Gå til innhold

Når er påsken i år?


Babyface

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjærtorsdag: torsdag 17. april

Langfredag: fredag 18. april

Påskedag: søndag 20. april

2. Påskedag: mandag 21 april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, veldig sein påske i år da! Jeg gikk ut ifra at den var i slutten av mars. Bra jeg ikke har begynt å planlegge ut i fra det da... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Hmm... trudde ikke det var noen som bare "gikk utifra2 at påska var til en gitt tid, er det teknisk mulig å ikke ha en kalender? :o

Her jeg sitter har jeg 4 forskjellige, og to utgaver av den ene, i tillegg til at det er sikkert 5 ulike kelender i a-planen min... I tillegg finner man vel garantert en halv million kalender som kan fortelle dette på nettet?

Jaja, av og til er det lettere å bare anta, eller spørre, enn å rett og slett åpne en kalender på mars/april?

(nei, jeg mener ikke dette kritisk eller negativt, men jeg rett og slett ble svært overrasket over dette fenomenet. Naivitet fra min side kanskje, å tru at folk flest har like mange kalendre som meg?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også et kalender-menneske... :hoho:

Har en a-plan med flere kalendre og oversiktssider i.

En kalender på pc-pulten som viser dagene tassen er i barnehagen.

En kalender (med bilde av tassen) som henger på veggen foran pc-pulten.

Kalender (tror faktisk det er to, bruker de sjelden, men må ha de...) på kjøkkenet.

Kalender på mobilen.

Kalender i bilen.

Kalender på pc'en.

Det tragiske er jo at jeg faktisk trenger alle sammen.

Er en smule distrè når det gjelder datoer.... :oops:

Men, ja... det er sen påske i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Hehe, du er verre enn meg du. Jeg har mange kalendre i min a-plan ja, og så har jeg en fra LHL som henger på veggen ved pc-pulten, og to "lommekalendre" fra munn- og fotmalerene som liger rudt på pulten min. På kjøkkenet har jeg en svært enkel en med halve året på et ark, fra Rema eller spar eller noe slikt. Pluss en bursdagskalender, en sånn som bare har datoer, ikke dager, så man bruker den fra år til år. Og så har jeg jo kalender på pc'n.

Men det er a-planen eller LHL-kalenderen jeg stort sett bruker da.

Godt å se at jeg ikke er alene om å ha mange kalendre i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en eneste kalender i huset, fordi jeg noterer alt på mobilkalenderen min og der er ikke diverse helligdager tatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, kan jo føye til at de to på kjøkkenet, kun ligger oppå fryseskapet. De henger ikke på veggen. Men de er så absolutt tilstede. :ler:

Når det gjelder visning av helligdager, så er det vel bare et par tre som er så "avanserte". :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en eneste kalender i huset, fordi jeg noterer alt på mobilkalenderen min og der er ikke diverse helligdager tatt med.

Høres akkurat ut som meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Har en så "gammel" mobil at den ikke har kalender jeg. Og det er ikke for å notere ting jeg har så mange kalndre, det er nettopp for å finne helligdage, planlegge sommeren, se når det er påskeferie, finne ut når det er den "uke xx" som mamma kommer på besøk, regne meg frem til neste mens (for å flytte litt på den for å unngå at den kommer akkurat på vår to-årsdag, dette må jeg ikke glemme....) For å telle antall dager til neste lønn.. ja, generelt, jeg har en kalender hengende ved pc'n, og den ser jeg ofte på. At jeg har så mange, det er fordi det kom så mange i posten (jeg støttet LHL og munn- og fotmalerene når de sendte julekort, og da sendte de også kalender til meg (eller, alt kom til sambo den første sendingen, men jeg betalte, så da ble jeg lagt inn som "kunde" eller noe slikt. Støtter dem to, pluss mitt nylig fjernadopterte barn, fordi dette er saker jeg har valgt meg. Kalendre er søte ting å få det, trenger jo slike)

Gjennom studietiden pleide jeg ønske meg kalender til jul, fikk jeg ikke så kjøpte jeg i romjula, for kalender over pulten, det måtte jeg ha. Det er jeg avhenig av. Ellers vet da ikke jeg hvilken dag det er 17. mai, hvordan jula faller i år, om det ellers passer fint å besøke mine foreldre når det er pinse, i forhold til deres bursdager (vel, pappa blir 50, da MÅ vi jo besøke dem)

Huff, nå har jeg kommet langt, langt vekk fra MITT tema for dette innlegget, som allerede var langt vekke fra OPPRINNELIG tema for tråden... Jaja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å få angst da vi gikk inn i 2003 og jeg enda ikke hadde skaffet meg en ordentlig kalender... :ler:

Lykken var derfor stor da jeg fant en a-plan som passet inn i filofaxen min. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Hehe, det fikk ikke jeg, for i sommer kjøpte jeg en som gikk 1 1/2 år frem i tid. (Ja, før kjøpte jeg "stuentkalendre" til den, fordi jeg altså begynte å kjøpe slike da jeg var skoleelev) og jeg kjøper alltid ny i god tid før den forrige tar slutt, slik at jeg slipper angsten :) (og så er der jo minikalndre for de neste 5 åra eller noe slikt, så jeg har alltids en reserveløsning :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få anbefalen en PDA ?

Da slipper dere å ha med ørten kalendre.

En enkel sak som du synker mot PC'en på jobben, tar med hjem legger til nye avtaler, barnehage, styre møte, osv, og så synker du den tilbake når du kommer på jobb.

Helligdags kalender kan du laste ned fra nette også.

Jeg er super fornøyd med min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Du kan anbefale det, helt greit, men det er ikke noe for meg. (jeg har ikke en jobb med avtaler, og jeg har ikke noe barnehage-forhold i det hele tatt)

Jeg bare har en kalender hengende på veggen for å telle meg fram til de dagene jeg nevnte før. Jeg liker å ha kalender. Jeg har en a-plan, men bruker den mye mindre nå som jeg ikke lengre studerer. Dog, fyller inn en god del ting likevel.

Du kan anbefale en PDA så mye du vil, men jeg må ha en papirkalender ved pulten min, og en på kjøkkenet, uansett hvor du vender og vrir på det. For gidder jeg lete på pc'n eller etter en liten dingseboms når jeg vil vite hvor mange dager det er til lønn, eller hvilken dag jeg får mensen? Nei, en kjapp titt på kalenderen er mye mer min stil ja :)

forøvrig, angående påsken som vi her opprinnelig snakket om, jeg fikk i dag vite at min påskeferie begynner etter endt arbeidsdag 11. april. Og siden jeg nå har månedslønn, ikke timelønn, så får jeg full lønn også. Selv om jeg har masse fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...