Gå til innhold

Linn3c

Linn3c

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søtt da :)

Min mann har funnet ut hva jenta deres skal hete. Etter hans mening. Men det skal dere ikke få vite hva er, for han må se om dere klarer å velge rett selv ;)

Kunne han ikke komme på gode forslag til GUTTENAVN da? Det er jo egentig VÅR baby han burde finne på navn til... :ler:

5 uker, det er sannelig ikke lenge. Begynner du å bli forberedt/klar?

Jenteklær og sykehusbag og sjalusikontroll og jentemeitai (har du vel sydd...? Flink du) og selvsagt strøm på mobil og kamera?

Tiden flyr! Tenk, bare 5 uker igjen, synes ikke det er lenge siden vi fikk vite der var en liten spire jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennande å sjå kva han meinar at ho skal heita då! :) Me føler at me nærmar oss, men me veit ikkje heilt enno. Men me har eit halvt år på oss etter at ho er fødd då, så ho skal nok få eit fint namn uansett!

Me begynnar å nærma oss klare for baby, men har ikkje fått handla inn siste rest enno. Men det er sånn at me klarar oss om ho kjem i morgon :)

Me var på loftet til mampap i går og no er første jenteklevasken ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at hun får et fint navn ja.

Man har jo god tid på seg. Men som jeg sier, selv om vi har et halvt år på oss, sånnsett altså uti februar en plass, så hadde jeg tenkt å ha barnedåp før jul, og det blir dumt å stå der... "Hva heter barnet?" "Neeei, vi vet ikke helt enda, men du kan vel døpe ham likevel?" :ler:

Egentlig så falt jeg for det jentenavnet jeg... dess mer jeg tenker på det, så falt jeg for det. Men det er en gutt i min mage da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at mampap gleder seg også. :)

Åja, det gjer dei!

Snakka om at dei skulle begynna å jobba overtid for å få seg litt plusstid viss fødselen kom før den femte friveka deira som er frå 12. og utover... :ler:

Regner med at hun får et fint navn ja.

Man har jo god tid på seg. Men som jeg sier, selv om vi har et halvt år på oss, sånnsett altså uti februar en plass, så hadde jeg tenkt å ha barnedåp før jul, og det blir dumt å stå der... "Hva heter barnet?" "Neeei, vi vet ikke helt enda, men du kan vel døpe ham likevel?" :ler:

Egentlig så falt jeg for det jentenavnet jeg... dess mer jeg tenker på det, så falt jeg for det. Men det er en gutt i min mage da...

Åååå, så gøy at du har namnet til lillesøstra til nurket ditt klart allereie! :lol: Håpar ikkje me tek det før dåke då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgon! :)

Her har eg vore åleine i over ein halvtime allereie. Har hengt opp ein klesvask og sett på ein ny, ete frukost og oppdatert mine og mannen sine byar på Travian.

Nakken min som var heilt på trynet-stiv i går er litt betre i dag, så eg håpar eg får sydd litt. Har planar om å laga eit par Mei Tai'ar, og fekk tak i masse stoff på loppemarknad på laurdag. Litt vaska eg i går, så det er tørt no, noko er i vask no, så det tørkar i løpet av dagen, og resten vaskar eg i kveld sidan eg ikkje har vaskepulver for kvitt og lyse kle i hus.

Utover dagen blir det gjerne litt søvn på meg, litt sying som sagt, eg skal rydda litt rundtomkring og elles ta det med ro. Kanskje pakka sjukehusbagen, eller begynna litt i alle fall. Og så er det henting i barnehagen og ein tur på butikken. Mannen får besøk av ein kompis i kveld, dei skal sjå fotballkamp her. Kjekt at han har litt andre vener enn berre meg, trur det ofte blir sånn at ein isolerer seg litt når ein blir gift og får barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då sit eg her framleis... Har sove litt, og det er det.. Men det har jo skjedd så masse på nett i dag! Eg har blitt "sladretante" og alt! :)

Må eta litt lunsj no, kjenner eg. Og så begynna på dagens oppgåver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som skal sy.. opptil flere meitaier?

Jeg har så innmari lyst å sy en til junior. Alternativt kjøper jeg en selvsagt, men jeg har så lyst å ha en jeg har klart å lage SELV... så om jeg noen gang våger meg til å finne ut av dette (det er jo et par hindre på veien, som at jeg ikke hr symaskin, og ikke kan sy, slett ikke rette streker.... så jeg har et par små hindere å komme over...) kanskje du får et og annet spm fra meg, siden du har erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du må berre spørja Malama! Det eg ikkje kan svara på, er det heilt sikkert andre som kan! Tettinntil.no er jo ein fantastisk plass å få masse inspirasjon på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der og fått inspirasjon ja, det er fra en "syanvisning" derfra jeg endte opp med å ha så lyst å sy at jeg nesten vurderer å skaffe en symaskin, hvilket selvsagt ikke egentlig henger på greip, det er jo ikke som om jeg kommer til å bli noen stor syerske noen gang, men en symaskin "er sikkert kjekt å ha"...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk mi av mampap, dei hadde komt over den på Fretex. Genialt når ein ikkje er sikker på om det ligg for seg. Så no har eg funne ut at eg likar såpass godt å sy, at eg ønskjer meg ei sånn stilig maskin, evnt pengar til ei, til 30årsdagen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fretex ja, det var en plass jeg virkelig ikke hadde tenkt på at de fantes...

Jeg vurderer det jo, men vet ikke om det er vits i å kjøpe en. I alle fall ikke dyrt. Samtidig, skal jeg først ha en, så skal jeg prøve å sy en meitai, og den bør jo være litt skikkelig, det kan jo være at jeg liker å sy, da bør jo maskina holde litt, så den fra ikea til 500 kroner er vel ikke den smarteste investeringen, jeg vil gjerne ha noe som er litt skikkelig, uten at den trenger være veldig fancy, brodere alfabeter og sånn.

Å ønske seg til 30-årsdagen er jo en god ide, det er ikke like lenge for meg å vente som for deg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg pakkar bagar til tida på sjukehuset. Ein til meg, pappaen og nyebabyen. Og ein til den kommande storebroren. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er H sin klar.. Og eg kjenner at eg ikkje er heilt klar til å vera vekke frå han over lengre tid.. Øver meg på dagane no då, når han er i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...