Gå til innhold

Min gode venninne har mistet broren sin


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

For to dager siden mistet min gode venninne sin bror. Det er fryktelig trist og det føles helt uvirkelig. Jeg vil gjerne gjøre noe for henne og familien, men vet ikke helt hva. Jeg har sagt hun bare kan ringe meg hvis hun vil prate og tilbudt min hjelp hvis de trenger det. Har dere noen tanker og ideer om hva jeg eventuelt kan gjøre for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For 2 år siden miste min gode venninne sin bror og noen år før det igjen sin mor som var forholdsvis ung. :tristbla: Begge brått og uventet.

Jeg synes det var utrolig vankelig å vite hvordan jeg skulle takle det, og gruet meg masse til å ringe henne.

Men klart jeg gjorde det. For henne var det viktigste at jeg var der, at jeg lyttet når hun hadde behov for å snakke. La henne ta opp det hun ville snakke om. Vi har pratet om det i ettertid også, og hun har sagt at det som hjalp henne veldig var at hun viste jeg var der. Ville hun prate om det så gjorde hun det. Ville hun prate om helt andre ting så fikk hun gjøre det.

Mange av hennes nære venner maste om det som hadde skjedd hele tiden, og en del tok ikke kontakt i det hele tatt.

Det finnes vel antagelig ikke noe fasitsvar på dette, ettersom vi er så forskjellige. Men en ting er iallefall viktig: Å være der for henne når hun trenger deg.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...