Gjest Gjest_luna_* Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 jeg har alltid trodd at man ikke skal blande piller og alkohol, men nå sa en sykepleier til meg at det ikke var farlig, siden ibux og paracet ikke reagerte med alkohol.. jeg måtte bare passe på å drikke rikelig med vann så hva er deres erfaringer, hvordan blir det hvis jeg tar noen ibux og drikker sprit
Gjest Gjest_luna_* Skrevet 15. desember 2006 #2 Skrevet 15. desember 2006 dytter innlegget litt opp jeg kanskje noen svarer da
Sukkersøta Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 Blander aldri alkohol og piller jeg. Slik jeg har lært det skal en heller ikke gjøre det.......
Gjest vimse Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Jeg tenker som så: Hvis man er i såpass dårlig form at man må ta ibux eller paracet så er man vel mest sannsynlig i såpass dårlig form at det kan være smart å la være å tilføre kroppen alkohol... Ergo: jeg har ingen erfaring.
Gjest Gjesta Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 Min erfaring er at det går fint å drikke alkohol sammen med paracet/ibux og sånne medisiner. Har iallefall aldri merket noe annerledes de gangene jeg har gjort det. Sterkere medisiner bør man derimot være mer forsiktig med. Har brukt endel sterke medisiner og hatt noen ubehagelige opplevelser med inntak av alkohol sammen med disse, bl.a. blackouts, manglende kontroll og dertil idiotisk oppførsel . Men paracet og sånt går helt fint.
Gjest lazuli Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Tja...tro om dette stemmer. Det er vel leveren som får litt å slite med her tenker jeg. Var jeg deg ville jeg unngått det.
Wildy Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 Om du er så syk at du trenger piller... er det ikke da litt lurt å la kroppen jobbe i fred uten å krølle opp med alkohol?
Gulphild Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 Om du er så syk at du trenger piller... er det ikke da litt lurt å la kroppen jobbe i fred uten å krølle opp med alkohol? ← Tenker jeg og..
Gjest mata Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 Å blande piller (b-preparater) som gir lavere terskel for f.eks. bilkjøring, gjør at man kan bli en helt annen om man blander alkohol med disse pillene. Paracet frarådes selv om du kan kjøpe det sammen med tomatene, pga at du kan få leverskader. Drikker du fint lite til vanlig, skjer det ingenting, men ikke innfør det som noen vane.
Gjest gjesta Skrevet 16. desember 2006 #10 Skrevet 16. desember 2006 Paracet = sammen med alkohol Ibux = bedre alternativ sammen med alkohol En del paracetamolintoxer kommer faktisk av at folk stapper i seg paracet dagen-der-på.
Gjest =tentacle= Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 Paracet og alkohol sammen kan gi leverskade. Ibux og alkohol kan gi blødningsrisiko. Risiko påvirkes av mengdene man inntar nært i tid, om man er frisk fra før, om leveren er svekket fra før av langvarig høyt alkoholforbruk eller medisinbruk, individuell variasjon i hvordan kroppen håndterer legemidler, samtidig bruk av andre legemidler som virker inn på lever eller blodlevringsfunksjon osv.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 ja jeg veit jeg ikke burde gjøre det, men nå har jeg ikke et problem som går over av å hvile, og jeg ville veldig gjerne på det julebordet. derfor tok jeg en ibux etter vorsen og en da jeg gikk hjem og la meg.. ble ikke noe dårlig av det, det hjalp ikke så mye på smertene heller men jaja.. uansett skal jeg ikke gjøre det til en vane, selvom det gikk bra
Gjest niomi Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 Om du er så syk at du trenger piller... er det ikke da litt lurt å la kroppen jobbe i fred uten å krølle opp med alkohol? ← Tjaaa... Vil ikke kalle meg syk selv om jeg har menssmerter av en annen verden... Jeg blander aldri Paracet og alkohol, men pleier alltid å ta en Ibux før jeg legger meg etter lystig lag. Så får jeg det så mye bedre dagen derpå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå