Gå til innhold

Kul i gommen

Fremhevede innlegg

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Usj, jeg har en kul bak i gommen, den er irriterende og litt vond. Har hatt noen dager.

Noen som aner hva dette er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller det kan være en betennelse i forbindelse med en visdomstann.

Skrevet

Pleier å få det vis jeg spiser noe som lager "blåkul" ved å treffe oppi der. Potetgull, knekkebrød o.l

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Nope. Men takk for forslag!

Visdomstennene har jeg trukket for lengst, og kulen sitter midt i munnen, oppe, langt bak. Den er der ennå! Kan jo være noe jeg har spist, men har aldri opplevd det før.

Skrevet

Midt i ganen? Den harde delen av ganen?

Da kan det være en normalvariant av anatomien som vi kaller for torus :) Men umulig å si sånn uten videre, det enkleste er jo å ta en telefon til tannlegen ;)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet (endret)

Nei. Kul på størrelse med et kronestykke, tenker jeg. LItt øm, men mest irriterende.

Hva er en Torus, Sniglå?

Endret av Hedda Gabler
Skrevet

Det er en liten beinutvekst som kan komme i midtlinjen i ganen, eller på baksiden av de små jekslene i underkjeven. Det vokser sakte, sånn at en som regel ikke merker de, og de stopper å vokse etter en stund. Ikke noe farlig, og ansees som en normalvariant av anatomien, som jeg sa.

Men om det er det DU har er for meg egentlig helt umulig å si :ler:

Skrevet
Pleier å få det vis jeg spiser noe som lager "blåkul" ved å treffe oppi der. Potetgull, knekkebrød o.l

Hva er blåkul....?

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Ringer tannlegen, jeg. Den er egentlig ikke midt i ganen, kjenner jeg, litt til den ene siden.

Skrevet
Hva er blåkul....?

Dersom du tryner ned trappa og får ei svær blå kul i panna så har du ei blåkul ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...