Gjest Perfekt biff Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Vel.. blir så fristet i den andre middagstråden, så tenkte å lage en tråd med mager mat som kan friste i stedet, siden jeg er på slankern i dag skal jeg ha bakt potet med mais og mager kesam (1%), med en god salat ved siden av!
Rainbow Brite Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Kom og titt i tråden for vegetarmat! Der er det veldig mye sunt! Du trenger vel flere næringsstoffer enn det du får av en potet og salat? Husk at du må få i deg nok, selv om du er på slankern. Å spise sunt er ikke bare å kutte ut fett og andre syndere. Man må introdusere andre matgrupper! Ta en titt her, så får du et inntrykk av hva du trenger, og hva du kan bruke for å fylle de ulike gruppene: Den nye matpyramiden (Fortell meg om du synes jeg tar av, for jeg er veldig for middagstråder, blir bare bekymret for om du får i deg nok næring! )
Kayli Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Vi har hatt lettsalta torsk med poteter og grønnsaksstuing i dag - det er vel rimelig greit? Hvis du vil knipe inn på kaloriene kan du jo droppe stuingen og bare koke grønnsaker.
Gjest Fruktfat Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 enkel fiskeform: -potet og gulrot (den mengden du ønsker) skjæres i skiver og legges i ildfast form (ha på salt, pepper/det krydderet du ønsker) med folie over, inn i ovnen på 200grader i ca 20 min. -etter 20 min legge rdu over skivet løk og torsk (saltet) i biter, inn i ovnen igjen i ca 15 min. -etter 15 min tar du av folien og heller over en boks hakkede tomater med basilikum og oregano, og lar det stå i ca 15 min til uten folie. KJEMPEgodt, sunt og billig! ellers er jo kyllingfilet en slager, med wokede grønnsaker.
pulverheksa Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Denne suppa virker supersunn, og er sikker det også Gulrotsuppe, med nudler til 4 personer 750 g revet gulrot 1 stor løk hakket 2 dl appelsinjuice litt malt koriander 8-10 dl grønnsak buljong salt og pepper ønaket mengde fullkornsnudler/makaroni Svisj gulrot og løk i litt olje hell over appelsinjuicen og buljeongen, kok til gulroten og løken er mør ca 20 min. Mos med stavmikser og ha i kokte nudler og la det hele bli varmt.
Gjest Perfekt biff Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Kom og titt i tråden for vegetarmat! Der er det veldig mye sunt! Du trenger vel flere næringsstoffer enn det du får av en potet og salat? Husk at du må få i deg nok, selv om du er på slankern. Å spise sunt er ikke bare å kutte ut fett og andre syndere. Man må introdusere andre matgrupper! Ta en titt her, så får du et inntrykk av hva du trenger, og hva du kan bruke for å fylle de ulike gruppene: Den nye matpyramiden (Fortell meg om du synes jeg tar av, for jeg er veldig for middagstråder, blir bare bekymret for om du får i deg nok næring! ) ← Takk for tips! Jeg har jevnlig kontakt med legen min anngående slankingen. Skal bare ned noen kilo, og prøve å venne meg til å spise magrere og mere frukt og grønt. Jeg er ikke sååå på slankern, men hadde veldig dårlig fantasi og lite ork i går, og leste på middagstråden, og der var det vanvittig mye gode sauser osv som fristet litt for mye:). Middagen min i går var rimelig stusselig, men forferdelig god (også spiste jeg varm lunch også, så orket ikke noe voldsomt noe) Jeg har sett vegetartråden også, men tenkte å sile ut middag som er forholdsvis mager, som også har kjøtt i seg! Takk for tips dere andre også.
Rainbow Brite Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Takk for tips! Jeg har jevnlig kontakt med legen min anngående slankingen. Skal bare ned noen kilo, og prøve å venne meg til å spise magrere og mere frukt og grønt. Jeg er ikke sååå på slankern, men hadde veldig dårlig fantasi og lite ork i går, og leste på middagstråden, og der var det vanvittig mye gode sauser osv som fristet litt for mye:). Middagen min i går var rimelig stusselig, men forferdelig god (også spiste jeg varm lunch også, så orket ikke noe voldsomt noe) Jeg har sett vegetartråden også, men tenkte å sile ut middag som er forholdsvis mager, som også har kjøtt i seg! Takk for tips dere andre også. ← Godt å høre! Ble nok litt overbekymret gitt... Middagen i dag kan vel sies å være mager og sunn, for ikke snakke om veldig godt: SUSHI!
Rainbow Brite Skrevet 8. desember 2006 #8 Skrevet 8. desember 2006 I dag skal vi ha fiskeboller i hvit saus og karri + poteter, + frisk salat hvis vi fortsatt har
Gjest prestekrage Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Her var middagen chilli/jalapeno-wraps med strimlet svinekjøtt, salat, tomat og paprika... Også en dæsj med sweet chillisaus.... namnam, kjempekjapt og kjempesunt!!!!
Saeria Skrevet 9. desember 2006 #10 Skrevet 9. desember 2006 Den fiskeformen hørtes kjempegod ut, Fruktfat. Takk for oppskrift.
Gjest Fruktfat Skrevet 10. desember 2006 #11 Skrevet 10. desember 2006 Den fiskeformen hørtes kjempegod ut, Fruktfat. Takk for oppskrift. ← den er fryktelig god! hmm, ser at jeg glemte noe: når potet og gulrot er skjært opp og hatt i formen, heller man over 0,5 dl vann, og 50 g smør i terninger (smøret kan selvfølgelig sløyfes).
Gjest Perfekt biff Skrevet 10. desember 2006 #12 Skrevet 10. desember 2006 I dag skal jeg ha pastasalat med varm marinert kyllingfilet, og mulig stekte poteter med krydder hvis jeg gidder!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå