Gjest Eir Skrevet 12. desember 2006 #21 Skrevet 12. desember 2006 Det eneste jeg ønsker er å påpeke muligheten, så er det opp til hver enkelt å vurdere sitt ønske om å dyr, opp mot hvor sannsynlig de mener at det er at de forverrer allergien. Uansett råder jeg folk til å ikke skaffe seg dyr, uten rettrettmulighet, dersom de mistenker allergi, men heller låne/passe dyr først.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. desember 2006 #22 Skrevet 12. desember 2006 Trådstarter her! Tusen takk for alle vink og tilbakemeldinger, er fortsatt i tenkeboksen. Har diskutert problemstillingen med en del leger på jobb og har fått råd om å ikke stole 100 % på en test men heller kanskje få en katt hjem på "lån" for noen dager. Det blir vel til det. Har kjempelyst på katt i likhet med min kjære, men å få en katt for så å må omplassere den er ikke aktuelt.
Gjest gjesta Skrevet 13. desember 2006 #23 Skrevet 13. desember 2006 Petal Clense er ikke spesielt bra for pusen, og anbefales derfor ikke av NAAF. Dette er sakset fra deres side om dyreallergi: "Å fjerne det allergifremkallende dyret fra dyreallergikerens omgivelser er den viktigste og mest effektive behandlingen. Å forebygge dyreallergi med medisiner som kortisonholdig nesespray og/eller antihistaminer, enten i form av tabletter, inhalasjonsspray, nesespray eller øyedråper, er ingen god løsning, men kan være nødvendig dersom det ikke er mulig å unngå å bli eksponert for dyreallergenet." Sitatet er forkortet ihht regler om kopirett. Mie (mod). ----------------------------------------- Husdyr er koselig, det, men husk at skaffer man seg dyr, skal dyret ha et godt liv. Og stadig omplassering eller vasking er ikke bra. -niomi- elsker katter, men er veldig allergisk mot de. ← Jeg er helt enig med deg at det ikke er bra for dyret å bli omplassert, og hvis man allerede er allergisk synes jeg ikke man skal få seg katt. Men det naaf skriver om petal cleanse stemmer ikke overens med dyrebeskyttelsens erfaring. Men jeg mener altså at det er et produkt som skal brukes hvis man allerede har fått seg katt og senere utvikler allergi, som et alternaiv til omplassering. Og det å smøre på dette middelet hver en gang i uka ser jeg ikke på som dyremishandling, da har man terskelen veldig lavt for hva som er mishandling. Mishandling forekommer når katter kommer i de gale hender, siden det er altfor mange katter som trenger et nytt hjem. Det finnes meget effektive måter å vende en katt til slik behandling (positiv forsterkning, feks klikkertrening). Og jeg tror nok jeg stoler mer på dyrebeskyttelsen enn naaf: på naaf sine sider står det jo at det eneste som er bra nok er hvis huset er sterilt hvis det er en allergiker i nærheten. Og jeg kjenner allergikere som har lært seg å leve med plagene, men de hadde allerede katt fra før, og det skal mye til før man kvitter seg med et familiemedlem. Selv vet jeg at jeg ikke kan leve uten mine katter, og hvis jeg utvikler allergi vil jeg bruke petal cleanse og knaske allergimedisin. For aldri i verden om jeg kan kvitte meg med et familiemedlem!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå