Dareen Skrevet 11. desember 2006 #1 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Slettet Endret 19. november 2014 av Dareen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. desember 2006 #2 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde ikke kjøpt noe ekstra til minstejenta. Det finnes gode spill til denne aldersgruppen så hun vil nok snart fatte interesse. Mine barn er oppvokst med pc og startet lenge før de var 6 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 11. desember 2006 #3 Del Skrevet 11. desember 2006 Tror egentlig ikke jeg hadde villet at andre hadde kjøpt pc til oss som familie. Med mindre du er veldig sikker på hvilke krav de har til pcen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dareen Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 11. desember 2006 Hva mener du, Annie? At kanskje jeg kjøper en pc som ikke dekker kravene de har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scully Skrevet 11. desember 2006 #5 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Skulle vel ikke være noe problem, er de ikke helt fornøyde er det mest sansynlig en enkel sak å bytte eller oppgradere selv. Synes det er en knall gave jeg, må jo være noe av det beste som venter dem under treet! Ville heller ikke kjøpt noe ekstra til lillejenta, det kan oppfattes feil av de andre ungene, samt at hun mest sansynlig vil finne nytte av maskinen ganske snart hun også. Skal holde meg unna pc-debatten, da jeg selv sverger til mac (og orker ikke flere lange diskusjoner om den saken ;-)) Endret 11. desember 2006 av Scully Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 11. desember 2006 #6 Del Skrevet 11. desember 2006 Hva mener du, Annie? At kanskje jeg kjøper en pc som ikke dekker kravene de har? ← De fleste har klarer formeninger om HVA man liker når det gjelder så dyre ting. Kan hende de heller vi ha laptop enn stasjonær f.eks... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2006 #7 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg ville heller aldri kjøpt en PC i gave til noen andre og hadde nok skjært kraftige grimaser hvis noen hadde kjøpt til meg uten å forhøre seg først hva jeg hadde behov for. Dette gjelder nok spesielt de som har litt snøring på PC - jo mer peiling du har jo mer vil du helst kjøpe den selv. Ideen er god, men vet du hva de vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 11. desember 2006 #8 Del Skrevet 11. desember 2006 De fleste har klarer formeninger om HVA man liker når det gjelder så dyre ting. Kan hende de heller vi ha laptop enn stasjonær f.eks... ← Og har man så klare formeninger om en så dyr gave, er man så utakknemlig at jeg faktisk ikke hadde kjøpt en slik gave i det hele tatt. Men kanskje denne familien ikke tenker som deg, men at de rett og slett blir kjempe glad for en så dyr gave. For jeg tviler på at det er vanlig å gi bort noe så dyrt, i alle fall ikke i min omgangskrets. Og skulle de være så utakknemlige, klarer de sikkert å bytte den til en annen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 11. desember 2006 #9 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg ville heller aldri kjøpt en PC i gave til noen andre og hadde nok skjært kraftige grimaser hvis noen hadde kjøpt til meg uten å forhøre seg først hva jeg hadde behov for. Dette gjelder nok spesielt de som har litt snøring på PC - jo mer peiling du har jo mer vil du helst kjøpe den selv. Ideen er god, men vet du hva de vil ha? ← Er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2006 #10 Del Skrevet 11. desember 2006 JA det er FULLT mulig. Jeg vet ikke hva du har som spesial interesse - men hvis noen kom deisende med en velment - men helt på jordet ubrukelig slik sak hadde du reagert på samme måten. Jeg tviler ikke på tanken bak - jeg bare synes at man skal være forsiktig med et generaliseringsbehov hvis man ikke har spesielt peiling på PC. F.eks. en PC til mor som bare skal i nettbanken er ikke det samme som sønn 15 år trenger for å spille nettspill. Så enkelt - eller vanskelig - er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. desember 2006 #11 Del Skrevet 11. desember 2006 Men tenk om du kjøper en svart og de vil ha en sølvgrå? Nei, dette syns jeg var en skikkelig fillegave. Stakkars bror med familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 11. desember 2006 #12 Del Skrevet 11. desember 2006 Er enig i at du bør spørre litt om hva de trenger og ønsker seg. Ikke fordi at man ikke skal være takknemlig om man får en så dyr og flott og gjennomtenkt gave. Tvert i mot! Det jeg tror noen over her mener er at det er skikkelig surt, særlig for den som gir, å bruke tusenvis av kroner på noe som ikke treffer helt, når man ved å stille noen kjappe spørsmål i forkant kan bruke tusenlappene på en mye bedre måte. Altså en måte som klaffer med familiens behov. Hva med å få med deg en av foreldrene som "alliert", da kan du finne en pc som treffer familiens behov, og alikevel overaske de andre Det tror jeg at jeg hadde gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 11. desember 2006 #13 Del Skrevet 11. desember 2006 JA det er FULLT mulig. Jeg vet ikke hva du har som spesial interesse - men hvis noen kom deisende med en velment - men helt på jordet ubrukelig slik sak hadde du reagert på samme måten. Jeg tviler ikke på tanken bak - jeg bare synes at man skal være forsiktig med et generaliseringsbehov hvis man ikke har spesielt peiling på PC. F.eks. en PC til mor som bare skal i nettbanken er ikke det samme som sønn 15 år trenger for å spille nettspill. Så enkelt - eller vanskelig - er det. ← Jeg hadde blitt overlykkelig for å få en pc, uansett hvordan den måtte være. Når noen kommer med en gave til mange tusen, da takker man og tar i mot. Og det uten å kritisere noe som helst, for det får virkelig være måte på utakknemlighet. Har folk blitt så forbanna storforlangende, at de ikke klarer å se verdien i en ny pc? Vi snakker jo også om priser på gave ol i en annen tråd, og der ligger vel de fleste på rundt 200-300 pr per, så en gave til en familie til flere tusen burde folk bli glad for. Uansett om dataen ikke har den beste og nyeste oppdateringen. Forhåpentligvis er denne familien som får denne dataen mer takknemlig, enn det du klarer å være. Men du er kanskje vant til å få gaver til mange tusen, og er derfor alt for storforlangende for "vanlige" mennesker som meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 11. desember 2006 #14 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde blitt overlykkelig for å få en pc, uansett hvordan den måtte være. Når noen kommer med en gave til mange tusen, da takker man og tar i mot. Og det uten å kritisere noe som helst, for det får virkelig være måte på utakknemlighet. Har folk blitt så forbanna storforlangende, at de ikke klarer å se verdien i en ny pc? Vi snakker jo også om priser på gave ol i en annen tråd, og der ligger vel de fleste på rundt 200-300 pr per, så en gave til en familie til flere tusen burde folk bli glad for. Uansett om dataen ikke har den beste og nyeste oppdateringen. Forhåpentligvis er denne familien som får denne dataen mer takknemlig, enn det du klarer å være. Men du er kanskje vant til å få gaver til mange tusen, og er derfor alt for storforlangende for "vanlige" mennesker som meg selv. ← Dette er det dummeste jeg hører! Om noen har lyst til å kjøpe noe til deg som koster mange tusen så er du glad og fornøyd uansett? Bare fordi tanken bak er god? Hvorfor ikke spørre først om hva de vil bruke så mye penger på FØR man kjøper noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dareen Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg skjønner ikke helt hvor dere fikk det fra at jeg ikke har undersøkt hva familien har behov for? Problemstillingen her var jo hvorvidt jeg burde kjøpe noe mer til barna siden minstejenta kanskje ikke har like stor interesse for pc som de andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dareen Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 11. desember 2006 Takk til dere som faktisk svarte på spørsmålet mitt! Jeg vet akkurat hva familien trenger, fordi de har snakket om å kjøpe en slik pc tidligere men har utsatt det. Så tenkte jeg at jeg ville overraske dem til jul i stedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 11. desember 2006 #17 Del Skrevet 11. desember 2006 Takk til dere som faktisk svarte på spørsmålet mitt! Jeg vet akkurat hva familien trenger, fordi de har snakket om å kjøpe en slik pc tidligere men har utsatt det. Så tenkte jeg at jeg ville overraske dem til jul i stedet! ← Da er det jo ikke noe problem. Om du føler for å kjøpe noe mer, så fyll en julesokk med sjokoladenisser eller noe, så kan hun kose seg med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 11. desember 2006 #18 Del Skrevet 11. desember 2006 Til jul har jeg tenkt å gi en felles gave til min bror og hans familie. Jeg skal gi en pc, det er noe de voksne har ytret at de har behov for til både seg selv og ungene. De to eldste barna (9 og 12 år) bruker pc en del, men minstejenta er 6,5 år og har kanskje ikke like stor interesse enda. Bør jeg kjøpe noe annet til henne, eller hva mener dere? Da føler jeg kanskje at jeg må kjøpe vanlige gaver til de to andre barna også, noe som egentlig er unødvendig i og med at de får en så fin gave i utgangspunktet. Vet ikke helt hva jeg bør gjøre jeg, håper det er noen som har tips! ← _og jeg hadde også planer om å faktisk sitere deg! Selv om jeg må innrømme at jeg er veldig uenig med Madam Felle her. Men ja Dareen, jeg synes du skal kjøpe det som en gave til alle. Ikke bare finnes det masse pc'spill (både lærerrike og bare morsomme) til 6åringen, men i tillegg så bruker de jo bare mer og mer pc på skolen også nå. Og er det en familie som forstår seg på litt av hvert så kanskje de kan ordne noen julefilmer og cd'er med julemusikk på pc'n til minstejenta? Datamaskiner er omtrent like vanlig å ha hjemme som tv og telefonen på veggen nå, og det passer for alle aldre etter min mening! Flott julegave! (kjøper du en til meg og....?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fresh Skrevet 11. desember 2006 #19 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde blitt overlykkelig for å få en pc, uansett hvordan den måtte være. Når noen kommer med en gave til mange tusen, da takker man og tar i mot. Og det uten å kritisere noe som helst, for det får virkelig være måte på utakknemlighet. Har folk blitt så forbanna storforlangende, at de ikke klarer å se verdien i en ny pc? Vi snakker jo også om priser på gave ol i en annen tråd, og der ligger vel de fleste på rundt 200-300 pr per, så en gave til en familie til flere tusen burde folk bli glad for. Uansett om dataen ikke har den beste og nyeste oppdateringen. Forhåpentligvis er denne familien som får denne dataen mer takknemlig, enn det du klarer å være. Men du er kanskje vant til å få gaver til mange tusen, og er derfor alt for storforlangende for "vanlige" mennesker som meg selv. ← En god start for deg hadde vært å ikke tro så ille om alt og alle. En pc er en fabelaktig gave, og jeg er sikker på at alle hadde satt pris på å få en. Men jeg tror de ville satt ekstra stor pris på en pc de faktisk kan bruke til noe fornuftige, og risikoen for bomkjøp er stor når man ikke vet hva pcen skal benyttes til. Det har ingenting med å være storforlangende å gjøre, og forresten tror jeg at jeg hadde følt meg rimelig dum som giver dersom gaven min ikke kunne brukes av mottakeren. Selv om det er prisverdig å være takknemlig for en gave uansett hva man får tror jeg heller ikke du hadde satt pris på en dyr, men komplett ubrukelig gave. Spesielt ikke når giveren med et enkelt spørsmål kunne kjøpt noe du virkelig hadde bruk for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 11. desember 2006 #20 Del Skrevet 11. desember 2006 Dette er det dummeste jeg hører! Om noen har lyst til å kjøpe noe til deg som koster mange tusen så er du glad og fornøyd uansett? Bare fordi tanken bak er god? Hvorfor ikke spørre først om hva de vil bruke så mye penger på FØR man kjøper noe? ← Kjøper du aldri en gave, uten å snakke med mottakeren først? Og ja, jeg ville blitt overlykkelig om jeg fikk en så dyr gave, fordi tanken bak er kjempe god. En annen ting, skal andre bestemme hva jeg skal bruke mine penger på? Er ikke det rimelig frekt, at andre skal bestemme hva jeg eventuelt skal bruke så mye penger på? Det er da mine penger, og jeg gjør da for pokkeren hva jeg vil med de. og heldigvis har ikke jeg så utakknemlige mottakere i min omgangskrets, så det ville aldri blitt noe problem. Hos oss er vi faktisk glad for det vi får, og styrer ikke hva andre skal bruke sine penger på. Måtte bare utheve de vil, for tydeligvis mener du at mottakerene skal bestemme hva andre bruker pengene sine på. Så i mine øyne er du frekk som f*** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå