Linn3c Skrevet 23. april 2008 Forfatter #1441 Del Skrevet 23. april 2008 Uff, ja.. Får sjå om ikkje eg får sydd litt i morgon. Har for øvrig ein del ærend i morgon, så må avgarde tidlegare enn vanleg til bydelssentrum for å få unna det. Eventuelt henta H og så gjera ærend og sitta på med mannen heim.. Ikkje bestemt meg heilt.. Får sjå på formen. Hadde det vore no det måtte gjerast, hadde eg sannsynligvis berre utsett det ein dag til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. april 2008 #1442 Del Skrevet 23. april 2008 Skal ikke si noe, jeg. Det har seg nemlig slik at jeg er minst like flink til å utsette ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 24. april 2008 Forfatter #1443 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hehe, du er SÅNN du også, ja. Eg var berre så vanvittig sliten i går, hadde gått utruleg masse (til å vera meg no for tida) og i gårkveld hjelpte eg mannen med å skifta dekk på bilen. Han skifta og eg vaska dei han tok av. Litt mindre sliten i dag, men framleis kjempesliten i beina etter i går, så det blir nok ikkje så masse trakking i dag. No skal eg få laga meg ein liste over det som må gjerast, og så gjera det og så sy litt etterpå. Eg trur eg hentar H seint i dag, så får sjå om eg tek to- eller trebussen, må jo få gjort ærenda mine også. Er ikkje meldt særleg fint vêr uansett, så han kan berre kosa seg i barnehagen. Endret 24. april 2008 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. april 2008 #1444 Del Skrevet 24. april 2008 Morn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 24. april 2008 Forfatter #1445 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Så var det den lista då... Kan jo i grunn berre kopiere den frå i går.. Den funkar nok fint... To do i dag: * sova * ta utav oppvaskemaskina * setje inn nytt * henge opp klesvask * sy igjen hol i genseren til mannen * setja på ny klesvask * vaska vasken og speglet på badet * bytte sengkle * rydda litt sånn generelt -> nede (gong, soverom, vaskerom) -> kjøkken -> stova -> soverom -> bad * leggja saman klesvask * leggja på plass kle * støvsuga * vaska golv * vaska vindauge * tørka støv Puh! Sliten no. Får prøva å gjera resten i kveld, eller i morgon. Skal straks henta gullet i barnehagen, og så gå nokre ærend i "sentrum" Endret 25. april 2008 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. april 2008 #1446 Del Skrevet 25. april 2008 OI, du er flink! Funnet ut av hvordan planene ser ut for helga? Vi har jo denne søte, blå jakka liggende. Og dersom H får lov til å spise sjokoladekake to helger på rad, så kan vi ta med det også... For jeg bakte til dugnaden. Alle fra miljøutvalget skulle se til at det kom ei kake, enten de bakte den selv eller fikk en nabo til å gjøre det. Men av de som møtte opp på dugnaden var det vel 2-3 stykker som ikke var enten i utvalget, eller sånn som meg, tilhører en som er det. Følgelig var det ganske mye kake pr person, så... jeg har fortsatt mye kake Ha en fin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. april 2008 Forfatter #1447 Del Skrevet 25. april 2008 Det ser ut for at helga vår blir litt opptatt, Malama. Får besøk av mampap i dag, og så blir søstera mi her i helga. Har ein tendens til å bli slik, helgane våre. Opptekne og masse og gjera. Men me er ledige på kveldstid stort sett heile neste veke. Me kan jo avtala noko då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. april 2008 #1448 Del Skrevet 25. april 2008 Det kan vi prøve på da ja. Denne uka har jo vi hatt en del på kveldene, men jeg tror ikke det er like mye neste uke. Med oss er det jo lit motsatt, vi har somregel fri i helgene (bortsett fra en og annen fotballkamp), men derimot er det mer som skjer på ettermiddagene i uka... Det er jo gjerne derfor det ofte går litt tid mellom hver gang vi treffes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. april 2008 Forfatter #1449 Del Skrevet 25. april 2008 Hadde jo vore koseleg å finna på noko saman, Malama, blir litt for sjeldan til at me faktisk bur ganske nær. Såg forresten at "gamlehuset" dykkar var rive no. Rart at det kjem bane der! Eg har mensmurringar i rygg og mage i dag. Verk i eine puppen har eg også. Modning på gong? Får besøk av foreldra mine i kveld, så eg skal rydda og sjaina litt her før henting i barnehagen.*hente lista frå i går* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. april 2008 Forfatter #1450 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Så var det den lista då... Kan jo i grunn berre kopiere den frå i går.. Og ta vekk det som er ferdig for denne gong.. Den funkar nok fint... To do i dag: * sova * ta utav oppvaskemaskina * setje inn nytt * setja på ny klesvask * bytte sengkle hos H * rydda litt sånn generelt -> nede (gong, soverom, vaskerom) -> kjøkken -> stova -> soverom -> bad * leggja saman kle * leggja på plass kle * støvsuga * vaska golv * vaska vindauge * tørka støv Endret 25. april 2008 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. april 2008 #1451 Del Skrevet 25. april 2008 Det blir litt sjelden ja, vi bor jo så nært at det er jo litt dumt. Vi har det jo koselig når vi endelig finner en tid Så vi får se hva vi får til neste uke. Jeg har i alle fall ikke skrevet opp noe, så noe ledig tid må der vel være. Min kjære jobber jo ikke sååååå lange dager nå (og jeg jobber jo søte, korte dager, og trives med det. Lurer på om jeg bare skal be legen om å forlenge den en måned til, det fungerer så greit når jeg har korte dager, og jeg merker så godt når de blir litt lenger...) stort sett er han hjemme til normal middagstid, så det burde jo la seg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. april 2008 Forfatter #1452 Del Skrevet 25. april 2008 Urk, sit med utfylling av krav om fødselspengar. Ikkje så lett som eg trudde. Må visst ha mannen litt meir tilgjengelig enn på msn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. april 2008 #1453 Del Skrevet 25. april 2008 Har sett på det skjemaet jeg også, og fastslått at det er nok noe vi må gjøre sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. april 2008 Forfatter #1454 Del Skrevet 25. april 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 25. april 2008 #1455 Del Skrevet 25. april 2008 God helg Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2008 #1456 Del Skrevet 27. april 2008 Håper du har hatt en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. april 2008 Forfatter #1457 Del Skrevet 27. april 2008 Heia Brann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. april 2008 Forfatter #1458 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) No kan ho komma når som helst til maks om fire veker, (det er då med to fulle veker overtid,) er det vel på tide å få jentetinga i hus... Kles- og utstyrslista vår: Har lånt den opprinnelege lista frå Babyshop men har gjort såpass masse om på den at den vel igrunnen er blitt vår eiga.. Det med lilla skrift har me, det med rosa manglar. OVERSIKT OVER KLESSTORLEIKAR 50 cm Nyfødd 56 cm 0-2 mnd 62 cm 2-4 mnd 68 cm 4-6 mnd 74 cm 6-9 mnd 80 cm 9-12 mnd 86 cm 12-18 mnd 92 cm 18-24 mnd 98 cm 24-36 mnd Endrar dette etterkvart som eg får oversikt over kva me har: SOMARKLEDE Må få tid til å gå gjennom dei kleda eg har vaska, så eg får oversikt over kva me har og kva me eventuelt treng. Er heilt anleis å ha vår-nyfødd enn haust-nyfødd. 6-8 stk. langermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 6-8 stk. kortermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser 1-2 stk. jakker i bomull 1-2 stk. pysjer i bomull 1-2 stk. luer i bomull 1-2 stk. helsetepper i bomull Dessutan har me fått likt kosepledd som H hadde til Putlo også, berre i rosa, så det er vel gjerne nok. Her er også noko eg har saksa som eg endrar etterkvart som me kjøper inn: UTSTYR TIL STELL Badeolje Bleier Våtsaviett Mesoft Vaskekluter Gulpekluter Badehåndklær med hette Frottéhåndklær Badetermometer Sink-salve Uparfymerte såper Neglesaks (rekna til barn) Febertermometer Badebalje 6-8 små siklesmekker(frotté) Stellematte UTSTYR TIL SØVN Sengekant Sengehimmel - trengs ikkje før til hausten Laken Dynetrekk og putetrekk Tisselaken av plastfrotté/tissesikker overmadrass Sprinkelseng og vogge Madrass med avtagbart trekk Musikkmobile (uro) Dyne (dun) - ei lita til vogge/vogn UT PÅ TUR Regntrekk - må ha eit søskentrekk til P&T-vogna Insektsnett - må ha eit søskentrekk til P&T-vogna Voksipose Mei Tai - i jentefargar Reiseseng Bilstol - Britax Babysafe Plus Barnevogn - har opptil fleire! Dyne, laken og dynetrekk Stelleveske UTSTYR TIL MOR Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé) Ammegenser, t-shirt - kanskje eit par berekna for sommar-amming? Amme-BH - skal investere i eit par GODE eit par veker etter fødselen Ammeinnlegg i ull Støttebelte - har bekkenbelte Brystpumpe Ammestol ØVRIG UTSTYR Lammeskinn - eit stort og eitt/to små Smokkar Babycall Smokkar til tåteflaskene Tåteflasker (til morsmelk/erstatning, vann m.m.) Leikegrind Vippestol Bitering/tyggeleker - har plenty, men er kanskje kjekt at ho får noko eige også? Golvmatte Endret 27. april 2008 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. april 2008 Forfatter #1459 Del Skrevet 27. april 2008 God helg Linn3c God helg til deg også, Reka, litt sånn på etterskot! Håper du har hatt en fin helg. Ja, har ikkje vore verst! Har hatt besøk av veslesystra mi som har vore kjempeflink og grei og hjelpt til masse både med husarbeid og med barnepass! Håpar du også har hatt ei fin helg, Saeria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. april 2008 Forfatter #1460 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Åh, me må jo ha tippeliste for dato for fødsel! Ballerina: 2. mai Linn3c: 080508, det er ein så fin dato! Saeria: 10. mai DaMitT: 11., etter å ha ombestemt seg frå 14. Endret 28. april 2008 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå