Gå til innhold

Magesår

Fremhevede innlegg

Skrevet

En kamerat av meg har magesår... Fant vi ut i dag ved å google på nettet. Han har legetime til uka. Men han skal i stort selskap i dag og hadde tenkt til å drikke. Jeg tror det er veldig farlig om han drikker alkohol nå iom at vi er 100% sikre på at han har magesår. Har jeg rett?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjellsippa
Skrevet

Vet ikke hvor farlig det er, men forferdelig ubehagelig kan det nok bli for han. Så ubehagelig at han må gå hjem, og kanskje må på legevakten på grunn av smerter.

Skrevet

Han må vel nesten på gastrosocpi for å finne ut helt sikkert om han har magesår. Men til han finner det ut burde han holde seg unna alkohol, da det er veldig sterkt for magen, kan gi han sterke smerter og gjøre magesåret blødende. Ville unngått det hadde jeg vert han.

Skrevet

ok, takk for svar :)

Vi er sikre på at det er magesår, men skal ta gastroskopi for å få det påvist ja. Men han har gått med sterke smerter i øvre del av magen lenge, det er spesielt vondt når han blir sulten, og han er også plaget med luft. Det som holder smertene på et moderat nivå er å spise små, hyppige måltider og drikke melk. Kaffe, alkohol og juice blir det skikkelig ille av.

Skrevet

Vet hvertfall at hvitvin kan gjøre det vondt verre..... Sprit er heller ikke så bra.

Vet ikke hvordan det er med alkohol generelt, men jeg fikk hvertfall beskjed om å holde meg borte fra hvitvin for å slippe å få det igjen :)

Skrevet

Greit å få diagnoser på google,må jeg si :forvirret:

Han bør holde seg borte fra alkohol hvis det kan tyde på at har (begynnende) magesår.

Skrevet
En kamerat av meg har magesår... Fant vi ut i dag ved å google på nettet. Han har legetime til uka.

Så flinke dere er da :forvirret:

Særlig siden leger ikke stiller diagnosen sikkert uten gstroskopi :legrine:

Får google litt om alkohol også da!

Skrevet
Så flinke dere er da  :forvirret:

Særlig siden leger ikke stiller diagnosen sikkert uten gstroskopi  :legrine:

Får google litt om alkohol også da!

hehe det klarer man helt fint det. alt man trenger er en porsjon god kunnskap om helse og kropp, erfaringer fra at man har hatt det selv, eller en som står deg nær har hatt dette, eller det at du rett og slett søker på nettet og finner informasjon der. Når denne mannen har ALLE symptomene på magesår, og å høre det han beskriver høres ut som å liste opp symptomene som står beskrevet under definisjonen på magesår alle steder på nettet så tror jeg fint man kan klare å finne problemet selv. så bestiller man selvfølgelig time hos lege og får dette bekreftet/avkreftet der. Og i mellomtiden før man kommer inn til legen, tar man forholdsregler og følger kanskje råd som står på nettet. Kjære vene, om man skulle legge alt i hendene på legene og ikke prøve å diagnostisere seg selv så tror jeg man kunne fått et problem. Min erfaring er nemlig ganske så tragisk, og dersom jeg ikke hadde lest og søkt på nettet på min tilstand, og deretter lagt hele puslespillet halvveis løst i hendene på legene, så tror jeg at jeg enda ikke hadde fått diagnosen M.E.

Nei, man er nødt til å ta tak i ting selv når det gjelder sånt. Han har forresten vært inne hos lege før, men legen fant ingenting. Blir spennende å se om de finner noe denne gangen, når vi legger diagnosen magesår i hendene hans da. han skal til lege i morgen, blir spennende.

Bitter hilsen fra Taxi som var gjesten som startet denne tråden

Skrevet
hehe det klarer man helt fint det. alt man trenger er en porsjon god kunnskap om helse og kropp, erfaringer fra at man har hatt det selv, eller en som står deg nær har hatt dette, eller det at du rett og slett søker på nettet og finner informasjon der. Når denne mannen har ALLE symptomene på magesår, og å høre det han beskriver høres ut som å liste opp symptomene som står beskrevet under definisjonen på magesår alle steder på nettet så tror jeg fint man kan klare å finne problemet selv. så bestiller man selvfølgelig time hos lege og får dette bekreftet/avkreftet der. Og i mellomtiden før man kommer inn til legen, tar man forholdsregler og følger kanskje råd som står på nettet. Kjære vene, om man skulle legge alt i hendene på legene og ikke prøve å diagnostisere seg selv så tror jeg man kunne fått et problem. Min erfaring er nemlig ganske så tragisk, og dersom jeg ikke hadde lest og søkt på nettet på min tilstand, og deretter lagt hele puslespillet halvveis løst i hendene på legene, så tror jeg at jeg enda ikke hadde fått diagnosen M.E.

Nei, man er nødt til å ta tak i ting selv når det gjelder sånt. Han har forresten vært inne hos lege før, men legen fant ingenting. Blir spennende å se om de finner noe denne gangen, når vi legger diagnosen magesår i hendene hans da. han skal til lege i morgen, blir spennende.

Bitter hilsen fra Taxi som var gjesten som startet denne tråden

Kanskje du bare skulle kjøpe medisiner til ham på nett også da, så sparere dere hele turen til legen :legrine:

Tror ikke kunnskapen om kropp og helse er på topp når du ikke vet at en absolutt bør unngå alkohol i en slik situasjon.

Jeg synes oppriktig synd på leger som sliter med slike pasienter!

Skrevet (endret)
Kanskje du bare skulle kjøpe medisiner til ham på nett også da, så sparere dere hele turen til legen  :legrine:

Tror ikke kunnskapen om kropp og helse er på topp når du ikke vet at en absolutt bør unngå alkohol i en slik situasjon.

Det er derfor jeg sjekka det jo di *$@#&%

Kanskje du bare skulle holde kjeft. Tror ikke andre mennesker er tjent med at du åpner munnen faktisk...

MURR!

Er glad vi har klart å finne ut av det jeg. og som sagt så har han bestilt time hos legen, så får vi se om det blir bekrefta eller avkrefta. Kan forresten ikke love deg at jeg ikke slenger det i trynet på deg hvis det skulle vise seg å stemme.

Endret av Taxi
Skrevet
Kanskje du bare skulle kjøpe medisiner til ham på nett også da, så sparere dere hele turen til legen  :legrine:

Jeg kan reagere litt på dette,jeg også,men jeg gidder ikke le av andre eller kverulere slik som du gjør. Dette blir bare dumt, irriterende- og usakelig. Vær så snill!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Enten er du dum, eller så har du aldri vært syk.

Skrevet
Enten er du dum, eller så har du aldri vært syk.

:)

Takk for støtte! Det er jo ikke snakk om å leke lege på egenhånd her, men man er ofte best til å stille diagnose på seg selv. man kjenner jo sin egen kropp. Jeg har hatt så utrolig mange dårlige opplevelser med leger dessverre, og jeg har kommet langt med å finne ut av ting på nett. som jeg da har brukt til å lede legen på riktig vei...

Søstera mi har vært plaget med sterke migreneanfall i mange år. med aura og lammelser og hele pakka. Legene brukter ÅR på å stille diagnosen. mens når jeg sitter og leser på symptomer på migrene på lommelegen nå, så føler jeg at vi kunne funnet ut av dette mye raskere på egenhånd.

Skrevet
:)

Takk for støtte! Det er jo ikke snakk om å leke lege på egenhånd her, men man er ofte best til å stille diagnose på seg selv. man kjenner jo sin egen kropp. Jeg har hatt så utrolig mange dårlige opplevelser med leger dessverre, og jeg har kommet langt med å finne ut av ting på nett. som jeg da har brukt til å lede legen på riktig vei...

Søstera mi har vært plaget med sterke migreneanfall i mange år. med aura og lammelser og hele pakka. Legene brukter ÅR på å stille diagnosen. mens når jeg sitter og leser på symptomer på migrene på lommelegen nå, så føler jeg at vi kunne funnet ut av dette mye raskere på egenhånd.

Slutt å gå til legen da vel!

Skrevet

Jeg har akkurat blitt kvitt mine magesår ( tror jeg da), men jeg var hos legen og tok gastroskopi for og finne det ut. Men da jeg spurte henne om hva jeg skulle unngå og sånt sa hun at jeg skulle fortsette og leve som normalt og ikke tenke så mye på det, men det var fordi jeg har fått magesårene mine av medisiner og ikke av magesårbakterien... Litt forskjell på det da, så han burde nok ikke drikke hvis han ikke vet hvorfor enda og hvor ille sårene er....

-MEN jeg drakk en gang før jeg var ferdig på medisinene mine og det gikk helt fint...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...