Gjest marilyn Skrevet 9. februar 2003 #1 Skrevet 9. februar 2003 ja ja hva gjør vi nå? vi er reisegale, men også aldri så lite gravid.. Har jo ikke termin før september,, men hva slags ferie er det egentlig realistisk å planelegge for sommeren?Skal jeg være like sliten og uggen som jeg er nå hele tiden kommer jeg meg ikke lengre sør enn Røros....øh.. Jeg er vant til å reise langt og lenge på litt backpackersvis men i år greier vi liksom ikke helt å finne ut av hva vi skal gjøre.. Jeg er skeptisk for å dra ut av norden jeg.. Hallllooooo! skal si tonen har forandret seg.. Noen tips? Vet ikke om dette skal stå under reise eller graviditet jeg...
Ruby Skrevet 10. februar 2003 #2 Skrevet 10. februar 2003 Hva med å leie et feriehus i Danmark eller Sverige? Det ble løsningen for oss i år, og vi drar til Danmark. Der er det jo ikke så store avstander, så det er lett å finne noe å gjøre, samt at det er billig og det er flotte strender der. Tror nok det er like flott som å reise til Sydligere strøk, og kanskje dere sparer noen kroner også.
Siam Skrevet 19. november 2004 #3 Skrevet 19. november 2004 Skulle tro det var jeg som hadde skrevet hovedinnlegget her.... Men er det noen som har noen andre forslag? Vi har lyst til å dra på ferie et sted det er varmt i jan/feb, men jeg vet ikke om det er noen steder som er å foretrekk fremfor andre når man er gravid. Er det noen andre som vet?
Plonk Skrevet 21. november 2004 #4 Skrevet 21. november 2004 Jeg fødte nå i september. Vi tok derfor tidlig ferie i år siden jeg ikke ville slite meg avgårde i høygravid tilstand. Vi dro til Azorene i begynnelsen av juni. Azorene er varmt og fint, men ikke tropisk, samtidig som flyreisen ikke var lenger enn fem timer. Jeg får ofte dårlig mage når jeg reiser utenlands og det bør man jo ikke i gravid tilstand, men der var maten nesten som hjemme. På grunn av det friske atlanterhavsklimaet er faren for bederving liten, og helsevesenet er som fastlandseuropa. Følte meg derfor veldig trygg! Tror for øvrig at Kanariøyene og andre steder sørpå er helt fine også, så du trenger ikke begrense deg til Danmark. Men jeg ville ikke reist til Egypt eller Mexico, for å si det sånn. Magen min ble aldri særlig stor og jeg følte meg aldri som en hval på land, så selv ville jeg helt fint ha greid en langtur i fellesferien også, men det er jo helt individuelt. Det "verste" ved graviditeten var at termostaten i kroppen gikk helt amok, så jeg holdt på å smelte hele tiden. Så det er nok lurt å holde seg unna de altfor varmeste stedene! Sånn ellers er det vel å anbefale å ha skikkelig avbestillingsforsikring, i fall du skulle få bekkenløsning eller andre komplikasjoner som hindrer deg i å reise likevel...
nat26 Skrevet 21. november 2004 #5 Skrevet 21. november 2004 Vi skal feire nyttårsaften i utlandet.Først tenkte vi å dra til Lisboa men så tenkte jeg at det kanskje ikke var så lurt med tanke på mat og sånt.Derfor ble det Paris.Gleder meg skikkelig,håper bare at kvalmen har gitt seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå