Gå til innhold

I påvente av Bøllefrøets komme, del II

Hildegard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke lett dette her. Får inntrykk av at å velge ks er det absolutt verste jeg kan gjøre mot babyen. Det er liksom ikke måte på hvor mye elendighet jeg vil påføre den lille, og hvilke grusomme komplikasjoner som venter oss.

Kanskje jeg heller ikke vil bli glad i babyen når hun kommer ut? Siden hun kommer så lettvint til, istedet for at hun kommer som en "premie" etter mange timer med ulidelig smerte, revnet underliv og blodslit? At jeg hadde blitt mer "takknemmlig" liksom, dersom hun hadde fått sprenge seg ut av underlivet mitt istedet for å bli løftet ut av et snitt i magen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at du har gjort det valget som er riktig, både for deg og for babyen din :klemmer: Tenk at på mandag blir du mamma - og skal få det lille nurket ditt i armene for første gang - DET blir stort det. Og det blir født mange barn med keisersnitt hver dag, like friske og fine som de som kommer på den andre måten.

Masse lykke til på mandag - gleder meg til å høre oppdatering jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Stemningsrapport...

Klyx ja...... En artig og spennende opplevelse! Fikk flasken med meg hjem og rigget meg til for å få gjennomført dette her. Det var ikke så lett, fordi for det føste så rakk jeg ikke bak. Lå og veltet meg i de underligste posisjoner for å se om jeg kom til, men det eneste det førte til var en dradd muskel i høyrearmen. For det andre var denne morsomme flasken utstyrt med en laaaaang tupp som man må brekke av en flaps på for å åpne den. Når flapsen er av, er det ytterst på tuten en skarp, skarp brekkekant, som skraaaaaaaaaaaaper mot slimhinnene inne i aslet. Etter en halvtimes ålling ringte jeg Føden, lettere harmdirrende og forlangte å vite hva de tenkte på som overlot dette her til pasientene sine.

Jordmoren satte i en god latter, jeg var ikke den første som hadde ringt angående ikke-samarbeidsvillige klyx.... Fikk da ta den tunge turen opp på Føden igjen for å få assistanse. Der møtte jeg Den Brutale Jordmoren som verken var Øm eller Varsom da hun trøsket tuten oppi aslet. Det ble litt bannskap av det, og etterpå be jeg sittende til det virket. Det reiv og sleit i tarmene, kjentes ut som om rompa brakk seg! Jeg hadde heldigvis tatt med meg iPoden, sånn at jeg fikk tiden til å gå.

Nå er jeg hjemme igjen, litt sår og med litt mindre uskyld.

:flekke:

Endret av Hildegard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg,om enn noget sent,komme inn her og fortelle at

lille N.kom til verden mandag klokka 10.29 ! :hjerte::babyjente:

Hun var 49 cm og 3400 gram og helt perfekt,og alt står bra til med både baby og foreldre.

Gratulerer så masse til Hidegard og Hildegardmannen og velkommen til verden,lille prinsesse N!! :hjerte::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Takk og farvel! Begynner kanskje en ny dagbok etterhvert, blir lite skriving for tiden.

Takk til alle som har lest og skrevet :babyjente: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...