Gå til innhold

omskolering???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg har jobbet som tannhelsesekretær i 1 1/2 år nå, men har måttet si opp jobben, da jeg har senebetennelse i begge armer som gjør at jeg ikke kan jobbe lenger.

nå står jeg på bar bakke!!

jeg har lyst til å begynne å studere akupunktur.

har jeg mulighet til å få noe støtte fra noen, siden jeg må slutte som tannhelsesekretær?

jeg gikk bare et intensivkurs, har ikke utdannet meg som tannhelsesekretær..

hvem skal jeg kontakte for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på omskolering, eller yrkesrettet attføring som det heter. For å få godkjent og dekket dette må du ta kontakt med trygdekontoret ditt som i samarbeid med legen din avgjør om du oppfyller kravene til å få dette tilbudet. Snakk med de på trygdekontoret så får du veiledning og eventuelt de papirene som må fylles ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få rett til yrkesrettet attføring (dvs attføringspenger mens du omskolerer deg og hjelp fra Aetat ift skoleopplegg mv) må søke gjennom Trygdekontoret.

Du må da kunne dokumentere at du pga sykdom eller skade har fått din inntektsevne varig svekket eller at sykdommen/skaden gjør at dine valgmuligheter ift yrke/arbeidssituasjon er vesentlig innskrenket. Med andre ord må du kunne vise at sykdommen din gjør at du ikke kan fortsette i den jobben du var og at den gjør det ekstra vanskelig for deg å finne en annen egnet jobb. Det er ganske strengt ettersom det ikke skal være en mulighet for alle som ikke ønsker seg studielån!!

Senebetennelse i begge armene hos en tannhelsesekretær høres likevel ut som noe som oppfyller vilkårene! Ta kontakt med legen din og Trygdekontoret der du bor.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...