Gå til innhold

Irriterende


Bringebæret

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne tråden, så jeg prøver her.

Saken er den at i sommer flytta vi inn i ny leilighet midt i byen.

Vi bor i ei bygning med 3 leiligheter og 1 kontor. Innkludert i husleia er det parkeringsplass med plass til 3 biler. Altså biloppstillingsplassen er beregnet på oss som bor i leilighetene.

Hver dag når jeg kom hjem og skulle parkere bilen, oppdaga jeg at det ALLTID sto en fremmed bil på MIN parkeringsplass. Dermed måtte jeg parkere på andre siden av bygninga og betale avgift. Lurte fælt på hvem som tok plassen min hele tida, men tenkte at det var naboene som hadde sommerbesøk, så jeg ville vente med å klage. Så en dag kom jeg fra nattevakt og parkeringsplassen min var endelig ledig. Parkerte bilen og var fornøyd. På ettermiddagen skulle jeg og sambo ut og handle og da sto den j.... bilen der igjen, klemt opp mot vår bil. Prøvde å rygge forsiktig ut, men desverre, var uheldig og begge bilene fikk små riper.

Ble fortvila og forbanna og begynte nå og leite etter eieren av bilen. Joda, det var hun som jobba på kontoret i 1. etg av bygninga vi bor i. Jaja, jeg måtte betale skadene, det var da greit nok det (2000 kr), men sa også til henne at hun måtte slutte å ta vår parkeringsplass. Og hun lovte at det skulle hun ikke gjøre mer.

MEN tror dere ikke at hun bare begynner å parkere på nabokjerringas plass, slik at nabokjerringa tar MIN plass??? Hærregud, for et kaos. 2000 kr i regning, pluss parkerings avvgift hver dag. :frustrert:

Er dette rettferdig? Skal jeg atter en gang gå og forklare henne at DER KAN HUN IKKE PARKERE!!!?? Hvorfor skjønner hun ikke...??? Ah... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hedda Gabler

Skjønner at du er irritert! Hva med å få nabokjerringa til å forklare henne at hun ikke kan ta plassen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg atter en gang gå og forklare henne at DER KAN HUN IKKE PARKERE!!!?? Hvorfor skjønner hun ikke...??? Ah...  :sur:

Ja, det virker som en bra plan. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke få satt opp skilter på parkeringsplassene med nr. på leilighetene?

Lurt.

Og så har vi bringebær, jordbær og drua i samme tråd. Sorry, det var helt OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står faktisk skilt der jvor det står: Kun for beboere.

Har så lyst å kjefte på henne, men jeg krasja jo faktisk i bilen hennes, så jeg føler at det blir litt dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står faktisk skilt der jvor det står: Kun for beboere.

Har så lyst å kjefte på henne, men jeg krasja jo faktisk i bilen hennes, så jeg føler at det blir litt dumt...

Jo, men merk hver enkelt parkeringsplass med nummeret på leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: sånnt irriterer vettet av meg!!Hadde det vært meg hadde jeg sagt min mening klart og tydelig..hehe!Kanskje nevne for naboen at hun faktisk bruker din plass..og at du har bil selv.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir irritert bare av å lese tråden jeg :ler:

Enten får du ta det opp med henne slik at hun virkelig skjønner at parkeringsplassene tilhører leilighetene, ellers så får dere som tidligere nevnt sette opp skilt der dere truer med å anmelde ved overtredelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvilket parkeringsvaktselskap (eller hva det heter) som har ansvar for plassene utenfor bygningen din, og ring og meld fra. De blir sikkert bare glade for litt business, særlig når de finner ut at hun feilparkerer hver eneste dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gitt henne beskjed en gang til, om at alle plassene der hun parkerer er til beboerene. Hvis hun forsetter å parkere der etter det hadde jeg ringt parkeringsselskapet og fått henne borttauet (eller ihvertfall sørget for at hun fikk en skikkelig bot). Utrolig frekt å ta andres parkeringsplasser på den måten. Jeg synes ikke det er frekt å reagere igjen selv om du bulket bilen hennes. Det har du jo betalt for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig jeg hadde bulket den igjen og igjen til hun tok hintet jeg. Og ikke betalt.. Si du trekker det av den regninga hun skylder deg i parkeringsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker bak hennes bil hver gang hun har tatt din plass. Og få naboen din med på planen. Når hun da skal kjøre hjem, og ikke kommer ut, må hun slukøret gå til dere for å be dere flytte bilen.

Hver gang minner dere henne irritert på at det er deres plass.

Tipper hun til slutt blir lei av å måtte hente dere hver gang hun vil ut, og betaler på lovlig parkeringshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...