Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal skifte ut vaskemaskinen vår og har sett på drøssevis med vaskemaskiner.

Vi har klart å komme ned til to modeller, en AEG (L76819) og en Electrolux(EWF16589).

Noen som kan komme med råd om hvilken maskin vi skal velge? Begge maskinene tar 7 kg tøy og har en sentrifugehastighet på 1600 omdr.

Noen som har erfaring med en eller begge disse modellene?

Setter pris på all hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo bare synsing, men jeg har prøvd begge merker, og synes helt klart at AEG har best vaskemaskiner. Det går mest på småting, egentlig, som at detaljene på AEG-maskinene virker mer solide og gjennomtenkte. I tillegg har både mamma og bestemoren min hatt AEG-vaskemaskiner bestandig, og har hatt lite problemer med dem.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Er de ikke laget på samme fabrikken da? Det er i alle fall AEG og Electrolux tørketromler. AEG ligger visstnok et lite hestehode foran når det gjelder teknologi, og jeg har generelt veldig gode erfaringer med produkter fra AEG, så jeg hadde nok valgt det. Skal ha det neste gang vi kjøper maskin.

Skrevet

Jeg har en litt eldre AGE modell. Har brukt den i snart fem år, og er kjempefornøyd med den.

Gjest -eline-
Skrevet
Er de ikke laget på samme fabrikken da? Det er i alle fall AEG og Electrolux tørketromler. AEG ligger visstnok et lite hestehode foran når det gjelder teknologi, og jeg har generelt veldig gode erfaringer med produkter fra AEG, så jeg hadde nok valgt det. Skal ha det neste gang vi kjøper maskin.

De er kanskje det, men det er og en ørliten mulighet for at Electrolux-maskinene er laget i Italia... Ville uansett gått for AEG, er kjempefornøyd med maskina som kjæresten kjøpte for to år siden og siden de er "high class"-merket til Electrolux-konsernet så tror jeg de nok har lagt litt ekstra i de maskinene enn Electrolux-maskinene (Electroluxmerket er jo ikke så store på vask/tørk som AEG er...).

Skrevet

Takk for innspill, kom gjerne med flere!

Da lønner det seg muligens å legge i 1200kr mer for en AEG maskin.

Synes Electrolux maskinen virket greiest mht til knapper etc. Dessuten har den lavere støynivå og prog. som bruker kortere tid. Dette hjelper jo lite dersom AEG er mer utholdene....

Skrevet

Min forige AEG var en trofast sliter i over 25 år. Fra babyklær til "mekke"-klær, og alle slags klær, har den vasket for en hel familie.

Når jeg i sommer MÅTTE kjøpe ny, vurderte jeg ikke engang annet merke!

Det ble en AEG igjen!

Skrevet

er ikke laget på samme fabrikken. Electrolux er laget i Italia på Zanussi fabrikken, men IKKE med Zanussi deler. Det er tysk elektronikk i den, som i AEG maskinen. Den er laget i Tyskland

Begge maskinene er super gode. Går en på topp modellene til AEG, som 1600 og 1800 omdreiinger på sentrifugen, så får en helt klart en bedre maskin, for de har børsteløs motor. Dvs svært stillegående, men det viktigste er at det ikke er børster som slites pga mye bruk, og dermed må skiftes. Derfor kan maskinen gå mange ganger etter hverandre, uten at den trenger å kjøles ned, å ha en pause.

Electrolux maskinene er også veldig gode maskiner. De er godt egnet for mye vask de også, og det er som med AEG maskinene svært lite feil på de.

Enkle i bruk, og gode.

AEG og Electrolux er fra samme leverandør, men AEG er betegnet som "topp" merket. Men de siste årene har disse nye Electrolux maskinene kommet, og de har mye av den samme kvalitetene, helt klart..

Skrevet
Noen som kan komme med råd om hvilken maskin vi skal velge?

Du har fått mange gode argumenter, så jeg vil bare si: Helt klart AEG! :)

Skrevet

Vi skiftet akkurat ut en AEG-maskin. Den var 35 år gammel. Jeg sier ikke mer.

Skrevet

det AEG er kjent for, er sine gamle vaskemaskiner turnamat.. de var vanskelig å få til å stoppe.. og de kunne gå i over 30 år, uten problem.

Nå, er det slik at det er ingen maskiner, møbler eller klær, som blir laget med kvalitet for å vare i 30 år lenger.. til det har samfunnet, og markedet endret seg for mye. Men at du kan få en maskin, som for.eks AEG til å vare i 20 det kan du nok. Selv om det kun er Miele som går ut med at maskinene deres lever i 20 år, andre leverandører sier 10-12 for å ikke love for mye. Miele lager delene sine selv, og kommer ikke med noe nytt, hvis de ikke kan si 20 år.

men skal ikke begynne å fortelle mye om Miele her altså.. var berre det der med levetiden, jeg ville nevne ;)

• 1 år senere...
Gjest kenneth nilsen
Skrevet

Ville gått for electrolux'en, da den er billigere, har samme spesifikasjoner samt den har børsteløs motor- uten reimdrift oxo trur jegY( skal vist fordoble levetiden og minske støy betraktelig), det hadde ikke avg'en.

Skrevet
Ville gått for electrolux'en, da den er billigere, har samme spesifikasjoner samt den har børsteløs motor- uten reimdrift oxo trur jegY( skal vist fordoble levetiden og minske støy betraktelig), det hadde ikke avg'en.

...jeg vil anta at ts allerede har en nesten 2 år gammel vaskemaskin stående ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...