Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Har dere mye smerter når dere har mensen? Jeg har ganske mye smerter dagene før mensen og under mensen. I tillegg føler jeg meg slapp og litt ør i hodet dagene før mensen kommer. Er det fler som har det slik? Eller er det unormalt?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Jeg kan føle meg veldig tom for energi dagen før, eller evt noen få dager før, mensen kommer. Dessuten det sagnomsuste dårlige humøret, da, selv om det varierer litt fra måned til måned. Også har jeg vondt i magen det første døgnet, men ikke verre enn at det lar seg døyve av noen paracet. Resten av uka er problemfri. De siste månedene har jeg tatt vitamintilskudd med noe jern i (mindre enn dagsbehovet, regner med jeg får i meg endel via mat også), og jeg tror jeg merker en viss forbedring i pms- og mensplager. Dersom du er ordentlig plaget av ørhet o.l dagene før kan det hende du har lavt jernlager. Gå til legen og få en sjekk før du evt begynner å ta jerntilskudd.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 `Jeg har ikke PMS, heldigvis, merker ikke så mye på humøret i forhold til mensen, men jeg har VONDT de to første dagene. Faktisk såpass at jeg kan bli kvalm og skjelven, og beina svikter av og til (kramper nedover låra, kjennes som jeg har løpt maraton). Passer alltid på å ta smertestillende, Naproxen er det eneste som funker.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Jeg tror jeg er veldig heldig, merker ingenting hverken til PMS eller mens. Har et par venniner som har veldig smertefulle dager under mens.
Gjest Gjest_bettina_* Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har helt forferdelige smerter. Våkner om natten med kramper i magen, magen blir bretthard å ryggen verker. Dette kommer rievis. I tillegg kaster jeg opp og kaldsvetter. Nytter derfor ikke å ta smertestillende da. Dette har økt på etter jeg sluttet med p-piller. Kan heller ikke ta naproxen forebyggende, da menstruasjonen varierer med 1-3 dager. Dette er kjempeirriterende, å medfører at jeg minst hver 2 måned må holde meg borte fra jobb 1 dag. Er det noen som har noen gode råd?
Gjest gjesta Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 PMS har jeg heldigvis ikke. Kan vel ikke si jeg er plaget av mye smerter heller, men de siste årene har mensen uten tvil blitt mer smertefull. Før merket jeg ingenting til den i det hele tatt, men nå må jeg ty til smertestillende den første dagen.
Gjest Skya Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Noen ganger har jeg litt vondt de to første dagene. Men da tar jeg Ibux og paracet med god effekt. Hvordan man opplever dagene rundt menstruasjonen tror jeg er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne, og synes ikke din opplevelse høres unormal ut.
Gjest Ballerina Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har VONDT i magen hver gang jeg har mensen og i tillegg har jeg migrene noen dager... Fikk tabletter av legen for dette, men hjelper ikke noe særlig... Så til spørsmålet ditt - tror ikke dette er særlig unormalt (i følge kvinnene i familien min er dette helt normalt da vi alle har det sånn...)
Gjest Kermit Skrevet 11. desember 2006 #9 Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde mye smerter da jeg hadde mensen, så Naproxen gikk ned på høykant. Etter at jeg begynte på Cerazette ble jeg kvitt både mensen, smertene og pms.
Gjest Sumiko Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har lite eller ingen smerter.
Gjest Frk Åberg Skrevet 11. desember 2006 #11 Skrevet 11. desember 2006 Jeg merker tilnærmet ingenting. Men har en venninne som kan besvime i forbindelse med PMS. Menssmerter er ikke unormalt etter hva jeg hører fra venninner.
Luzi Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 Det er helt normalt. sliter veldig med det jeg også, får ekstreme kramper i magen og kan til tider besvime og kaste opp fordi jeg har så utrolig vondt. men det varer heldigvis bare de to første dagene jeg har mensen, så svelger nedpå med Naproxen og jerntabletter i denne perioden. (har ekstrem jern mangel disse dagene) forstår ikke at det går an å blø så mye..
Gjest Virvel Skrevet 11. desember 2006 #13 Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde voldsomme smerter tidligere, av den typen hvor jeg ikke kunne stå oppreist. Kunne også få noen slags "feberfantasier" og/eller angstanfall. Det var virkelig ille, og selvsagt veldig ødeleggende for meg i hverdagen. Det var jo ikke snakk om å gå på skolen de dagene for eksempel, eller være sammen med venner. Det aller verste var egentlig følelsen av å ikke bli trodd. Når jeg sa jeg ikke kunne være med på ting fordi jeg hadde mensen fikk jeg alltid "herregud, det kan da ikke være så ille til svar. Hele livet har jenter på min alder fått høre at mensen er så naturlig, så, og det er helt vanlig å ha litt vondt, men det er ikke farlig, og du kan gjøre alt det du vanligvis gjør når du har mensen... Jeg trodde lenge at jeg bare var pysete som ikke taklet det, for alle andre gjorde det jo. Brukte flere år på å skjønne at det faktisk ikke skal gjøre så vondt, og at jeg trengte behandling for det. P-piller har gitt meg et helt nytt liv.
Ugla Skrevet 12. desember 2006 #14 Skrevet 12. desember 2006 Verker i hele kroppen, særlig i leddene! Blir verre og verre for hver gang...
Gjest jente Skrevet 22. desember 2010 #15 Skrevet 22. desember 2010 er det unormalt å ikke ha smerter? for jeg er i mens perioden min nå, men har ingen smerter og aldri hatt det under mens heller, av og til så har jeg LITT vondt før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå