Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Bare for å være litt forberedt... Jeg skal trekke en umkomblisert visdommstann i dag. Hvordan blir mann i munnen og formen dagen etter noe sånt? Er det vanlig å ta en dag hjemme i ro eller er ofte formen så fin at man kan gå på jobb. (Har en jobb hvor jeg snakker mye hele dagen.) Har trekt 2 visdommstenner tidligere, men disse var veldig komolisert og jeg hadde store smerter de påfølgende dagene...
Colargol Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har bare operert vekk visdomstenner kirurgisk, da fikk jeg sykemelding i 2 dager tror jeg. Det som jeg synes var værst i forhold til å ta vekk tenner er at du må gå med denne bommulsdotten nede i det tomme "hullet" etterpå, det gjør vondt både å ha den der og vondere etter at den blir fjernet etter en ukes tid.. Men i forhold til det å snakke -jeg vet ikke forskjellen på å trekke og å operere, -men jeg fikk "forbud" mot å snakke noe særlig og å spise noe som måtte tygges de første dagene! Men det er jo vondt å åpne munnen i det hele tatt..! Og så hadde jeg klineforbud...
Gjest niomi Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har aldri trukket annet enn melketenner, men har hatt en heller komplisert reguleringshistorie. Bl.a. med løsoperering av hjørnetenner som lå godt plassert inni benet oppi gommen. Opererte med lokalbedøvelse, fikk lagt på noen "durter" slik at jeg kunne spise og slippe betennelse (betennelsen kom allikevel på begge sider. AUUU) og ble sendt på skolen. Var øm og hadde vondt for å snakke samme dag, men ikke verre enn at jeg fungerte omtrent som normalt. Dagen etter var det fortsatt litt vondt, men hevelsen var gått ned og jeg snakket som normalt igjen. Du må nok regne med en litt øm kjeve og litt smerter, men noe mye verre enn menssmerter er det ikke. Og man går jo på jobb med det!
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Takk for svar, jeg får vel bare se an hvordan det går utover kvelden i kveld og i morgen. Håper det ikke blir for vondt og for mye hevelse, for det er ikke så behagelig. Ellers må jeg bare kommentere det med mens-smerter. For jeg er så plaget av det at innimellom er det helt på grensen for meg å gå på jobb. Men propper i meg smertestillende og biter tennene sammen.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Hvis de er helt ukompliserte er det ikke noe problem i det hele tatt. Da jeg trakk den ene min, levde jeg som vanlig etter at bedøvelsen var gått vekk. Men den andre hadde litt teit rot, så i den hadde jeg skikkelig vondt. Lenge. Tannlegen min har forresten sagt at det er lettere å trekke tenner fra overkjeven enn fra underkjeven.
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Da jeg tok mine tenner trakk og opererte jeg en tann hver gang. Jeg følte at jeg ikke merket noe til den som hadde blitt trukket. Var ganske hoven og øm, men det kjentes som det bare var i underkjeven hvor jeg hadde operert. Så jeg vil tro at man kan gå på jobb og at alt er greit hvis det er en ukomplisert trekking.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Ville bare si at det gikk fint i går. Hadde noe smerter i går kveld, men tok en sterk smertestillende. I dag føles det helt fint og jeg er på jobb, bare litt vanskelig å tygge foreløpig. Så det går i yoghurt.
momo Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Jeg har opperert ut to visdomstenner. Var i fin form dagen etter og gikk på jobb/ skole.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå