Gå til innhold

.:Venninnegaver:.

Gjest Nattblomst

Anbefalte innlegg

Gjest Nattblomst

Hva gir du til dine venninner til jul?

Hva synes du det er koselig å få av venninner til jul?

Hva synes du ikke noe særlig om å få av venninner til jul?

Kan jo svare selv også:

Hva gir du til dine venninner til jul? Ørepynt, kosmetiske produkter fra f.eks TheBodyShop, en cd, en bok, eksklusiv sjokolade... For eksempel.

Hva synes du det er koselig å få av venninner til jul? Alt mulig, egentlig. Husker spesielt et sett med et smykke og et armbånd som tre venninner spleiset på til meg et år. Det var virkelig en personlig gave, og jeg satte veldig pris på den.

Hva synes du ikke noe særlig om å få av venninner til jul? Nips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hva de ønsker seg. Jeg har gitt bl.a. bøker, CD'er, DVD'er, gavekort, hudpleieprodukter, vin + glass, kunstlys fra Løiten Lys osv

Gaver er alltid koselig. Bøker er noe jeg aldri får lei av. Og så liker jeg faktisk gavekort godt, da kan jeg velge akkurat det jeg vil.

Er nok enig med deg i at nips sjelden er populært, ikke bilder eller annen pynt heller. Man kan ikke diskutere smak egentlig, det en person mer enn gjerne viser fram på veggen sin vil den andre helst stue i en skuff. Ellers ville jeg ikke satt så veldig pris på en gave som helt tydelig var lite gjennomtenkt eller hvor det er klart at personen overhodet ikke har tenkt på hva jeg liker, trenger eller ønsker meg (f.eks. øredobber når man ikke har hull i ørene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

I år har jeg kjøpt to sett sølvøredobber til en jevnaldrende kusine som ønsket seg øredobber. En annen venninne får en svart konvoluttveske i silke. Prøver å finne ting jeg kunne tenke meg selv.

I år hadde det vært kjekt å få: rød lebestift og lipliner, en topp, en fin paraply eller undertøy. Blir glad for julekort.

Dusjsåpe er litt kjipt å få fra venninner. På den ene siden er det deilig med en litt spesiell, velduftende såpe. Men på den andre siden er det en gave som gir inntrykk av å være litt lite gjennomtenkt. Synes heller ikke det er så kjekt å få gaver fra Max 20 eller lignende butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal vi for første gang ikke kjøper gaver internt i venninnegjengen, men heller gå ut å spise alle sammen. Grunnen er at vi ikke har fått sett så mye til hverandre i året som har gått, og at det da er mye morsommere med litt felles moro.

Tidligere år har jeg fått lys, lysestaker, undertøy, stæsj, sokker, sminke, kremer, og ting fra Body Shop. Jeg synes ting fra Body Shop er den perfekte venninnegaven, og jeg kjøper derfra til to kollegaer som jeg setter ekstra pris på til jul i år.

Jeg har fått mange rare venninnegaver opp gjennom årene (spesielt fra en venninne som er relativt dårlig på å kjøpe gaver..): reklame matboks, røykvarsler (!), gipsfigurer (hvem liker egentlig det ?), ekkel parfyme fra Nille etc. Mener absolutt ikke å virke utakknemling, for utakknemlighet er det verste jeg vet, men det kan da ikke være så vanskelig å kjøpe en liten koselig ting når man begynner å bli 20 år og oppover ? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Siden jeg bor i utlandet, men kommer hjem til jul, tror jeg at jeg i stor grad kommer til å basere meg på taxfree-varer til venninner i år. I fjor var det denslags de ønsket seg også, så jeg kjører samme linje i år ;)

Regner med det blir noe bodylotion/parfyme til en venninne, og sminkeprodukter til den andre.

Ellers har jeg en venninne som jeg tror jeg skal gi en tegneserie til. Det falt veldig i smak i fjor, så jeg tror jeg kjører den samme i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper ofte klær til hverandre, for vi kjenner hverandres smak og str. I år gir jeg bestevenninnen min 1 årsabbonemnet på ELLE, for det har hun ønsket seg. Eller sliker jeg å få smykker og stæsj av de som er flinke og kjenner min smak. Av de som ikke er så flinke, liker jeg bedre å få praktiske ting eller velværeprodukter.

I år har vi begrenset venninne-gaver til det minimale, og legger heller mer penger i de vi kjøper til Jeg skal gi til to venninner i år. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år gir jeg bestevenninnen min 1 årsabbonemnet på ELLE, for det har hun ønsket seg.

Oi. Da legger du mye penger i gaven. Koster ikke det over 600kr? Heldig venninnen din.. :)

Selv gir jeg hjemmelaget smykke (som jeg vet hun setter pris på) + en liten gave ved siden av. I pris blir det ca 250 i materialer og gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Ting jeg har laget selv. Strikkede sokker, smykker og vesker. Mulig jeg slenger på noen øredobber på et par av gavene.

Hm, blir egentlig glad for alt. Liker godt å få smykkedill og sminke.

Kan ikke komme på noe spesielt i grunnen. Måtte kanskje være hvis jeg fikk smykker av noen som bommet fullstendig på smaken min, og jeg ikke klarte å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...