Smascha Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Begynner å miste motivasjonen til å slutte å røyke.... Det er så mye informasjon, fagfolk, medikamenter osv å sette seg inn i at jeg mister helt oversikten! Det verste er at mye av infoen motsier hverandre! Så jeg lurer på hvilken metode akkurat DU brukte for å bli røykfri! Vær så snill: HJÆLP! Smascha
Sukkersøta Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 fordi jeg ikkevil dø av kreft eller andre møkka sykdommer... slutta tvert av etter 10 år med røyk.... hva mener du med at det er så mye forskjellig info??? Alle vet at røyking er noe veldig helseskadelig....
Rosa Mirabella Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Jeg sluttet sammen med samboeren min, og det ble en slik holdning at det ble veldig FLAUT hvis en av oss sprakk og tok en røyk. Fikk god hjelp mot suget av nikotintyggiser, sjokolade og generelt mye snacks.. det tok nesten et år før jeg ikke kjente røyksug mer men er glad jeg endelig klarte å slutte!! Lykke til
siebaeo Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Jeg kopierte noe jeg hadde skrevet i en annen tråd jeg.. Lykke til! Jeg sluttet å røyke for snart 5 år siden. Yey! Kjempeglad for det. Her er mine triks: - ikke si til deg selv at du ALDRI får røyke igjen, det bare gir panikk følte jeg (hadde tom en nødrøyk i veska i mange måneder. Som til slutt ble kastet. ) I starten tenkte jeg faktisk at jeg skulle få ta meg en røyk etter to mnd. Men da var jeg så fornøyd med å ha holdt ut så lenge at jeg bare ville fortsette. - ALDRI ta deg en eneste røyk igjen etter du har sluttet (ja, selv om du prøver å "lure" deg selv som i punktet over ) Da bare starter du sluttfasen på nytt og på nytt igjen. - Bare utsett den neste røyken. "Jeg skal bare la vær å ta den ene røyken etter middag, så kan jeg røyke i kveld. Jeg tar ikke denne kveldsrøyken, jeg venter til i morra tidlig osv". Merkelig nok så virker det - Tell dager! Og se på det som en seier for hver time, dag uke og måned du greier deg. Og se hvor FLINK du er! Det blir også mer og mer dumt å sprekke. For da må du jo starte på 0 igjen Mye kulere å si at du har klart å være røykfri i 3 mnd enn i tre dager. - Ha noe å holde i hånden når fingrene blir rastløse og lengter etter å holde seg fast i sigaretten. Jeg brukte et sugerør i starten. hehe. Tok meg tom et "trekk" i ny og ne. - tenk på hvor jævlig man stinker og hvor utrolig dårlig ånde man får av å røyke! (ja, forfengelighet er en sterk påvirkningskraft) - tenk at" jeg kan ikke være så svak at jeg ikke klarer dette! Jeg har da bedre selvkontroll enn som så!" La det bli en stolthetsgreie. Spesielt overfor deg selv. Det er egentlig det som avgjør om du greier det tror jeg. Du må slutte for deg selv først å fremst. Og deg selv kan du jo ikke smugrøyke for.. Og når du blir svak og vil gi etter, tenk: "Skjerp deg!! Ikke vær så svak!! Dette klarer jeg!"" - kjenn hvor deilig det er å ikke lukte røyk HELE tiden. Ren lukt på klærne og i håret. - IKKE tillat deg en festrøyk i ny og ne. Det funker ikke. Og mange fler. Men disse funket for meg Lykke til!! Håper virkelig du klarer det!! Jeg krysser fingrene
micia78 Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Helt enig, Siebaeo! Har vært røykfri i 3 1/2 dag nå, og jeg tenker at klarer jeg en uke, så er jeg i mål;) Jeg nyter mest å slippe alt det fysiske ved røyken i dagligdagen: slippe å lukte vondt av tøy, hår, ånde, slippe å sitte på det ekle røykerummet på jobb, bare fordi jeg MÅTTE ha en røyk i pausen, om morgene har jeg mye bedre tid til å stelle meg og parfumen min lukter faktisk godt, den er ikke bare et coverup for røyklukta. Jeg er endelig røykfri, og nyter det i fulle drag. Det har tatt meg lang tid. Søndag kveld bestemte jeg meg for at jeg ville røyke fem røyk før jeg la meg, og det skulle være de siste. Så mandag morgen kastet jeg tre pakker røyk, og har foreløbig ikke angret et sekund! Lykke til!
siebaeo Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Har vært røykfri i 3 1/2 dag nå, og jeg tenker at klarer jeg en uke, så er jeg i mål;) ← Så bra!! Gratulerer så langt Håper du klarer det! For det er en kjemepeseier for hver dag som går. Kroppen din jubler og du lukter friskt og rent. (og en sigg vil snart smake dritt... ikke tull) Heia deg Og gå inn her og skriv dere ut av det om det blir vanskelig..
micia78 Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Tusen takk, Siebaeo! Ja, timene og dagene går. Er litt vanskeligere i dag, for det er fredag, en stille dag, med mye kaffedrikking. Jobbintervju, forelskelse, vektreduksjon... mange ting som foregår, men kun positive ting som er oppbyggende og positive for meg selv, både fysisk og psykisk. Men nå vil jeg komme meg ut og gå en tur, så jeg virkelig merker hvor godt det er å være ikke-røyker Gikk forbi en som stod og røyka ute på gata i morges, og kjente hvor ubehagelig det luktet, og kjente på gleden ved ikke å være "tvunget" til å stå sånn på gata selv! For ja, du har helt rett, kroppen jubler, jeg lukter ikke vondt (av røyk, ihvertfall ) og jeg kjenner jeg er stolt når jeg forteller til venner at jeg har sluttet! Dét er herlig... etter snart 14 år som røyker...!!! HURRA!
Fakse Skrevet 8. desember 2006 #8 Skrevet 8. desember 2006 på www.slutta.no får du gratis røykesluttkurs på internett, kanskje det kan være noen tips å hente der?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Hei! Sluttet selv for litt over ett år siden nå, etter 13-14 år som daglig røyker. Min måte å slutte på var å kutte røyken tvert og holde ut abstinensen de få minuttene de varte. Etter hvert gir de fysiske abstinensene seg og da er det kampen med den psykiske avhengigheten, noe jeg syns var den verste. Etter mat, fysiske utfoldelser osv. Dette varte litt under ett år hos meg, men folk er så forskjellig. En del av min otivasjon lå i at jeg ikke har lyst å dø av røykerelaterte sykdommer, KOLS, lungekreft etc. Jeg skjønte etterhvert også at skadene kommer ikke på kort sikt men etter lang tids røyking, som oftest. Håper du klarer å slutte, uansett hvilke måte du måtte benytte deg av
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2006 #10 Skrevet 8. desember 2006 Jeg motiverte meg med god hjelp fra Allen Carrs bok "Endelig ikke- røyker". Sluttet på dagen for 2 år siden, ikke noe problem i ettertid, ingen lyst på røyk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå