt ei tann og må tilbake for å få krone på. Jeg fant veldig lite informasjon på nettet, hva er det egentlig som blir gjort, og er det vondt? Må man få bedøvelse? Jeg er så lei av å gå til tannlegen, det har gått mye tid og penger til det i det siste  :tristbla:

Jeg har nettopp gjort det, og slik foreløp det for meg.

Samme dag som de rotfyllte, slipte de ned tanna og tok avstøpning, og jeg fikk en midlertidig krone. Så ventet jeg i ca to uker, før jeg var inn og fikk satt den ordentlige krona på. De limte først fast stiften og trykte krona på plass. Ingen bedøvelse, og det var ikke direkte vondt, men jeg var rimelig øm i kjeven etterpå, for tannlegen måtte bruke litt krefter for å få den helt på plass.

Skrevet

Å få krone gjør mest vondt i lommeboken.. Tror jeg betalte over 4k for min.. Ellers er min opplevelse som Niomis. Ikke vondt, men litt ubehagelig.

Skrevet

Jeg har ògså nett fått beskjed at jeg må trekke tanna, å rotfylle. Det var etter en ulykke der jeg knakk halva fortanna (nå 2 år senere døde nerven ut), så jeg får det heldigvis dekket. Men, er det slik at de tilpasser slik du vil?

Altså den tanna jeg har nå som er halveis falsk, den er litt skjev (går litt over den andre fortanna. Men siden jeg nå skal fjerne hele, så lager de vel den slik at den blir rett ved den andre tanna? Håper det, har alltid drømt om beine fortenner.

(Beklager om jeg avsporer tråden) :sjenert:

Skrevet
Jeg har ògså nett fått beskjed at jeg må trekke tanna, å rotfylle. Det var etter en ulykke der jeg knakk halva fortanna (nå 2 år senere døde nerven ut), så jeg får det heldigvis dekket. Men, er det slik at de tilpasser slik du vil?

Altså den tanna jeg har nå som er halveis falsk, den er litt skjev (går litt over den andre fortanna. Men siden jeg nå skal fjerne hele, så lager de vel den slik at den blir rett ved den andre tanna? Håper det, har alltid drømt om beine fortenner.

(Beklager om jeg avsporer tråden) :sjenert:

Spør om de kan sette den bent, ikke sikkert det går.

Til TS, det er ikke vondt å få krone, jeg ble veldig fornøyd med min, ettersom jeg hadde hatt stygg plastikktann tidligere (tannen brakk i en ulykke). Bare slapp av og gap opp!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...