Gjest gjesta Skrevet 10. desember 2006 #21 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg og familien er ikke kristne, så vi har aldri vært i kirka i jula. Når jeg feirer juleaften hjemme pleier jeg å gå på kirkegården for å tenne lys. Det hører med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sumiko Skrevet 10. desember 2006 #22 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg går kun i kirken i bryllup, konfirmasjon, dåp og begravelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. desember 2006 #23 Del Skrevet 10. desember 2006 Nei, vi er ikke kristne så vi går aldri i kirken (bortsett fra bryllup og begravelser). Men vi tar en tur på kirkegården og tenner lys på familiegravene både julaften og nyttårsaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 10. desember 2006 #24 Del Skrevet 10. desember 2006 Ja, vi går i kirken på julaften. Går i barnemessen kl 15, og jeg synes det er en veldig fin start på feiringen. En påminnelse om hvorfor en feirer jul, synge julesanger og treffe masse kjentfolk på kirketrappen som en kan ønske god jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 10. desember 2006 #25 Del Skrevet 10. desember 2006 Ikke noe kirkebesøk(er ikke medlem av noe trossamfunn), men vi setter lys på gravene på julaftens formiddag/tidlig ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 10. desember 2006 #26 Del Skrevet 10. desember 2006 Går alltid i kirken på julaften. Det er jo det som er jul! Har også vært i kirken en del ganger på 1. juledag. Synes det pleier å være en spesielt fin gudstjeneste, for da har folk gjerne roet ned og høytidsstemningen har "satt seg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 11. desember 2006 #27 Del Skrevet 11. desember 2006 Vi har ingen tradisjoner med å gå i kirka i jula. Går kun i kirka når jeg "må" som ved bryllup, konfirmasjon, bagravelse og barndåp. Men vi er på kirkegården å tenner lys på minnelunder der vår lille datter ligger når jula ringes inn. Første gangen var i fjor men jeg regner med at vi kommer til ha det som en tradisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest graceland Skrevet 11. desember 2006 #28 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg har ingen tradisjon for å gå i kirken på julaften, eller noen av de påfølgende dagene, så jeg kan ikke si at jeg føler det helt store behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 11. desember 2006 #29 Del Skrevet 11. desember 2006 Familien min går i kirken julaften. Julaften og 17. mai er de eneste gangene familien min går i kirken. Jeg er ikke med lenger, da jeg ikke gidder å sitte der og hykle. Så da er jeg hos foreldrene mine og stuller og steller til resten kommer hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 12. desember 2006 #30 Del Skrevet 12. desember 2006 Nei, jeg har aldri vært i kirken på julaften eller 1. juledag. Jeg er ingen ivrig kirkegjenger (for å si det pent) så for meg ville det være hykleri å gå bare i julen når jeg ikke går ellers i året. Men når jeg er i barndomsbyen min pleier jeg ta en tur og sette lys på min bestemors grav om kvelden på julaften. Det synes jeg er koselig. ← Hvorfor i all verden er det hykleri å gå i kirken kun julaften? Jeg er ikke akkurat den som renner ned kirkedørene selv, men tillater meg å gå i kirken når jeg har lyst uten å føle dette som hykleri. Skal gå på julaften, etter ønske fra samboer (har lyst selv også, da:-) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå