TigerLilly Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Jeg lurer på om et semester på høyskole vil gi meg poeng for søking til andre studier? (har avbrutt en bachelorgrad) Semesteret tilsvarer 27 sp.
brumma* Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Fra samordna opptak: 3 poeng for anten * fullført 60 studiepoeng ved (20 vekttal) ved universitet eller høgskole eller * eitt bestått år på folkehøgskole med godkjent dokumentasjon eller fullført militær eller sivil førstegongsteneste 3 tilleggspoeng er full kvote sjølv om søkjaren har meir enn 60 studiepoeng eller har folkehøgskole og/eller militær-/sivilteneste i tillegg. Fullført halvårig studium eller 30 studiepoeng (10 vekttal) gir 1,5 tilleggspoeng.
TigerLilly Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2006 Uff jeg må visst ha ting inn med t skje.. Men typisk at semesteret bare ga 27 sp da..
brumma* Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Hmmm... Jeg overså jo den detaljen. Da er jeg dessverre ikke så mye til hjelp allikevel. Jeg ville ringt eller sendt en mail til samordna opptak og spurt. Eller du kan bare sende med attesterte kopier og håpe du får det/noe godkjent (om du ikke må vite det med en gang). Så rart at semesteret bare var på 27 poeng forresten...
TigerLilly Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2006 Sendte en mail til samordna opptak og de sa at det bare ble gitt poeng for 30 sp. Så utrolig kjipt for meg at skolen min har lagt opp til 27 st 1. semester og 33 sp 2. semester da!!
La Luna Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Men du skal vel søke gjennom samordna opptak? Det er jo fra høsten av igjen, så da har du vårsemesteret på deg til å ta et 5-poengs fag
TigerLilly Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2006 5 poengs fag? Hvilke er det som gir så mye på et halvt år da?
La Luna Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 uio har noen fem-poengs fag som du kan melde deg opp til etter jul hvis det er ledig plass. Evt ta et eller annet ti-poengs plankekjøringsfag. Da kommer du jo over den magiske grensa på 30 studiepoeng før høsten
TigerLilly Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2006 Missforstod, trodde du mente et som gav 5 ekstrapoeng.. Men ja, det hadde jo vært en mulighet. Men må isåfall ta på UIB. Skal uansett forbedre karakterer fra videregående. SKAL inn på drømmestudiet til høsten igjen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå