Gå til innhold

Hvem selger sølvtråd?


Gjest Reven

Anbefalte innlegg

Jeg har et smykkeprosjekt på gang (mange, heter det vel helst) der jeg må bruke sølvtråd. Messing, kobbber, stål osv er uaktuelt.

Er det noen her som vet hvor jeg får kjøpt sølvtråd i metervis?

Jeg vet at Eebeads har sølvtråd, men jeg er usikker på dimensjonene de har.

Er det noen som har oversikt over hva 22 gauge, 24 gauge, 14 gauge osv tilsvarer i tiendedels millimeter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker og bukker Cappucino!

Prisene hos Smykkemakeren er slett ikke ille. Sølvet koster sju kroner grammet om dagen, så det er bae å hive seg rundt.

Spørs om jeg bør få noen med meg på å dele en hekto eller to. :ler:

Jeg må ha minst to forskjellige, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Nå var dette en gammel tråd, men jeg lurte på om noen har bilder av noen smykker de har laget med sølvtråd som de vil dele.

Er det vanskelig å lage? Og sist, men ikke minst... Er det veldig dyrt med alt tilbehøret en trenger? Tenger og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i nærheten av Oslo/Asker så sjekk ut perlebutikken rett ved siden av Sandvika Storsenter. De har hobbycafe hvor du får låne utstyr og får god hjelp. Yter veldig god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå var dette en gammel tråd, men jeg lurte på om noen har bilder av noen smykker de har laget med sølvtråd som de vil dele.

Er det vanskelig å lage? Og sist, men ikke minst... Er det veldig dyrt med alt tilbehøret en trenger? Tenger og sånn...

Alle smykkene mine på www.getcrystalized.com er laget med sølv. Mye sølvtråd, men jeg bruker også mye head pins/stav med hode, som er en sølvpinne som ser ut som en knappenål, slik at man kan tre på en perle og lage løkke på den andre enden, så man får en slags charm.

Jeg har kjøpt mye sølv fra disse to butikkene:

http://metalliferous.com/

Butikk i NY som også har nettbutikk. De sender dessverre ikke til utlandet, så når jeg har bestilt har jeg fått venner som reiser til USA til å ta det med seg. Hvis man er i NY så er det bare å besøke butikken deres, man kan bestille på nett på forhånd, så gjør de det klar for deg.

http://palmermetals.co.uk/

Disse sender til Norge, så her er det bare å bestille. De har de billigste prisene jeg har funnet på crimp beads/wireklemmer. Dessuten blir det billigere jo mer man kjøper.

Jeg kunne gjerne tenke meg å kjøpe sølv sammen med andre hvis vi blir en gjeng som slår oss sammen og skal kjøpe mye - det avhenger selvfølgelig av at man kan planlegge litt tid i forveien, og ikke har så hastverk med å få ting med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...