Gå til innhold

I påvente av Bøllefrøets komme, del II

Hildegard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Lillle Bøllebolle. :)

Seeee fine nye smileyen: :gravid: Det er duuuu!:hoppe:

Vi har også "Fritt villt"stående i hylla...den er skummel,altså? Var O som trompet gjennom at vi skulle kjøpe den-var valentinestilbudet på butikken....litt makabert,men...kanskje man får ekstra behov for å krype inn i armkroken til noen når man ser den? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ørk, blir så oppgitt av folk som går opp i fistel av forferdelse når jeg forteller at vi har kjøpt litt utstyr. Da er det "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik, at dere tøøøøøøøøør? Er dere gaaaaaaale?!"

Vel, for det første: Hvis Lillebøll skulle ombestemme seg og ikke vil komme til verden likevel, så er det om vi har en barnevogn stående innpakket i kjelleren vårt miste problem. Sorgen vil verken bli større eller mindre pga noe utstyr i kjelleren.

For det andre: At vi kjøper utstyr tidlig øker ikke sjansen for at Lillebøll vil ombestemme seg, ærlig talt!

Urk, enkelte altså! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA? Har noen sagt det? Hyggelige folk.... :ironi:

Folk har nå meninger om alt, særlig det de ikke trenger å ha meninger om. Hvis dere må kjøpe alt selv, er det jo et stort økonomisk utlegg med alt utstyret og dermed fornuftig å spre det litt utover.

Etter gammel overtro betyr det visstnok ulykke å kjøpe/ få utstyr før barnet er født.

Kjøp i vei, Hildegaard :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg suger gammel overtro, og alt av tradisjoner også forsåvidt... Til svigermors store fortvilelse :) .

Vi fikk høre hjertelyden i dag, den var sterk og klar :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det svigermor som har sagt det?

Muttern advarte meg mot alt jeg kom til å få høre, men jeg har ikke hørt som mye. Kan det ha noe å gjøre med at jeg biter? :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, dette kom ikke fra svigermor :) .

Men vi har hatt noen diskusjoner om tradisjon i forhold til bryllupet vårt, som bordsetting og invitasjoner feks. Alt gikk seg til da, så alt ble veldig fint.

Jeg fnyser av tradisjoner som ikke passer meg :sjarmor: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr ryddet ut av et helt skap i helgen! Brudekjolen er pakket opp på loftet, orker ikke alt maset med å selge den. Må sy opp noen sømmer som jeg tråkket ned under under en heftig luftgitarjamming litt utpå kvelden og i det heletatt...

Jeg hadde også lagt brudebuketten til tørk i skapet, men den hev jeg i ovnen. Det var faktisk litt tøft, hadde et sentimentalt forhold til den. Det er den vakreste og eneste buketten jeg kommer til å ha mellom hendene en hel dag, og å kaste den i ovnen var ikke gøy. Har tatt vare på Husbonds brystbukett da, den er som en bitteliten versjon av min bukett :) .

Jaja, ny uke kommer...

Endret av Hildegard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kan herved konstatere at jeg fortsatt kaster opp, noe kjøkkenvasken med fortvilelse kan bevitne (det var den som var nærmest).... :kvalm:

Men er ikke kvalm, det kommer bare noen heftige brekninger sånn plutselig. herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, ingen har fortalt Lillebøllen at man skal slutte å lage kvalm rundt uke 12.....

Men er ganske ok nå da :) .

Hopper rundt til Grace Kelly-sangen, jeg liker tynne, unge menn som synger fistel.

Endret av Hildegard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hurra for 17 uker :) ! Nå begynner jeg å se gravid ut faktisk.

En liten observasjon jeg har gjort meg den siste tiden: Enkelte er sånn at dersom man er gravid, eller planlegger bryllup, så skal det ikke snakkes om. Nei, det skal helst blåses av, dysses ned og forties -fordi gravide og bruder er teite og klarer ikke snakke om annet enn seg selv.

Helt greit, jeg trenger ikke å sitte og prate om graviditeten min hele tiden, men jeg setter pris på å bli spurt om hvordan det går -iforhold til det å være gravid.

Selv om graviditet og bryllup ikke er så veldig spennende for andre, så må det jo kunne gå an å spørre om hvordan det går? Fordi vedkommende er interessert i hvordan JEG har det oppi alt dette?

Jeg synes verken forkurs ingeniør, priser på ny sofa, hundehold eller de nyeste pedagogiske prinsippene i dagens skole, men jeg kan gjerne snakke om det likevel, FORDI jeg bryr meg om vedkommende som interesserer seg for disse tingene.

Og jeg vet at dersom jeg hadde brukket et ben eller hatt magesår, ja da hadde det vært greit å snakke om det, da hadde jeg blitt spurt om hvordan det gikk.

Men nå jeg er jo bare kjedelig og gravid, så da så......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Hurra for 17 uker!

Godt observert ang. hva det er lov å snakke om :ler:

Alt er "normalt" når man er gravid, vet du... Ikke noe å syte for eller snakke om :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke komme med så veldig kontroversielle spørsmål her før man får føle Kvinnemødrenes Fordømmende Pekefinger Og Vrede nei.....

Men ja, jeg synes mye informasjon fra helsepersonell er ensidig. Jeg er helsepersonell selv, og jeg har klare retningslinjer på hva jeg kan anbefale pasienter å gjøre, selv om jeg kanskje vet om andre ting som kunne hjelpe enn akkurat det jeg har mulighet til å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til i dag? Hatt en fin helg?

Kvinnemødrenes Fordømmende Pekefinger Og Vrede :ler: Den var god...

Har merket at jeg unngår familiens "erfarne" kvinner for tida... De mener visst at de vet jaggumeg ALT om kroppen min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er det ut og kjøpe et bittelite megarosa plagg :) . Ultralyden gikk fint, alt så bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...