Gå til innhold

Modererings nivået på KG

Anbefalte innlegg

Gjest Lille faen
Skrevet

Har vært innom mange diskusjonsfourm, men aldri har jeg sett noe sted som er så strengt som det er her på KG. Her slettes innlegg over en lav sko! Hvorfor er reglene så strenge at det ikke engang kan slenges litt med leppa uten at inlegg blir slettet?

Hva synes dere faste brukere om at det er så strengt som det er??

(håper tråden får stå en stund uten å slettes)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som ikke takler at dette forumet har regler må finne seg i å bli slettet/redigert.

Grei sak :wink:

Skrevet

hei din lille faen! hvorfor registrerer du deg ikke??? det er mye koseligere dét enn å være en gjest her!!!

Skrevet
Hva synes dere faste brukere om at det er så strengt som det er??

Helt greit!

Selv om man kan bli grønn av nyskjerrighet ved snakk om tråder som er fjernet....

Gjest sexysadie
Skrevet

Hva vi faste brukere synes--

Vel for min del synes jeg enkelte moderatorer er litt vel store på makt.

Skrevet

Jeg er kjempeglad for at moderatorene holder oss på matta, og jeg innbiller meg at kvinneguiden er bedre enn andre forumer :)

Skrevet
Hva vi faste brukere synes--

Vel for min del synes jeg enkelte moderatorer er litt vel store på makt.

Om du synes dette bør du ta saken opp med Gry :wink:

Skrevet

Når vi registrerer oss her eller er på besøk så godtar vi det reglementet som finnes! Dvs - vi har godtatt og akseptert reglene.........

Synes vi det blir uutholdelig her - ja, da får vi finne andre stedet å være!

Er ikke verre enn det. :briller:

Vil samtidig si at jeg synes vi har det bra her jeg - skjer feil her også - men det er jo en del av gamet det......

Skrevet

Der er jeg helt på linje med Hege.

Her finnes det regler, og de er vi med og hjelper til at følges. Dersom noe blir slettet, blir det som regel henvist til hvilken regel som er overtrådd.

Personlig har jeg vært på andre forum, hvor det ikke var en saklig diskusjon på lang lei, fordi som lille faen skriver - det ble "slengt litt med leppa". Men det er klart, man har ulike motiver for å være på et forum - og hvis det å slenge med leppa og være usaklig, ødelegge diskusjoner og ikke følge reglene er det morsomste du vet, er det kanskje ikke på KG du skal være.

Skrevet

Moderatorene er ikke er for "ingenting". Og på et forum med mange kvinner blir det mye "igling". :P

Skrevet

Jeg synes at det til tider er for lite sletting og advarsler her. Det er en del mennesker som får ture frem her som de vil med mindre pene utsagn om andre brukere. Hadde det vært opp til meg hadde de vært tuppa i ræva for lenge siden.

Og forøvrig burde man ikke ha noe behov for å "slenge med leppa" som du så fint sier det :wink:

Skrevet
Hvorfor er reglene så strenge at det ikke engang kan slenges litt med leppa uten at inlegg blir slettet?

Jeg personlig skjønner ikke hvorfor du har lyst til å slenge med leppa. Jeg synes det er fint at man kan si sin egen mening i en diskusjon, men uten å snakke nedsettendes om andre. Mener du at KG ville blitt bedre hvis alle fikk lov til å skrive det de ville uten å respektere de andre brukerne?

Det tviler ihvertfall jeg sterkt på. Jeg tror mange brukere ville gruet seg for å skrive personlige innlegg hvis de visste de kunne/ville bli tatt useriøst og latterliggjort. Jeg tror mange brukere hadde sluttet å være her og at KG ikke ville vært i nærheten av så koselig som nå.

Gjest Mayamor
Skrevet

Synes "Kardemummebyloven" som står øverst til venstre sier det som er nødvendig... :blunke:

Hvis en ikke liker reglene, er det jo bare å gå et annet sted og fornærme andre...

Tenk over at en enkel sleivkommentar faktisk kan såre mer enn hva avsender sin intensjon var... :cry:

La oss holde forumet på et saklig nivå, men la det være rom for ulike meninger...

Maya30

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med sånn som det er her på KG. Jeg er glad for at det er regler her og at de er så strenge som de er. Eller for strenge syns jeg de ikke er. Synd det er fint jeg, så det går ann å diskutere på et sivilisert nivå. Er ikke intressert i å lese eller høre på folk som slenger med leppa. Da syns jeg det er fint at moderatorene sletter og redigerer.

Ja jeg er enig i at hvis det er noen som har problemer med disse reglene får de finne seg et annet forum.

Gjest Lille faen
Skrevet

"å slenge litt med leppa" betyr IKKE at jeg skal fornærme, være ufin eller slenge dritt om andre, men det må da være lov å spissformulere seg litt!

Jeg bare registrerer at enkelte av de faste brukerere her har en tendens til å gå langt over streken, de bruker et språk og kommer med utsagn som jeg synes er mye verre en "å slenge litt med leppa", og blir ikke slettet.

Andre ganger kan det være en spissformulering som blir slettet uten at noen skulle ha grunn til å føle seg personlig krenket.

Jeg kommer ikke til å registrere meg som fast bruker fordi jeg nå i noen uker har lest gjennom mange innlegg for å få et inntrykk av hvordan forumet er, og det som er mest framtredende er at moderetorene er litt vel overivrige, men det er jo som dere sier bare å la være å bruke forumet. Dere får ha det fint her i Kardemommeby, kommer kanskje innom en gang i blandt for å "slenge med leppa" :sjarmor:

Skrevet

Du får komme innom å slenge m leppa som gjest da, Lille faen! Litt enig m deg jeg...Syns d er for liten takhøyde her....ihvertfall når jeg registrerer at enkelte her inne nesten kan få være så ufine og ondskapsfulle de bare vil (gjø'kke meg no, men andre sier de blir såret og føler seg trakassert), mens andre bagateller forsvinner fort som f....eller forlanges slettet av noen av brukerne, fordi d går på tvers av deres oppfatning av hvordan verden burde være. Noen ymtet noe om 'trynefaktor'; hmmm, mulig d er noe i d....Men dette var bare min mening! :roll:

Skrevet

Er litt enig med Thea og Chimp.....

Men stort sett trives jeg her.

Diva :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det holder ikke å bare referere til en regel..Det er nemlig ikke alltid så mye hjelp i å henvise til en regel som kan være ganske så generell...

Jeg mener:

Man bør også redegjøre for HVA det er som eksakt er overtrådt i henhold til regelen

Er klar over at dette kanskje kan ta litt tid, men det vil vel også øke respekten for moderatorene(om det skulle være noe ønske :roll: )..samt at de KANSKJE må tenke litt grundigere på hvorfor de sletter....

Men som sagt: jeg føler meg ikke tvunget til å være her altså!!

Mirabella

Skrevet

Grunnen til at "vi faste" er her, er at moderatorene gjør forumet mer "renslig" enn mange andre jeg har kikket innom.

Dessuten er forumet teknisk lagt godt opp, slik at det er enklere å følge tråder.

Jeg blir sjelden slettet, og gidder ikke bruke min tid på noe annet forum enn KG. Her har jeg vært i flere år, mer eller mindre hyppig, og det fungerer fint. De som blir slettet er de som kommer inn for å provosere.

KG er et lite samfunn bestående av en del faste og mange gjester. Alle er velkomne, men samfunnets regler er lagt, og man må rette seg etter dem om man ønsker å delta. Slik er det i de aller fleste IRL-samfunn. Dette er et av de få web-samfunn som har klart å gjøre det samme. Syns det er flott!!!

Så får det heller være at morderatorenes private meninger og "tryne"-likinger av og til slår inn på avgjørelsene. Vi er alle bare mennesker.

Skrevet
Så får det heller være at morderatorenes private meninger og "tryne"-likinger av og til slår inn på avgjørelsene. Vi er alle bare mennesker.

Alle vi som er moderatorer er veldig bevisst på at trynefaktoren ikke skal gjelde. Heller ikke egne meninger. Når vi sletter noe er det teksten, og ikke nicket som avgjør. At vi en gang i blant kommer til å vurdere litt forskjellig kommer av at vi tross alt er mennesker, ikke maskiner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...