Gå til innhold

HORE brukt i VG-overskrift


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg så overskriften, men reagerte ikke på den. Men selv ville jeg nok brukt prostituert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønnner ikke helt hvorfor det er relevant å bruke ordet hore i overskriften, hvorfor ikke skrive kvinner istedet. Det burde gå for det samme (men gjør det ikke, tydeligvis).

Gjest Vilja :-)
Skrevet (endret)
Jeg så overskriften, men reagerte ikke på den. Men selv ville jeg nok brukt prostituert.

Habituert, sikkert som folk flest ;)

Endret av Vilja :-)
Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Prostituert betyr å selge seg selv hore betyr å selge seg selv!

Hvem har lært oss at hore er så mye styggere enn prostituert?

Det går jo ut på det samme!

Prostitusjon og hor er salg av seksuelle tjenester mot betaling eller for andre gjentjenester. En person som selger seksuelle tjenester kalles en prostituert eller hore!

Sånn er det faktisk!

Det som er stygt å kalle horer/prostituerte er LUDDERE!

Det er et stygt og veldig hånlig negativt ladet ord! Kaller du en prostituert/hore for dèt, (altså ludder) da kan du vente deg et "par polvotter mitt i fleisen"

Endret av Silmarill
Skrevet

Det blir dette med å kunne kalle en spade for en spade altså.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Det blir dette med å kunne kalle en spade for en spade altså.

JA, de som er åpne prostituerte syns nok det er greit å bli kalt hore eller prostituert (mann eller kvinne). De som kanskje gjør dette litt i smyg vil nok kanskje ikke like å bli kalt for det åpentlyst vel og merke!

Hva med oss "bedriftsprostituerte"? (ansatte)

Vi jobber og sliter for å få betalt i form av en mnd. lønning for den jobben vi utfører, gjør vi ikke! ? Vi kaller oss arbeidere og lønnsmottakere! Vi (noen av oss) går t.o.m. på jobb selv om vi er syke og skulle ha holdt oss hjemme, men for å ikke skuffe de andre kommer vi uansett!

Forskjellen er at vi er ansatte og det er ikke den prostituerte!

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg synes egentlig hore er ok å bruke, selv om det ikke er pent.

Skrevet

hva er det med hos mennesker som innsisterer på å bruke ord som andre kan finne nedsettende.

Hore er negativt ladet - det blir ofte brukt i andre sammenhenger også for å beskrive en person og det er ikke ment i en positiv setting

Prostiturert beskriver et >" yrke"

Skrevet

Prostiturert beskriver et >" yrke"

Det kan kanskje hende at noen prostituerte føler det nedlatende at du bruker hermetegn rundt yrke.

Ellers er jeg forsåvidt enig i at begrepet horer er mer belastet enn prostituert, men om de prostituerte/horene selv føler det slik at jeg ingen anelse om. Det vikigste bør vel uansett være at man ikke omtaler noen som hverken horer eller prostituerte hvis det ikke er nødvendig for saken. (jf hun som er savnet i Bergen nå.) Det er forskjell på å skrive nederst i en artikkel at hun tilhører prostitusjonsmiljøet i Bergen og på å skrive "bergens-prostituert savnet " med krigstyper i overskriften. Så VG var ute med noe a la sistnevnte eksempel i går, men de endret ganske kjapt.

Skrevet
Det kan kanskje hende at noen prostituerte føler det nedlatende at du bruker hermetegn rundt yrke.

Sant nok- men det er få av de som betaler skatt- der for ""tegnene.

Skrevet
Jeg skjønnner ikke helt hvorfor det er relevant å bruke ordet hore i overskriften, hvorfor ikke skrive kvinner istedet. Det burde gå for det samme (men gjør det ikke, tydeligvis).

Her om dagen ble en psykolog tatt for vold, fikk jeg erfare av en overskrift i en nettavis. Jøss, har han drevet med vold på kontoret, tenkte jeg. Men neida, han hadde banket opp dama si.

Det er nok på grunn av Ipswich-saken avisa valgte å presisere at det var en hore/prostituert som var på avveie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...