Gå til innhold

Gummi Tarzans bryllupsdagbok


Gummi Tarzan

Anbefalte innlegg

Etter å ha brukt altfor mye tid her inne de siste ukene, innser jeg at det er på tide å lage min egen bryllupsdagbok!

Jeg er en ivrig surfer og finner stadig gode tips på nettet, men glemmer de igjen så snart jeg er logget av (dårlig hukommelse? jeg? neeii.. :sjenert: ). Jeg tenker derfor at denne dagboka kan være en hjelp til å planlegge den store begivenheten og samtidig et sted jeg kan samle alle de gode ideene jeg kommer over når jeg surfer rundt på diverse bryllupssider..

Litt kort info meg og den forestående begivenheten:

Jeg er 29 år. Bosatt i Oslo. Har vært sammen med kjæresten min i snart åtte år. Etter et romantisk frieri en sen oktobernatt for to måneder siden, er vi nå forlovet :hjerte: Vi har bestemt dato og sted, men så mye lenger har vi egentlig ikke kommet.

Brullypet finner sted på Hvaler ( der familien hans har hytte). Det skal være HEF-vielse på stranda og festen skal avholdes på Hvaler Gjestgiveri. Sted og dato er med andre ord bestemt, men så mye lenger har vi desverre ikke kommet.

Jeg trodde at vi hadde allverdens tid, men har nå innsett (etter å ha lest om hvor langt alle de andre 2007 brudene har kommet) at vi ligger milevis etter når det gjelder planlegging.. :overrasket:

Jeg har derfor bestemt meg for å sette inn giret nå. Var på brudekjoleprøving på lørdag med to venninner og fant drømmekjolen (tror jeg). Den satt som et skudd!

Her er brudekjolen

Men jeg føler likevel at jeg må ta en liten runde rundt i de andre brudekjolebutikkene sånn for sikkerhetsskyld, så i dag har jeg booket 2 prøvetimer ( tirsdag og onsdag)... Det blir nok moro!

Endret av Gummi Tarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på ny runde med brudekjoleprøving ;)

Var først en tur på Diin i Oslo. Prøvde et par kjoler her, men de hadde veldig lite utvalg og det var ingen jeg falt for. Deretter dro jeg på Eden Brud på Grunerløkka. Der hadde de er par kjoler jeg likte ganske godt, men de kunne likevel ikke måle seg med den kjolen jeg prøvde på lørdag..

Nå gjenstår bare en tur til Kristins brudesalong på lørdag. Jeg føler vel egentlig jeg har bestemt meg allerede, men føler liksom jeg må ta en titt på det som finnes før jeg bestiller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gummi Tarzan. Tenkte jeg skulle stikke innom og hilse på :vinke: Tenkte jeg skulle snike meg innom med jevne mellomrom og se hvordan det går med planleggingen.

Du har funnet kjolen din! Du trenger ikke lete lenger..... Du var vakker som....vel, ja.....en brud på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med besøk da, Prinessen :klem:

Ja, jeg følte meg jo innmari fin i den kjolen jeg prøvde på lørdag -

og du vet jo akkurat hvordan den så ut også.. he-he.

Skal ikke se bort i fra at det blir en liten tur ned dit neste uke når lønna er kommet inn på konto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lønna inne på konto og jeg har vært og bestilt brudekjolen!!

Tenkte bare jeg skulle en lite tur bort i lunsjen for å prøve den på nytt.

Det kunne jo tenkes at den ikke var like fin nå som det hadde gått et par dager - men det var den definitivt!! Jeg trakk like greit kortet med en gang og sendte avgårde bestillingen..

Så nå sitter jeg her og er både gira, glad og litt nervøs :ler:

Endret av Gummi Tarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det jammen på tide å komme i gang med bryllupsplanleggingen igjen ;)

Tok en liten pause i jula, men den siste uka har jeg satt inn giret.

Bryllupsplanlegging er gøy når man har god tid og jeg føler meg riktig flink som har fått ordnet så mye de siste dagene ( jeg er vanligvis av typen som utsetter alt - og da mener jeg aaalt - til i morgen..)

Følgende ting er nå i boks:

Vigsler gjennom HEF er booket.

Forlovere er spurt og de har sagt ja :ler:

Festlokale er booket

Brudekjole er bestilt

Overnatting til brudeparet og nærmeste familie er ordnet

Frisør (både prøvetime og på den store dagen) til meg og forlover er booket

Solist til vielsen er ordnet (nå gjenstår bare valg av sanger)

Toastmaster er spurt og hun sa ja i dag :)

Brllupsreise er bestemt - Vi skal 2 uker til Filippinene!!

Det som må ordnes i nærmeste framtid:

Innbydelser ( jeg har tittet litt rundt på nett, men synes det er så vanskelig å bestemme meg for stil og tema...)

endelig gjesteliste

Bryllupskake ( har egentlig bestemt oss for hvilken vi skal ha, men vil prøvesmake for sikkerhetsskyld)

Fotograf må bookes (vi står mellom to alternativer)

Menyen må bestemmes

Overnatting til gjestene må ordnes

Mye som gjenstår, men jeg har fortsatt god tid :)

Bryllup er gøy :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert, Gummi Tarzan! Du ligger bra an i løypa...

Angående invitasjoner: sjekk ut www.decorium.no hvis du ikke allerede har gjort det. Eller, forresten... Egentlig mye bedre å ta turen ned dit og snakke med de. De har mange gode ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei,

Gratulerer med bryllupsdagbok og kommende bryllup:)

Ser ut at bryllupet ditt skal være ganske lik våres:) Vi giftet oss også på Hvaler i fjor. Nydelig sted!

Kan anbefale Cewex konditori i Gamle Fred. Vi hadde også lyst på utradisjonell kake og hadde ostekake i tre etasjer med frukt. Nam:) Kan sende deg bilde hvis du har lyst.

Vi var på bryllupsreise til Seychellene.(så på reiseforum at du kanskje planlegger dit, selv om her står det Filippinene?) Hvis du har noen spm så bare spør i vei:)Absolutt et sted jeg kan anbefale:) Har så lyst til å reise tilbake!!

Ang. fotograf så har jeg sett bildene fra Ødegaard Tommy. Han er flink. Vi selv valgte å kjøpe bra kamera( mannen min er hobby fotograf )og tok bilder privat. Slik fikk vi alle bildene selv digitalt. Hos fotografen får man bare ca. 15-30 bilder, også koster det masse penger. Vi var kjempe fornøyde med de bildene vi hadde og vi har ca. 500!!!

Lykke til med bryllupsplanlegging!! Gled deg det er herlig å gifte seg!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei, takk for innlegget i min B.Dagbok, slenger inn ett hei i din bok og ett lykke til med forberedelser og bryllup.

Tankte å gi deg noen sider om Seychellene, man kan laste ned videoer og div. tror kansje kart og sånn og... men du kan no se selv om du vil =)

(Dere har vel noen av disse selv)

http://www.helicopterseychelles.com/video.html

http://www.seychelles.travel/en/home/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så dårlig jeg har vært til å oppdatere bryllupsdagboka mi!

Blir helt flau her jeg nå :sjenert:

Vi hadde opprinnelig tenkt å dra til Philippinene ja, men ombestemte oss pga regntid og ustabilt vær.. Så nå har vi booket tur til Seychellene i stede for.

Drar 19 juli og kommer tilbake 7 august. 18 herlige dager i paradis!!

Å, som vi gleder oss!

Så spennende at dere også giftet dere på Hvaler, Glamcat! Jeg sender deg en pm i løpet av dagen!

Og Island Wind, tusen takk for linkene! Jeg skal ta en titt, tror ikke jeg har sett på dem før :klem:

Å, nå er det jammen ikke lenge igjen! 1 og en halv måned.. Tiden går så fort!!

Gleder meg :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei!

Kjolen fikk jeg desverre ikke sett.

Men ringene var super stilige og nydelige. Kan jeg spørre hva dem koster?

Har nemlig lyst på samme "merke", men tørr ikke sjekke prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...