Gå til innhold

Nuppete rumpe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fullt av nupper på "undersiden" av rumpen. Jeg har i grunn hatt dette siden jeg var ca. 12 år. Nuppene er i og for seg harmløse, men av og til blir noen av dem til kviser, som etter hvert blir til røde arr. Dette er så stygt. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å motvirke dette? Altså, nuppene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en hampvott og tørrbørst rumpa og lårene jevnlig (sirkelbevegelser). Dusj gjerne etterpå, og smør deg med en god bodylotion. Det funket på meg, og vedlikeholder det. Huden blir kjempebløt! Tørrbørster nesten hele meg med jevne mellomrom jeg :)

Gjest Vidvandre
Skrevet

Det har jeg også hatt siden 10-12årsalderen, så da skal jeg gjøre som Tinemor foreslår. ;)

Nå bruker jeg bare børste i dusjen samt body peeling av og til, og det funker det og, men bare litt.

Skrevet

Hva bruker dere når dere peeler huden? hvilken peelekrem?

Skrevet (endret)

Jeg bruker nivea sin, og den bruker jeg hver dag. Det er den beregnet til, og jeg er veldig fornøyd :)

Forresten så er dødehavssaltet også ganske bra. Huden blir skikelig myk etterpå, men lukta kan bli litt intens... (men ikke smør deg med bodylotion etterpå. Og kan hende det finnes andre saltskrubber som ikke lukter sånn! Men det har jeg ikke sjekket..)

Endret av Tinemor
Skrevet
Bruk en hampvott og tørrbørst rumpa og lårene jevnlig (sirkelbevegelser).

Hvor ofte bør man børste? Jeg er også nuppete og har "periodebørstet", men synes egentlig ikke det hjelper noe særlig. Men mulig jeg har gitt opp for fort eller børstet for sjelden.

Skrevet
Hvor ofte bør man børste? Jeg er også nuppete og har "periodebørstet", men synes egentlig ikke det hjelper noe særlig. Men mulig jeg har gitt opp for fort eller børstet for sjelden.

Jeg børster nesten hver dag, eller når jeg tenker meg om - annenhver dag før jeg dusjer. Børster bare ganske fort over i "runde" bevegelser, er visst også best å massere "utover" for å stimulere sirkulasjonen. I det siste har jeg også brukt en sånn "dusjvante" (fra Body Shop, men koster mindre på f eks Kremmerhuset) og vanlig billig dusjsåpe (fra Blindes produkter, overraskende grei med huden, men kjedelig lukt). Funker bra på meg. Har ikke pleid å bruke body lotion, bare smurt med babyolje fra helsekost før jeg tørker meg, men nå om vinteren bruker jeg vekselsvis Jason 84% aloe vera, eller body butter fra Body Shop. Funker bra på meg.

Skrevet

I starten børsta jeg også hver dag, og det gjorde jeg vel nesten et halvt år eller noe. Nå har jeg vært sløv en stund, men har starta med annen hver dag nå. Utrolig deilig er det også, og skal iallefall ikke gjøre cellulitter værre. (men om det bedrer?? Hmm... kan ikke si jeg har merket masse til det, men har lest at det skal..)

Så alt i alt er tørrbørsting en smart ting å gjøre :)

Skrevet
I starten børsta jeg også hver dag, og det gjorde jeg vel nesten et halvt år eller noe.

:overrasket: Ikke rart jeg ikke så noen virkning. Tror aldri jeg har periodebørstet mer enn en måned av gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...