Gå til innhold

Kina, kambodsja og vietnam

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og Ice skal ut på tur neste år, og vi fabler litt om en måneds tur i kina, kambosja og vietnam.

Er det nok tid tror dere? Jeg tenker ca 2 uker i kina og 2 uker i kambodsja og vietnam?

Hva må man ha med seg? hvor bør vi reise og hvor bør vi bo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror det blir litt knapp tid. Når du først reiser så langt er det greit å få med seg mer enn 1-2 steder i hvert land. Slippe å stresse sånn. Spørs hvor mye tid du vil bruke på å fraktes mellom stedene også, skal du nord i Kina er det jo litt langt til Vietnam.

Mener at nordmenn ikke trenger visum til Vietnam for opptil 15 dager, men det må du sjekke ordentlig ut. Mener det er et forum som heter asiaforum, google på dette og les litt der.

Viktig er hvertfall vaksiner og myggnett.

Endret av Jane How
Skrevet

Vi reiste 3,5 uke for noen år siden og da var vi i singapore, malaysia og thailand.

Vi var vel enige at vi gjerne skulle hatt mer tid, men hadde det supert likevel!

Skrevet

Hadde vi bare tatt de revaksinene sist gang hadde vi hatt et par mindre og ta nå ihvertfall.... :sjenert:

...men nei da....

Skrevet

2 uker i Vietnam og Kambodsja er iallefall veldig lite, med mindre dere kun drar innom noen få steder. Men det kommer jo an på hvordan man liker å feriere også!

Til Kambodsja bør en vel rekne iallefall 4-5 dager, hvis en bare skal innom Phonm Pehn & Siam Reap.

I Vietnam er det mye å se, både i nord og sør. Vi brukte 3 uker i vår, og var da innom Hanoi, Halong Bay, Hoi An og Ho Chi Minh City. Helt fantastisk land :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...