Simone Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Noen som har erfaring med Studio G eller Fame? Er de prismessig like de "tradisjonelle" fotografene? Ble dere fornøyde med resultatet, og er de behjelpelige med å evt ta bilder utendørs?
Miami Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Har brukt Studio G både til tradisjonelle konfirmasjonsbilder og litt mer utradisjonelle søskenbilder. Begge deler tatt utendørs, og var godt fornøyd med resultatet. Når det er sagt, vet jeg også at ikke alle har vært like fornøyd. Kommer nok an på hvilken fotograf det er. Fame er vel litt mer utradisjonelle. Sett fine bilder de har tatt, men ikke alt er like bra. Har inntrykk av at de er mer opptatt av originale løsninger, så det kommer vel an på hva du ønsker. Prismessig vet jeg ikke. Tror ikke Studio G er av de dyreste i hvert fall.
LadyInRed Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 jeg har brukt fame. kommer ikke til å gå dit igjen. grunnen til det er at til tross for at jeg bestilte time, og fikk bekreftelse på dette både pr mail og i posten, så var jeg ikke i systemet deres da jeg kom til den avtalte timen. jeg var ved en feil ikke satt opp til noen time i det hele tatt. det var ikke første gangen at dette hadde skjedd. fikk da beskjed om å komme igjen en annen dag ettersom vi måtte ta bilder den dagen (jeg hadde besøk fra en annen by som kun var der den helga og som skulle være med på bildet) så fikk vi "kranglet" oss til at de skulle klare å få tid til oss i løpet av dagen. selve fotografereingen tok max et kvarter. bildene ble forøvrig helt greie. men: skal ALDRI dit igjen!! makan til dårlig service!
Gjest Gjesten Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Begge fotografene tar bilder utedørs om du ønsker det. Noen famestudio er kun på hvit bakgrunn innendørs, men noen tar også vanslige klassiske bilder. Begge fotografene tar bilder etter kundens ønsker, og skreddersyr deretter, så det skulle vel ikke være noe problem å få det man ønsker. Jeg føler kanskje at Fame er litt mere nytenkende... Ellers er det som å gå til frisøren, alt kommer an på hvem man får som fotograf om man blir fornøyd eller ikke. Det er så forskjellig.... Kunne alltids anbefalt deg en fotograf, men vet ikke hvor du skal..
Saeria Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Fame er flinke, men pokker så dyre! Skal man eksempelvis forstørre et bilde er det blodpris på de, og man må kjøpe tilhørende ramme.
Gjest Gjesten Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Rammene er like dyre om du kjøper dem hos andre fotografer.
Saeria Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Joda, men bare det at man MÅ. Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe rammer andre steder. Endret 13. desember 2006 av Saeria
Gjest Gjesten Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Hvorfor det? Når du kan få det på samme sted? Hele bildet med ramme og alt er egentlig ETT produkt ettersom jeg har forstått det, og syns jeg det er en grei deal. Men så er ikke jeg interessert i å ramme inn bildene mine med rammer fra ikea heller da... Hos Fame har du livstidsgaranti på bilene pga av at de rammer inn selv i helt tette rammer slik atbildene holder seg godt. Den forsikringen syns jeg også er mye verdt.
Lula Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hvorfor det? Fordi rammeutvalget hos FAME er svært begrenset i mine øyne. SPESIELT med tanke på at du MÅ kjøpe ramme. Da burde de i det minste ha et anstendig utvalg, spør du meg! De har vel ca 20 rammer, og alle er stort sett i samme stil (med noen få variasjoner). Vi fant INGEN rammer der som vi ville ha. Dessuten vil man kanskje bestille kopier av noen av bildene som IKKE skal rammes inn, eller kjøpe ramme et annet sted. Og det kan man altså ikke. Det blir veldig dyrt å måtte betale for en ramme man ikke vil ha eller man ikke liker. Mitt råd: STYR unna FAME. Jeg orker ikke skrive en hel avhandling her om vår opplevelse med dem, men sånn kort fortalt: Lite fleksibelt og dyrt! Synes heller ikke de tar så bra bilder at det gjør noe. Til vårt bryllup brukte vi en profesjonell pressefotograf som tar sånne oppdrag på fritiden. Vi var SUPERFORNØYD! Han var med oss i kirken, tok bilder etterpå, Etterbehandlet i Photoshop de beste bildene (32) og la dem på en egen CD, printet ut på fotopapir i A4 størrelse de 4 beste bildene. I tillegg fikk vi absolutt ALLE bilder (300) på en egen CD. Dette betalte vi 3500.- for. Har fått masse skryt for bildene, og de er mist like bra som de bryllupsbildene jeg har sett som er tatt av en "bryllupsfotograf" (og jeg er kresen). Endret 15. desember 2006 av Lula
Sunbird Skrevet 14. desember 2006 #10 Skrevet 14. desember 2006 Joda, men bare det at man MÅ. Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe rammer andre steder. ← Har brukte Fame tidligere jeg da,og var egentlig veldig fornøyd,men så har jeg heller ikke noen andre å sammenligne med. Jeg bestillte forstørrelser der,men måtte ikke kjøpe ramme der. Så mine rammer er kjøpt annen plass til en langt billigere pris. Hm, kanskje det er noe spesiellt når det er bryllupsfotografering..?
Nemmera Skrevet 15. desember 2006 #11 Skrevet 15. desember 2006 Jeg ville også styrt unna Fame. Du må kjøpe med rammer, og da har du 3 å velge mellom. Og de holder ikke det de lover + at de ikke informerer om betingelsene, som f.eks det med rammene, på forhånd. Gulvet inne i studioet er ikke akkurat det reneste, så om du ikke var skitten på kjolen før du kom inn, så er du det garantert når du går.
Havfrua Skrevet 15. desember 2006 #12 Skrevet 15. desember 2006 Jeg vil også anbefale deg å styre unna Fame. Sjekke prisene på forhånd hos flere fotografer. Hos fame må du f.eks. bestille takkekort i bunker på 25. Trenger du f.eks. 51 kort så må du kjøpe 75. Noen fotografere er snillere med å gi bildene på cd, på Fame må du kjøpe for 10.000 kroner før du får de på cd. Rammeutvalget er svært begrenset, og ikke spesielt fine. Dessuten så syns jeg ikker servicen stod i forhold til prisen, det ble endel feil med mine bestillingen, men dette kommer selvsagt an på vilket studio du bruker. Eneste jeg var fornøyd med var selve bildene men alt det andre står ikke i forhold til pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå