Linn3c Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #1241 Del Skrevet 27. mars 2008 Satsar på at det blir heilt vanvittig masse regn då, så me får vekk all snøen på ein gong. Eg har ikkje så mange jakkar å ta av lengre for å vera ærleg... Har ei strikkejakke, ei regnjakke og mannen sin altfor store fleecegenser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 #1242 Del Skrevet 28. mars 2008 Fredag, og snart helg. Planer for dagen da, inne i dette været kanskje? Jakkeverden er ikke så grei når magen vokser... Og i dag snør det fortsatt, og regnjakke kan bli noe kaldt om jeg ikke har masse lag under. (Kan jo bytte klær, toppen jeg har tatt på meg er nemlig ikke mye varm, men ren, fin, og med plass til voksende mage) Men kåpe, som frister mest nå som det snør, blir nok passe vått når jeg skal hjem, for det blir nok bare mildere, og snøen blir til regn... Mannens store fleecegenser ja... jeg har også en sånn... altså... mannen har en sånn, som jeg er veldig glad i når jeg fryyyyyyyser, den er nok passe lenge enda ja (Men, innen jeg blir sååå stor er sikkert fleecegenser sikkert i varmeste laget ) Ha en fin fredag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1243 Del Skrevet 28. mars 2008 Ja, her blir me inne i dag. Eg har vore ein kjapp tur på butikken etter fysiotimen min. Startar dagen tidleg, me. Var hos fysio klokka åtte allereie! No sit me heile familien i senga og ser på Handy Manny. Eller mannen slappar av litt, og Henrik et tørre kjeks og eg surfar bittelitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veslo Skrevet 29. mars 2008 #1244 Del Skrevet 29. mars 2008 Heeeei her og!!! Endeleg er vi på nett! :) Kjekt å lese om dokke! Så flott at du har funne fram utstyrslista og fødebag-lista di att, må sjekke ut det etterkvart eg også! Alt bra med dokke? Godt å høre det er fleire som manglar ting å gå med, eg har nesten ingenting som passar lenger, dei fleste kleda frå forrige graviditet er allereie for små!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #1245 Del Skrevet 29. mars 2008 Her går det som det susar! Kjempekoseleg å sjå deg på nett igjen veslo! Var superkoseleg å snakka med deg på telefonen hin dagen, klarte jo nesten ikkje å legga på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. mars 2008 #1246 Del Skrevet 29. mars 2008 Satser på at dere har ei fin helg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #1247 Del Skrevet 30. mars 2008 Heihei! Me har vore i idrettshallen i dag, kjempekjekt! Godt å komma seg "ut" litt når det er så dårleg vêr at ein ikkje kan gå ut på leikeplassen! Naboen som også var der, spurte mannen min om kva han hadde blåst meg opp med, ho syns eg var blitt så diger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mars 2008 #1248 Del Skrevet 30. mars 2008 Ehh, ja, jeg blåste henne opp med... vel, du vet... det er en baby inni der så, ehh, jeg er jo delskyldig i at den er der, men du vet vel hvordan de kommer inn....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 30. mars 2008 #1249 Del Skrevet 30. mars 2008 Ja for naboen så kommer vel babyen inn med et rør på klinikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mars 2008 #1250 Del Skrevet 30. mars 2008 Ja... men de vet nå vel hvordan det sånn i teorien kan gjøres at mannen har "blåst opp" Linn3c likevel... Eller, det er selvsagt mulig han satte et sugerør inn navelen og bare BLÅÅÅÅÅÅSTE inn luft da, for å gjøre det godt og luftig for babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mars 2008 #1251 Del Skrevet 30. mars 2008 *Holder en knapp på sugerøret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mars 2008 #1252 Del Skrevet 30. mars 2008 Eller sykkelpumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mars 2008 #1253 Del Skrevet 30. mars 2008 Ooohhhh! Sykkelpumpe! Det er en gøyere løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mars 2008 #1254 Del Skrevet 30. mars 2008 Nå venter vi bare på at Linn3c skal gi oss fasiten her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mars 2008 #1255 Del Skrevet 30. mars 2008 *venter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #1256 Del Skrevet 30. mars 2008 :rofl: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #1257 Del Skrevet 30. mars 2008 Han seier at han har blåst meg opp med munnen... Men me har då masse bilder som beviser at det faktisk ER ein sprell levande baby der inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mars 2008 #1258 Del Skrevet 30. mars 2008 *imponert over mannens lungekapasitet* Ja, baby er det nok. Om ca. 41 dager er hun ute i den store verden for å hilse på også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veslo Skrevet 30. mars 2008 #1259 Del Skrevet 30. mars 2008 *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #1260 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Med mellom minst to veker, det er om den nye terminen til 3D-UL-jordmora stemmer, til maks åtte veker igjen til babyankomst, det er då med to fulle veker overtid, er det vel på tide å få jentetinga i hus... Kles- og utstyrslista vår: Har lånt den opprinnelege lista frå Babyshop men har gjort såpass masse om på den at den vel igrunnen er blitt vår eiga.. Det med lilla skrift manglar, det med rosa er skaffa. OVERSIKT OVER KLESSTORLEIKAR 50 cm Nyfødd 56 cm 0-2 mnd 62 cm 2-4 mnd 68 cm 4-6 mnd 74 cm 6-9 mnd 80 cm 9-12 mnd 86 cm 12-18 mnd 92 cm 18-24 mnd 98 cm 24-36 mnd Endrar dette etterkvart som eg får oversikt over kva me har: SOMARKLEDE Må få tid til å gå gjennom dei kleda eg har vaska, så eg får oversikt over kva me har og kva me eventuelt treng. Er heilt anleis å ha vår-nyfødd enn haust-nyfødd. 6-8 stk. langermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 6-8 stk. kortermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser 1-2 stk. jakker i bomull 1-2 stk. pysjer i bomull 1-2 stk. luer i bomull 1-2 stk. helsetepper i bomull - har eitt kvitt og eitt blått, må kanskje ha eit rosa også? Dessutan får me likt kosepledd som H hadde til Putlo også, berre i rosa, så det er vel gjerne nok. Her er også noko eg har saksa som eg endrar etterkvart som me kjøper inn: UTSTYR TIL STELL Bleier Våtsaviett Mesoft Badeolje Gulpekluter (flanell) - har ein del, men har kasta nokre, så må ha nokre nye Vaskekluter (myke, i frotté eller gas) - har litt, treng fleire Badehåndklær med hette - arva ein heil haug av barna til fetteren til mannen Frottéhåndklær Badetermometer Sink-salve Uparfymerte såper Neglesaks (rekna til barn) Febertermometer Badebalje 6-8 små siklesmekker(frotté) - har berre lyseblå, men har aldri brukt dei.. Stellematte UTSTYR TIL SØVN Sengekant Sengehimmel Laken - bør kjøpa fleire grindsenglaken Dynetrekk og putetrekk - har masse vogndynetrekk Tisselaken av plastfrotté/tissesikker overmadrass Sprinkelseng og vogge - må for øvrig kjøpa/arva stor-seng til H innan Putlo er eit halvt år, så han har ein stad og sova når ho skal arva senga hans.. Madrass med avtagbart trekk Musikkmobile (uro) Dyne (dun) - ei lita til vogge/vogn UT PÅ TUR Regntrekk - må ha eit søskentrekk til P&T-vogna Insektsnett - må ha eit søskentrekk til P&T-vogna Voksipose - sommardyne? Mei Tai - i jentefargar Reiseseng Bilstol - Britax Babysafe Plus - vil ha base til! Barnevogn - har opptil fleire stykk! Dyne, laken og dynetrekk Stelleveske UTSTYR TIL MOR Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé) Ammegenser, t-shirt - kanskje eit par berekna for sommar-amming? Amme-BH - skal investere i eit par GODE eit par veker etter fødselen Ammeinnlegg i ull Støttebelte - har bekkenbelte Brystpumpe Ammestol ØVRIG UTSTYR Smokkar - har ein smokk og ei smokkesnor som er til Putlo Babycall Lammeskinn - eit stort og eitt/to små Tåteflasker (til morsmelk/erstatning, vann m.m.) Leikegrind Vippestol - arva ein av naboen Bitering/tyggeleker - har plenty, men er kanskje kjekt at ho får noko eige også? Golvmatte Endret 30. mars 2008 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå