Gå til innhold

Egypt på sommeren

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har vunnet et gavekort med Ving og tenkte kanskje å bruke det til Egypt i sommer som en bryllupsreise.

Er det sinnsykt varmt der om sommeren? Burde vi heller vurdere å reise senere på høsten...

eller dra et helt annet sted. Helst ikke altfor dyrt, gavekortet er på 5000. I og med vi har et bryllup først bør vi nok ikke bruke noe særlig mer enn 10 000 ekstra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi vurderte å dra dit sist sommer, men ble sterkt frarådet det av flere reiseselskaper, pga temperaturer rundt 50 grader, og lite til ingen vind.

Men det kommer selvsagt an på om man tåler varme godt eller ikke.

En kollega med fruen var der i juni/juli sist sommer, og det var utrolig varmt. Man orket ikke noe, og folk rundt de besvimte som fluer - men det gikk stort sett bra for de, bare de satt i ro og drakk masse veske.

De hadde én utflukt, og det var visstnok uutholdelig.

Ut i fra det jeg har hørt så ville jeg enten tatt det i påsken, sen høst eller vinter - gjerne jul (over 20 grader i desember)

Vi utsatte i alle fall turen...

Endret av Scully
Skrevet

Jeg ville aldri reist dit om sommeren, det er uutholdelig varmt. Så varmt at man knapt kan bevege seg overhode og ikke verdt det. Ville ikke reist før det nærmet seg vinter her til lands..

Skrevet

Takk for svar. Da får jeg diskutere litt mer med min kjære...

Sånn varme blir altfor voldsomt for meg.

• 2 uker senere...
Skrevet

November tror jeg er en fin tid å reise til egypt på. Jeg har selv vært der i august og da orket vi ikke å reise på noen utflukter, det var altfor varmt.. Men snorkling/dykking i rødehavet er god nok grunn til å reise dit!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...