Malama Skrevet 10. februar 2008 #981 Del Skrevet 10. februar 2008 Kjekt med ny vogn da! Vi koseglodde på vogner i går, men jeg har fortsatt til gode å se/dytte på den emmaljungavogna, så en eller annen gang kommer jeg sikkert til å be om å få prøvedytte "gamle-gamle vogna" til H, for den eneste butikken jeg vet som har dem er så klønete plassert at dit drar vi ikke sånn for å kosetitte, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 10. februar 2008 #982 Del Skrevet 10. februar 2008 Malama; God som babyvogn, men ingen ting for en 1 åring eller mor med bekkenløsning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. februar 2008 #983 Del Skrevet 10. februar 2008 I know.... Linn3c sier det samme... men jeg har lyst å prøvedytte den likevel. Og det har jeg fått løfte om at jeg skal få, med H oppi, for å gi oss feelingen (og dessuten slippe at naboene tror vi er tullerusk om vi triller rundt på 3-4 pskker hvetemel ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 10. februar 2008 #984 Del Skrevet 10. februar 2008 Linn har prøvd både Simoen vi hadde (duo) og den hun hadde og de veier jo det samme men hun sa at vår virket mye lettere å trille på... (H veier det M veide da han var 5-6 mnd ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. februar 2008 #985 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Jeg vet at velse H ikke er av de tyngste 1-åringer (og vel så det) men SKJØNN er han, og gir mer feelingen av å dytte4 vogn med barn i enn hva noen kilo hvetemel gjør... Og unger varierer veldig i vekt, min bror veide det samme når han begynte på skolen, som datra til nabojenta veide 13 måneder gammel... Nå er det jo i hovedsak først til en baby jeg skal ha vogn da, men senere skal den jo over i trille, og kjøper man først en slik duo elelr kombivogn, er jo noe av poenget å ikke bytte den ut, ellers kunne man jo kjøpt en ren bagvogn... Sannelig om jeg vet hva vi skal gjøre, vi har heldigvis litt tid på oss enda. Endret 10. februar 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #986 Del Skrevet 10. februar 2008 Me kjøpte vogna på Reflex Nordås, der stod dei midt på golvet slik at det var lett å prøvetrille Emmaljungaen. Men det er vel gjerne ikkje den første plassen ein dreg for å prøvetrille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. februar 2008 #987 Del Skrevet 10. februar 2008 Nordås er nok ikke første plassen vi drar til nei, og reflex på gullgruven der vi var, der fant vi ikke en eneste emmaljungavogn. Men mange andre vogner vi fikk prøvedytta litt på, inntil det var på tide å handle det vi skulle (mat) og dra hjem så jeg fikk spist noe av den maten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #988 Del Skrevet 10. februar 2008 Såg de dei fine trehjulingane med søskensete på då Malama? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. februar 2008 #989 Del Skrevet 10. februar 2008 Vel, de hadde plassert søskensetet OPPI en trehjuling, og jeg ble stående og titte og lure på hvordan det i all verden var meninga det skulle være plass til to unger der, til mannen (som åpenbart er mer erfaren i babyverdenen enn meg...) påpekte at dette nok var ekstrautstyr som skulle monteres på en annen måte. Har sett en slik i bruk, og det var greit, men slik den sto i butikken ville den nederste ungen (i selve vogna) få problemer med å puste tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #990 Del Skrevet 10. februar 2008 Me ser "Beowulf," et is og kosar oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #991 Del Skrevet 10. februar 2008 Det er på den måten me skal bruka seta til å begynne med. Den einaste skilnaden me skal gjera er at me skal legga ned setet i vogna, slik at det nederst barnet også får pusta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. februar 2008 #992 Del Skrevet 11. februar 2008 Det er en ganske vesentlig forskjell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #993 Del Skrevet 11. februar 2008 Vel, ja. Det er jo for så vidt greit å få pusta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. februar 2008 #994 Del Skrevet 11. februar 2008 I grunnen ikke bare puste, men faktsik plass til å VÆRE der også, jeg så ikke hvordan man skulle få inn ungen, slett ikke hvordan man skulle nå til å feste den, og altså ikke helt hvordan det i det hele tatt var plass til den, og slett ikke å puste, hvilket gjerne innebærer at brystet hever og senker seg... Men litt annerledes montert, så er det nok bra, som sagt har jeg sett en i bruk, med en baby som lå og sov "under" en eldre unge, og det fungerte jo fint. (inntil den nederste ungen blir så stor at den vil se noe av verden, kanskje?) Enn så lenge ser jo vi etter vogn til et barn vi da (men skal ikke kjøpe noe før vi har vært på UL og fått helt sikkert bekreftet at der ikke gjemmer seg en til da, det er jo uansett tiiiidelig, så vi har ingen handleplaner enda) Tenker det er kos for dere å t i bruk nyvogna, og glede dere til lillesøster kommer og skal være med Ikke sååå lenge igjen nå, 89 days sier tickeren din? Under 3 måneder, tida flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #995 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Menne... Du kan jo bruke vogna som me har kjøpt no som singelvogn også. Det gjer liv! Og me også, fram til veslesyster kjem. Me har ikkje kjøpt søskensetet enno. Endret 11. februar 2008 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. februar 2008 #996 Del Skrevet 11. februar 2008 Mm.. i know. For en komplisert verden. Tenker vi må prøvedytte H i både den gamle vogna hans, og den nye jeg, bare sånn at vi virkelig får hardt inn i skallen hvorfor vi ikke skal velge den som er så fiiiiiiiiin, og tung. Om du tørr låne ut vogn og barn til at jeg skal dytte da, når mannen sier at det ikke er trygt me "svingevogner" og meg, kannskje han må dytte, og jeg se på? (og du holde et bånd i både vogn og gutt, så han ikke stikker av med hele greia ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #997 Del Skrevet 11. februar 2008 Hihi, om han stikk av med både vogn og H for eit par timar, trur eg ikkje det gjer noko, så sant eg får dei tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #998 Del Skrevet 11. februar 2008 Men berre gje ein lyd når de tenkjer at det passar å teste, så eg kan passe på å få henta heim Emmaljungaen frå barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. februar 2008 #999 Del Skrevet 11. februar 2008 Mm, vi skal gi en lyd vi (spørs om H hadde vært like fornløyd om vi "stjal" ham et par timer da... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #1000 Del Skrevet 11. februar 2008 Han måtte vel gjerne hatt ein halvtime-times tid til å sjå på dåke litt, sånn at han blir "kjent" med dåke igjen først, men så trur eg nok det hadde gått heilt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå