SunAndMoon Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Hei! Er det noen her som har erfaringer med allergisprøyte angående pelsdyr? Jeg er fryktelig allergisk mot katt og endel mot hund (er nå hjemme på sørlandet.. hund her. vært her siden onsdag ettermiddag.. klør i ganen, snufsete og tett pga astma).. Jeg tar dobbel dose med medisiner, men hjelper ikke stort... Så jeg lurer litt på dette med allergisprøyte, som over lang tid gjør meg immun/ikke allergisk mot dyr. Begynner å ta en gang i uka, deretter sjeldnere. Jeg kjenner en som tar sprøyte mot pollen, men er jo noe helt annet enn pelsdyr. Er det noen med slike erfaringer her inne? Kan dere fortelle meg litt om hvordan det funket, evt. ikke funket osv? Bivirkinger? på forhånd takk, og god helg
Gjest gjesta Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Allergisprøyte i forhold til pelsdyrallergikere brukes bare til de som er EKSTREMT allergiske, dvs de som f.eks ikke tåler å være på samme buss med personer som har vært i kontakt med pelsdyr. Disse kan oppleve noe bedring av sprøyta. Tviler på at det er noe poeng at du tar denne da det virker som du ikke sliter i så stor grad og ergo ville hatt minimal eller ingen effekt. Tipset legen kommer til å gi deg er å holde deg unna allergenene. Men om noen år kan det bli annerledes, bare les her.
momo Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Jeg er ekstremt allergisk og har fått beskjed om at den sprøyta er det veldig liten vits for meg og ta, da den antageligvis ikke vil virke på meg eller ha svak virkning. Fikk beskjed om at den sprøyten passet bedre til de som ikke er ekstremt allergiske. Og ikke allergiske mot voldsomt mye. Han sa det var ca 50% sjanse for at den på dyr virker. Du må vel gå på sprøyta i 3 år. Hvis familien din har hund, tror jeg at jeg ville prøvd den mot hund. Men er jo bare og prate med en spesialist så vil han gi deg gode råd om hva som passer deg.
momo Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 Håper virkelig den vaksinen blir en realitet og virker på alle. Da vil i så fall livet mitt bli utrolig enklere.
ninuska_ Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. ninuska_, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå