Gå til innhold

Nummen kroppsdel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samboeren min er nummen i den ene delen av hånden, den delen som tommelen sitter på. Han sier han føler at den sover...

Noen som vet hvorfor det blir slik? Han har visst hatt det noen dager, og jeg blir stressa når noe er galt med han, fordi han aldri sier i fra når han er syk etc..

Alle svar mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være så mangt, og en lege er antakelig bedre egnet til å svare på dette enn vi.

Men jeg kommer på at pappa mistet følsomheten i tre fingre i sommer etter å ha overbelastet dem i forbindelse med hyttebygging. Et par uker senere kom min bror til min mor og spurte "hva er galt når jeg har mistet følelsen i tærne?" Spøkefullt spurte hun om han hadde stårr mye på tå, da var det nok det samme som hos faren. Min bror HADDE stått på tå på jobb i to uker han.

Men om det er dette som plager din samboer vet jo ikke jeg.

Gjest bamsemums
Skrevet

Hvis det vedvarer bør han komme en tur til legen. Men vet selv at en av mine nærmeste hadde noe åreforkalkninger, trange blodårer som gjorde at blodet strømmet dårlig til og da førte til nummenhet.

Skrevet

Hei, nå vet ikke jeg om det er det samme men jeg har også det. Jeg har gått med det i ca. 1/2 år nå og er henvist til nevrolog. Legen trodde at kanskje det er en nerve som ligger i klem. Dette er nok ikke noe farlig, da jeg må vente noen mnd før jeg får time. Hadde det vært verre hadde jeg nok fått time før.

Men, som sagt jeg er ingen lege og kan ikke vite om din samboer har det samme. Hvis det vedvarer kan du jo be han ta en tur til legen.

Skrevet

Har det ikke gitt seg i løpet av 1-2 uker burde han gå til lege. Slike ting er sjelden alvorlige og ofte går de over av seg selv. :)

Det kan være en nerve som ligger i klem, er dette i håndleddet kan dette enkelt rettes opp ved en minioperasjon (selve inngrepet varer i 5 min-10min) hvor de snitter over et ligament som ligger over en nerve i håndleddet.

Men som sagt, gir det seg ikke innen rimelig tid så gå til lege. :)

Skrevet

Hos meg er tommel, pekefinger og langfinger dovne på tuppen. Fingrene mine "sovner" også ofte, samme om jeg har de i ro eller om jeg driver med noe, det spiller ingen rolle.

Legen og fysioterapauten tror det er pga en prolaps jeg har i nakken, fikk den påvisst ved MR for snart ett år siden.

Jeg skal videre til en spesislist pga dette.

Det kan jo hende han også har en prolaps, det er ikke alle som har vondt i nakken selv om de har det. Så han bør oppsøke lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...