Gå til innhold

Bløtkake-fyll


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Ja, hva er best som bløtkakefyll?

Går det f.eks an å blande hjemmelaget jordbærsyltetøy og appelsiner eller er det bedre med jordbærsyltetøy og bananer? Og bør man ha vaniljekrem INNI og vanlig krem utenpå? :roll:

Som dere sikkert skjønner er det første gang jeg skal begi meg ut på dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordbærsyltetøy, bananer og hermetiske mandarinbåter er veldig godt, appelsin har jeg ikke smakt.

Ett lag med vaniljekrem inni kaka er godt, men jeg hadde også tatt et lag med vanlig krem, f.eks sammen med frukten.

Vanlig krem utenpå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nå tenkte jeg skikkelig i feil bane her og så for meg et skikkelig fyllekalas med bløkake. :perebrus:

:ler: Tenkte faktisk det samme når jeg skrev overskriften!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Arkana

Har du oppskrift på bringebærmousse?

Forresten jeg lager nøttekrem med stivpisket kremfløte med litt melis inni. Røren til slutt nougatti inni og knuste valnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Arkana

Har du oppskrift på bringebærmousse?

Bringebærmousse

5 dl bringebær (jeg bruker frosne)

3 ss vann

4 ss sukker

4 plater gelatin

3 dl kremfløte

2 ss sukker

Rør bringebær, vann og sukker godt sammen så bærene blir knust. Du kan godt bruke en food processor eller hurtigmikser. Gni blandingen gjennom en sikt slik at du får fjernet de små steinene. Bløt gelatinplatene i kaldt vann i 10 minutter. Klem det meste av vannet ut.

Legg gelatinplatene i en kopp og smelt dem i vannbad. Du kan også bruke mikrobølgeovn til dette.

Visp kremfløten stiv med 2 ss sukker.

Rør gelatinoppløsningen i bærmosen, og bland kremen forsiktig i.

Sett kaldt og når den har stivnet litt brer du den mellom kakebunnene. Sett kaken kaldt og la stivne helt før du brer f.eks. pisket krem rundt hele kaken og legger på marsipanlokk og pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker det syrlig og uten vanlig krem inni. Helst minst mulig krem i det hele tatt :ler:

Så forskjellige er vi.

Jeg tar helst vaniljekrem og aprikos eller bringebær syltetøy inni.

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best hjemmelaget jordbærsyltetøy og krem til fyll i bløtkaken. Utenpå kaken har eg kremtopper og pynter med f.eks geletopper, bær eller sjokoladeblonder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg er ikke noen bløtkake-person, men har lagd en god marsipankake med en blanding av krem og sitronfromasj som fyll. Jeg syns dette var ganske friskt. Er ikke noe glad i vanlig krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

En blanding av krem, bringebær og valnøtter er godt inni. Ha krem oppå og rundt, og et marsipanlokk på toppen.

Det er også godt med multekrem i bløtkaka. Da har jeg krem på toppen, og pynter gjerne med sprøytepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...