Gå til innhold

Tradisjon om å gå til kirken.

Kvitil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går kun i kirken i anledning bryllup, dåp eller begravelse. På julaften er jeg dessuten hjemme og ser på tegnefilmer, viktig å ikke gå glipp av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie var det ingen tradisjon å gå i kirken, men vi gjorde det av og til. For min samboer er det veldig tradisjon, så jeg var med han i fjor, og blir det nok i år også. Jeg er ikke kristen selv, men synes likevel det er koselig og gå å høre på nidarosdomens guttekor, og å synge julesanger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Har aldri gått i kirken med familien utenom begravelse, konfirmasjon ol, men i alle de 12 år jeg gikk på skole var vi i kirken som juleavslutning et par dager før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat

har ingen tradisjon for det i familien, men jeg har vært der et par ganger på julaften de siste årene. skal nok det i år og, er veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi tradisjon for, så det skal jeg! Syns ikke det blir skikkelig jul uten, det er liksom da høytiden ringes inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tradisjon for det i min familie, men jeg har av og til gått med datteren min 1. juledag. Så tenner vi lys på gravene julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri vært i kirken på julaften eller 1. juledag. Jeg er ingen ivrig kirkegjenger (for å si det pent) så for meg ville det være hykleri å gå bare i julen når jeg ikke går ellers i året.

Men når jeg er i barndomsbyen min pleier jeg ta en tur og sette lys på min bestemors grav om kvelden på julaften. Det synes jeg er koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp 20 min kjøretur unna nærmeste kirke, så det ble aldri prioritert på julaften (var nok å gjøre), de gangene vi har vært hos min fars familie har vi derimot gått i kirken på julaften. Foreldrene mine har flyttet, men jeg tror ikke det blir kirkegang i år heller, derimot skal jeg gå i kirken den 31. desember. (en kombinasjon av at jeg vil få med meg en gudstjeneste i jula og at jeg vil ta en titt på den kirka vi sogner til...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten var vi aldri i kirken. Nå de siste årene har jeg stort sett vært hver julaften. Synes det er koselig, får skikkelig julestemmning. Etterpå drar vi alltid opp på kirkegården og tenner lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i kirka i jula, ikke en gang med skolen.

Men vi er alltid på kirkegården enten på julaften eller dagen før/etter for å tenne lys for de i familien min som ikke lever lenger. Det hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familien min har aldri hatt noen tradisjon med å være i kirken i julen.

Jeg var i kirken på juleaften for første gang i fjor (familiegudstjeneste)

og det skal bli en ny tradisjon for meg - var kjempekoselig!

Masse mennesker, herlig stemning, sang av tradisjonelle julesanger

og formidling av julebudskapet. Gleder meg til å gå i år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke noen årlig tradisjon med å gå i kirken juleaften. Da jeg gikk studerte jobbet jeg ofte juleaften, men vi har alltid tent lys på gravstedene til familien før julen ringes inn. Etter at jeg ble "voksen" har jeg hatt fri på juleaften og prøver å få med meg julegudstjeneste. Ser ikke på meg selv som personlig kristen, men jeg synes det er så fin stemning i kirken og jeg er så glad i å synge julesanger. I år skal vi muligens på midnattsmesse på juleaften. Det tror jeg blir fint og annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaploink

Me har aldri hatt tradisjon for kyrkje på julaften, eller andre gonger i året for den sakens skyld. For meg personleg har jula fint lite med Jesus å gjera, så da tykjer eg ikkje så mykje om å gå i kyrkja heller. Same kor kosleg det er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...