Gjest Uvel. Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Hei. Jeg begynte på p-pillen Cerazette for første gang i går. I dag har jeg fryst noe helt forferdelig hele dagen, og nå har jeg ekstremt vond i magen, pluss diaré. Kan det komme av pillene? En annen ting. Jeg er livredd for å gå opp i vekt. Er det sånn at det skjer ved bruk av denne p-pillen dersom man spiser slik man gjorde før? Blir veldig glad for raskt svar.
Gjest Deception Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Det høres nesten ut som om du har fått omgangssyke, e.l. Man skal ikke bli syk på den måten av å begynne på p-piller. Jeg har gått på Cerazette i 1.5 år, og har verken gått opp eller ned i vekt.
Gjest gjesta Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Disse pillene kan man bli kvalm om men det står ingenting om magesmerter eller diare i felleskatalogen. Men det står derimot at man bør undersøkes ved magesmerter og det vil jeg anbefale deg å gjøre. Du har ingen kjente allergier eller at du tidligere har reagert på innholdsstoffene i andre preparater? vektøkning kan være en bivirkning uten at det står noe eksakt om mekanismene, men spiser du normalt og følger litt med så er det ingen fare. bare spis litt sunnere/mindre og trene mer. man blir ikke tjukk av pilla, så ikke bekymre deg over en kilo eller to om du er innenfor normalen fra før. ta en tur til lege du, evt slutt med pilla og start igjen senere. du kan jo ha fått et annet virus som forklarer smertene, uten at det har med pillene å gjøre.
Gjest Uvel. Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Tusen takk for raskt svar. Jeg lurer på om det er omgangssyken jeg har fått. Jeg fortsetter på pillen noen dager til og ser hvordan det utarter seg. Jeg er slank, og spiser forholdsvis sunt. Jeg trener ikke da :/ Er det da risiko for vektøkning dersom jeg går på Cerazette? Vet dere eventuelt om noen andre p-piller som ikke påvirker vekten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå